دکتر رحمانی فضلی در جمع مدیران سازمان شهرداری ها:

شهرداری ها فرهنگ مشارکت، مدنیت و شهروندى را ترویج کنند

وزیر کشور با بیان اینکه شهرداری ها و دهیاری ها بایستی با شناخت ظرفیت ها و توانایی خود کارها را به ترتیب اولویت و اهمیت پیگیری و اجرا کنند گفت: شهرداری ها فرهنگ مشارکت مدنیت و شهروندى را ترویج کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور دکتر رحمانی فضلی وزیر کشور در نشست مدیران سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، با تاکید بر اهمیت شناخت جایگاه و منزلت شهرداران و دهیاران بیان داشت: همه باید در مقابل وقت و منابع در اختیار و مسئولیتی که داریم پاسخگو باشیم، زیرا فعالیت ما مستقیماً در بهبود شرایط زندگی و سرنوشت مردم موثر است.
وزیر کشور خطاب به مدیران سازمان شهرداری ها افزود: باید تحلیل درست و جامعی از مسائل کلان مناطق تحت مسئولیت خود داشته باشید و با شناخت دقیق از روابط و مناسبات مدیریت خود ر اثر بخش تر نمائید.
دکتر رحمانی فضلی تصریح کرد: نگاه بیشتر شهرداران به وظایف جاری خود نگاه عمرانی است، درحالی که باید با کلان نگری، شهرداری ها بایستی فرهنگ مشارکت، مدنیت و شهروندی را در جامعه ترویج کنند.
وزیر کشور با تاکید بر ضرورت آموزش کارکنان و انجام مطالعات کاربردی و بنیادین در سازمان شهرداری ها گفت: باید مجموعه مقررات و قوانین مصوب شوراهای شهر مورد مطالعه و بررسی قرار بگیرد تا مشخص شود عملکرد شوراها در حل معضلات مهمی چون ترافیک، ارائه خدمات شهری، قیمت مسکن، مهار گسترش بی رویه شهرها، و جلوگیری از مهاجرت چه بوده است.
دکتر رحمانی فضلی ضرورت ایجاد هماهنگی در انجام خدمات در روستاها را یادآور شد و افزود: دهیاران توزیع منابع مالی برای انجام پروژ های عمرانی در روستاها را معنادار کنند.
وزیر کشور اساس کار شهرداری را خدمت به مردم و ایجاد زمینه برای مشارکت مردم در اجرای طرحهای مختلف دانست و افزود: فعالیت در شهرداری ها باید به گونه ای باشد که تامین منابع مالی، ظرفیت های قانونی، جذب سرمایه، امنیت و سود مناسب، مردم را به مشارکت در انجام امور و کمک به شهرداری ها ترغیب کند.
دکتر رحمانی فضلی همچنین بر توجه به هدف سازمانی و انجام کار مضاعف برای جلب رضایت مردم و تکریم ارباب رجوع تاکید کرد و گفت: همه سلایق حول هدف سازمانی و قانون و مقررات مورد استفاده قرار گیرد.
در این جلسه خندان دل معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی و رئیس سازمان شهرداری ها ضمن ارائه گزارشی از عملکرد این سازمان در سال 94 و تبیین برنامه های اجرائی پیش رو پرداخت.
راحتی قائم مقام سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور نیز در گزارشی هدف گذاری سه رویکرد این سازمان شامل اجرایی کردن سیاست اقتصاد مقاومتی، مقابله با آسیب های اجتماعی و تکریم ارباب رجوع را از طریق اجرای طرح های کلانی شامل برقراری انضباط و شفافیت مالی، توسعه سرمایه گذاری و افزایش درآمد پایدار، ارزیابی عملکرد، توسعه مدیریت، افزایش و ارتقاء کیفیت زندگی، ایمنی و آتش نشانی، برقراری عدالت اجتماعی در تخصیص منابع و امکانات، توسعه حمل و نقل عمومی، تهیه و پیگیری اسناد و لوایح قانونی و شفاف سازی و چابک سازی امور سازمان تشریح کرد.
معاونین و سایر مدیران سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور نیز، در این جلسه که بیش از 3 ساعت به طول انجامید، ضمن ارائه گزارش کوتاهی از اقدامات حوزه مسئولیتی خود، به بیان مشکلات و تشریح برنامه های آتی خود پرداختند./الف

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات