معاون عمرانی استاندار در بازدید از خبرگزاری ایرنا:

شرکت چادرملو سهم یزد از انتقال آب خلیج فارس را پیگیری کند

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد از شرکت صنعتی و معدنی چادرملو که یکی از سرمایه‌گذاران اصلی ‌پروژه انتقال آب خلیج فارس به استان است، خواست تا به عنوان ذی‌نفع، تحقق سهم آب استان از این طرح را پیگیری کند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، به نقل از خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)، "محسن صادقیان"‌ معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار روز دوشنبه ۳۱ شهریور ماه در جریان بازدید از دفتر خبرگزاری ایرنا یزد، ‌گفت: انتظار استان از شرکت چادرملو این است که به نسبت سهمی که سرمایه این شرکت در اجرای این طرح داشته در مراحل مختلف اجرا و بهره برداری، منافع استان در آن محفوظ بماند و به پایان کامل طرح با توجه به اینکه استان یزد آخرین مقصد اجرای این پروژه است، موکول نشود.
صادقیان ادامه داد: آب حاصل از طرح انتقالی خلیج فارس میان استان‌های هرمزگان، کرمان و یزد تقسیم می‌شود که تخصیص هر استان نیز مشخص شده اما چون این طرح بزرگ به صورت مرحله به مرحله اجرا می‌شود، شرکت چادرملو باید با افتتاح هر مرحله، سهم استان را پیگیری کند.
‌وی حجم سالانه آب انتقالی از طرح خلیج فارس را ۱۵۰ میلیون متر مکعب و سهم صنایع استان یزد از آن را ۲۲ درصد از تامین آب دانست و با بیان اینکه این طرح بزرگ تا پایان سال افتتاح می‌شود، تصریح کرد: بر اساس پیش بینی های صورت گرفته این طرح یا در یک مرحله در اسفند ماه و یا طی ۲ مرحله در آبان و اسفند ماه امسال به بهره برداری می‌رسد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار طول کل اجرای این طرح ۸۳۰ کیلومتر و طول عملیات اجرایی در استان یزد را ۳۷۰ کیلومتر با پیشرفت کاری بالای ۹۰ درصد اعلام کرد و یادآور شد: در حوزه آب اتفاقات خوبی در استان درخصوص تامین آب شرب و صنعت در جریان است و  تامین آب شرب مردم استان از خط دوم انتقال آب و تامین آب مورد نیاز بخش صنعت از خط خلیج فارس و دریای عمان دیده شده است.


پیگیری آغاز عملیات اجرایی طرح انتقال آب دریای عمان هم‌زمان با افتتاح طرح خلیج‌فارس


معاون عمرانی استاندار یزد گفت: طرح انتقال آب از دریای عمان هم مراحل پایانی مطالعاتی خود را طی می کند و احتمالا هم‌زمان با افتتاح طرح انتقال آب خلیج فارس به استان، پس از تامین مالی عملیات اجرایی آن آغاز می شود.
صادقیان گفت: تامین اعتبار اجرای این طرح نیازمند مشارکت بخش خصوصی و شرکت های مختلف است.
وی حوزه عمرانی را حوزه ای گسترده و مرتبط با دیگر حوزه های اجتماعی و اقتصادی بیان کرد و افزود: ارائه خدمات عمرانی و زیرساخت در این استان تنها به نفع استان یزد نیست و  به نفع همه کشور است و با توجه به شرایط جغرافیایی استان خدمات انجام شده در حوزه هایی مثل حمل و نقل و مسافر برای همه کشور مثمرثمر است.‌
معاون عمرانی استاندار با اشاره به اینکه اولویت های مهمی در حوزه آب، راه و حمل و نقل، برق و گاز وجود دارد که با اولویت بندی به آن پرداخته می‌شود و با بیان اینکه در حوزه انرژی که مرتبط با حوزه سرمایه گذاری و صنعت است به‌خصوص برای مناطق محروم استان در حال پیگیری هستیم، ‌اظهار کرد: از آنجا که برخی زیرساختها را در برخی شهرستانها مثل خاتم و بهاباد نداریم باید نسبت به تقویت این حوزه ها در این مناطق اقدام کنیم تا با جذب سرمایه گذاران عدالت در توسعه اقتصادی در تمام شهرستان‌های استان برقرار شود.


افتتاح ۱۰۰ کیلومتر بزرگراه در استان تا پایان سال جاری


صادقیان از برنامه اجرای ۴۵۰ کیلومتر خط راه آهن در سه سال گذشته در استان یزد خبرداد و افزود: این طرح‌ها تا سال ۱۴۰۰ تکمیل می شود که بزرگ‌ترین آنها راه آهن یزد - اقلید است که با توجه ویژه‌ای که به این طرح شده و پیگیری های هفتگی که برای آن می‌شود، مشکلی در زمینه اجرای آن وجود ندارد و فقط تامین ریل آن باقی مانده است .
وی در خصوص طرح های بزرگراهی استان هم یادآور شد: سال گذشته اجرای ۲۰۰ کیلومتر بزرگراه در استان  هدف گذاری شد، ۷۳ کیلومتر آن بهره برداری و تا پایان سال ۱۰۰ کیلومتر دیگر آن افتتاح می‌شود که با توجه به شرایط اعتباری کشور، کار بزرگی است.


لزوم توجه به برقراری خط پرواز به استان هاو کشورهای دیگر


صادقیان در ادامه از برقراری خط پروازهای جدید استان از یزد به زاهدان و البرز خبر داد و تصریح کرد: تلاش هایی برای برقراری پرواز مستقیم خارجی به‌خصوص به چین و ترکیه در حال پیگیری است.
به گفته وی همچنین برقراری خط پرواز بین استان‌های شمالی نیز مورد تقاضاست که برای این منظور باید از طریق شرکت های هواپیمایی رایزنی هایی انجام شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گفت: در یک سال گذشته ترمینال خارجی فرودگاه یزد کاملا مجهز شده و از نظر زیرساخت فرودگاهی در استان مشکلی وجود ندارد و از سال گذشته تلاش شده است که شرکت هلیکوپترهای ایران نیز در یزد مستقر شود که می تواند در زمینه های آموزشی، بحران و گردشگری از این ظرفیت استفاده شود.


وجود ۱۷۰ پروژه نیمه‌تمام قابل واگذاری در استان یزد


صادقیان از وجود یک هزار و ۵۰۰ طرح نیمه تمام در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: از این تعداد ۱۷۰ پروژه قابل واگذاری است که اولویت بندی طرح های نیمه تمام انجام شده و پروژه هایی که پیشرفت بالای ۶۰ درصد دارند، در اولویت هستند.
به گفته وی از ۱۷۰ طرح قابل واگذاری، ۵۵ مورد آن امسال در اولویت واگذاری قرار گرفته ‌است و ۳۰ پروژه هم با همکاری و مساعدت سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان احصا شده که  امسال تکمیل می‌شود.


ملزم هستیم که پاسخگوی مردم باشیم


 معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار در پایان با قدردانی از فعالیت های اطلاع رسانی خبرگزاری ایرنا در پوشش اخبار حوزه عمرانی استان، اظهار کرد: باید اقدامات دولت در راستای خدمت به مردم بازگو شود و در این زمینه همه مسئولان استان ملزم به پاسخگویی هستند.

★‌عکس: ‌مجید وفایی شاهی★

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات