مديركل دفتر شهري، روستايي و شوراهاي استانداري يزد:

شهرداري‌ها و دهياري‌ها در تحقق اقتصاد مقاومتي پيشتاز باشند

مديركل دفتر شهري، روستايي و امور شوراهاي استانداري گفت: لازم است شهرداري‌ها و دهياري‌ها به‌عنوان نهادهاي عمومي غيردولتي در تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی پیشتاز باشند.

به گزارش اداره‌كل روابط عمومي استانداري يزد، مديركل دفتر شهري، روستايي و امور شوراهای استانداری در جمع مسئولان و مدیران شهرستان ابركوه ضمن اشاره به اينكه اقتصاد مقاومتي الگويي علمي متناسب با نيازهاي كشور است، افزود: شهرداري‌ها و دهياري‌ها به عنوان نهادهاي عمومي غيردولتي بايد در اين باره پيشتاز باشند.
«محمود شاكري‌ شمسي» ويژگي‌هاي اقتصاد مقاومتي را درون‌زا و عدالت‌محور بودن دانست و ادامه داد: در اين اقتصاد حمايت از توليد داخلي، تمركز بر موضوع دانش‌بنيان و تأكيد بر مديريت مصرف يك اصل مهم است.
شاكري شمسي در ادامه با بيان اينكه استان يزد چند سال است با شرايط خشكسالي و كم‌آبي روبه‌روست، خاطرنشان کرد: ضرورت دارد همۀ مسئولان به ويژه شهرداران و دهياران در حفظ و توسعۀ فضاي سبز كوشا باشند و در انتخاب گونه‌هاي مقاوم و كم‌آب‌خواه و توجه به استقاده از شيوه‌هاي آب‌رساني مدرن دقت لازم را داشته باشند.
وی با بيان اين مطلب كه نگاه دولت تدبیر و امید واگذاري امور به دست خود مردم است، افزود: وظيفه همۀ مسئولان فراهم كردن زمينۀ حضور اقشار مختلف در عرصه‌ها و سهيم شدن آن‌ها در مراحل برنامه‌ريزي، اجرا، نظارت و ارزيابي پروژها و طرح‌ها است.
شاكري‌شمسي در پايان سخنان خود با تأكيد بر شناخت كامل افراد بر وظايف محولۀ حوزه مسئوليت خود گفت: دست‌اندركاران مديريت شهري و روستايي بايد نيازهاي حوزه مديريتي خود را بشناسند و بر اساس اهميت و اولويت‌بندي آنها برنامه‌ريزي كنند.
 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات