مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری یزد:

شركت تعاوني دهياري هاي اردكان و ميبد در سراسر استان رتبه برتر را كسب نمودند

مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری یزد برجذب سرمایه گذاری در روستاها تاکید کرد و گفت: به منظور توسعه پایدار باید برای تقویت صنعت گردشگری در روستا ها برنامه ریزی و تلاش کنیم.

به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد و به نقل از ایرنا، هادی مقیمی روز سه شنبه 25 فروردين در جلسه دوره ای بخشداران استان یزد در شهرستان بافق افزود: نامگذاری امسال بنام دولت و ملت، همزبانی و همدلی از سوی مقام معظم رهبری، مسوولان نظام را به سمت و سوی خدمت بیشتر به مردم و حمایت اقشار مختلف رهنمون می سازد.
وی به مذارکرات اخیر تیم هسته ای کشورمان اشاره و اظهار کرد: در سایه این تفاهمنامه که در آینده نزدیک به توافق نهایی منجر می شود با رهنمود های رهبر فرزانه انقلاب و تلاش مردم و مسوولان به پیشرفت های بیشتری نائل خواهیم آمد.
این مقام مسوول خاطر نشان کرد: با این توافقنامه 6 مصوبه تحریم ظالمانه علیه ملت غیور ایران برداشته می شود و با لغو آنها زمینه بهبود و توسعه اقتصادی کشور فراهم خواهد شد.
"هادي مقیمی" همچنین به فعالیت های شرکت های تعاونی دهیاران اشاره کرد و با بیان اینکه هر ساله نمایشگاه توانمندیهای این شرکتهای در تهران برگزار می شود گفت: سال گذشته، 19 شرکت برتر به مرحله نهایی راه یافتند و طبق ارزیابی کارشناسان وزارت کشور دو شرکت اردکان و میبد نیز در حوزه های مختلف شاخص و برتر شناخته شدند.
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراها افزود: این شاخصها در حوزه های کار آفرینی و ایجاد اشتغال ،درآمد زایی ،سود دهی و توسعه it در دهیاری ها و اجرای طرحهای نو آورای و خلاقیت تعریف شده است.
وی خاطر نشان کرد: شرکتهای تعاونی دهیاری ها با هدف تقویت توان مالی و سود دهی برای دهیاری ها تشکیل شده اند.
این مسوول افزود: این شرکتها با سرمایه گذاری توسط خود دهیاری ها تامین و هیات مدیره این شرکتها را نیز از میان خود دهیاران انتخاب می شوند.
مقیمی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه هنگام اجرای پروژه های عمرانی مراقب بافت روستایی باشیم گفت: جمعیت زیادی که در ایام تعطیل برای تنوع و هوا خوری شهر را ترک می کنند مایلند با هویت واقعی روستا روبرو شوند.
فرماندار بافق هم در این نشست با اشاره به ظرفیت های شهرستان گفت: ظرفیت طبیعی و انسانی این شهرستان یک ثروت پیشتاز در استان بوده و همگام با توسعه زیرساخت ها در مسیر توسعه اقتصاد و تبدیل شدن به قطب صنعتی استان یزد گام بر می دارد.
سید مهدی طلایی مقدم ضعف و قوت معادن بافق را یاد آور شد و افزود: معادن در بسیاری از بخش ها نقطه ضعف این شهرستان بوده ولی وقتی از بیرون به آن نگاه می کنیم از لحاظ سرمایه گذاری و اقتصاد نقطه قوت است.
وی اقتصاد بافق را وابسته به معادن خواند و اظهار کرد: باید صنایع جوار معدنی ، فولادی و جوار ریلی را ایجاد و توسعه بدهیم تا آینده مردم این شهرستان تضمین شود.
محمدرضا فتاحی بخشدار بافق هم در این جلسه به عملکرد 10 ماهه تصدی خود در این سمت پرداخت و گفت: طی این مدت 18 میلیارد ریال از محل عوارض دو درصد فروش مواد معدنی در روستاهای بخش مرکزی برای عمران و آبادانی و توسعه پایدار آنها هزینه شده است.

Jalsmoghimfd 1.jpg

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات