استاندار یزد خطاب به مسئولین خدمات شهری:

شهری زیبا، جذاب و دلنشین هم برای شهروندان و هم برای گردشگران ایجاد کنید

استاندار یزد، خودنمایی در انجام کار برای مردم را لازم ندانست و با تاکید بر قدرت درک بالای مردم از وضعیت خدمتگزاری مسئولین تصریح نمود: اگر از سوی مسئولین شعاری داده شد، ولی کار متناسب با آن شعار صورت نگرفت، موجب کاهش اعتماد مردم به دستگاه های خدمات رسان خواهد شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، " سید محمئد میرمحمدی" در مراسم افتتاح تقاطع های غیر همسطح حضرت ابوالفضل(ع)، شهید حکیمیان و ابوذر یزد که صبح پنجشنبه 6 شهریور ماه در محل زیرگذر شهید حکیمیان برگزار شد، ضمن تبریک هفته دولت و روز ولادت حضرت معصومه(س)، یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر را گرامی داشت و از زحمات همه دست اندرکاران اجرای پروژه های خدمات شهری در یزد قدردانی نمود و گفت: آنچه برای یک شهر لازم است، محیط مناسب برای زندگی است و یکی از مولفه های ایجاد این محیط، بحث روان سازی حمل و نقل و ترافیک درون شهریست که هم از آلودگی هوا جلوگیری می کند، هم موجب آسایش و آرامش ذهنی شهروندان می شود و هم از اتلاف وقت ایشان جلوگیری می نماید.
وی برنامه ریزی برای اجرای پروژه های خدمات شهری به ویژه طرح های حوزه ترافیک و حمل و نقل درون شهری را موجب رفع بسیاری از مشکلات دانست و هم اندیشی ، همفکری و همکاری در این زمینه را سبب ساز ارتقاء کیفیت در کار ذکر کرد.
استاندار یزد در گام اول، همفکری را سبب طراحی مناسب طرح ها نامید و نظارت بر اجرای طرح را باعث کیفیت هر چه بیشتر آن دانست و سپس به عامل جدیت در کار اشاره نمود و خاطر نشان ساخت: زمانیکه کار، جدی و با برنامه انجام شود، عشق و علاقه ساری و جاری خواهد بود و سستی ایجاد نخواهد شد.
عالی ترین مقام اجرایی استان تاکید کرد: رمز موفقیت در این است که ما در همه امور بتوانیم مجدانه همکاری داشته باشیم و به همدیگر کمک کنیم و اگر اختلاف سلیقه ای وجود دارد باید در مراحل طراحی به آن بپردازیم، چرا که اگر طرحی با رعایت همه جوانب و مشاوره ها و همفکری ها، تصویب شد – حتی اگر مخالف آن نیز بوده ایم- باید با همه وجود در راستای اجرای آن بکوشیم و بدانیم که اختلاف نظر در یک سازمان، نباید وسیله خنثی سازی تلاشها و افکار مثبت دیگران باشد و هرگز اجازه داده نشود که یک اختلاف سلیقه وسیله رکود در کار یا افت کاری را فراهم کند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به مسئولین استان خاطر نشان نمود: باید مراقب باشیم کسانی که نمی خواهند پیشرفتهای استان را ببینند، از اختلاف سلیقه ها سوء استفاده نکنند و اسباب کندی در انجام امور را فراهم ننمایند.
استاندار یزد، خودنمایی در انجام کار برای مردم را لازم ندانست و با تاکید بر قدرت درک بالای مردم از وضعیت خدمتگزاری مسئولین تصریح نمود: اگر از سوی مسئولین شعاری داده شد، ولی کار متناسب با آن شعار صورت نگرفت، موجب کاهش اعتماد مردم به دستگاه های خدمات رسان خواهد شد.
میرمحمدی اجرای پروژه هایی نظیر تقاطع های غیر همسطح توسط متخصصین ایرانی را از دستاوردهای بسیار مثبت فنی- مهندسی کشور ذکر کرد و ضن تقدیر از تلاشها و زحمات طراحان و برنامه ریزان اجرای این پروژه ها، بر لزوم میدان دادن به افراد و متخصصین برای ارائه توانمندیهای خود تاکید نمود و با بیان این نکته که "باید درصدی از خطا و اشتباه را همواره در اجرای امور بپذیریم" افزود: با تمرین و کار مداوم و با پشتکار و آموزش است که مدیران به مهارت و نخبگی می رسند و بنابراین لازم است تا میدان عمل برای مدیران باز شود و از این طریق توان فنی - تخصصی جامعه را افزایش دهیم و مهارتها را زیاد نماییم و تنها به دنبال عیب یابی در امور نباشیم و با تشویق و ترغیب به جا و نظارت دقیق ، زمینه پرورش مدیران خلاق ، شجاع و آینده نگر را فراهم کنیم.
استاندار یزد تاکید کرد: متاسفانه برخی تنها به دنبال کارشکنی و بهانه جویی هستند تا یا انجام امور به خوبی صورت نگیرد و یا کارها با تاخیر به سرانجام برسد که البته این مسائل هرگز به نفع جامعه و مردم نیست.
وی با ابراز خشنودی از وجود مراتب بالایی از همدلی ، همکاری و انسجام در استان خاطر نشان نمود: اگر در جایی از استان کاستی وجود دارد ، تمام تلاش این است که با کمک همدیگر این کاستی برطرف شود و من خوشبختانه در این مدت در استان دستگاهی را که سوء نیتی در کار داشته باشد ندیده ام.

عالی ترین مقام اجرایی استان آنگاه خطاب به شهرداری افزود: باید مبلمان شهری، زیباسازی شهر و تناسب واحدهای مختلف خدماتی ، بهداشتی درمانی، آموزشی و فرهنگی همواره مد نظر بوده و مجموعه کاربری ها بنحوی در شهر کنار هم چیده شوند که مکمل همدیگر باشند و توازن لازم را ایجاد نمایند و از طراحی های نامتوازن شهری خودداری شود تا شهری زیبا و دلنشین هم برای ساکنین و هم برای جذب گردشگران داشته باشیم.
وی سپس با اشاره به پتانسیل های بالای شهر یزد در زمینه بافت تاریخی و میراث فرهنگی و توسعه شهری، ایجاد تعامل و توازن میان این اجزا و مرمت و نوسازی اصولی بافت قدیم در کنار سازه های جدید شهری را موجب جذابیت بیشتر شهر و دلنشینی افزون تر آن برای شهروندان و جذب گردشگران دانست و آنگاه به رویکردهای دولت در قبال بخش خصوصی اشاره نمود و تاکید کرد: نمی توان با ساز و کار دولتی، بخش خصوصی را تقویت نمود بلکه باید با ساز و کارهای غیر دولتی به جذب و فعالیت بخش خصوصی کمک کرد و به یاد داشت که محور تمامی این ساز و کارها، وضع قوانین مناسب جهت گسترش فعالیت بخش خصوصی در کشور است.
استاندار یزد با بیان این نکته که "مجلس شورای اسلامی باید در ارتباط با گشودن میدان برای فعالیتهای بخش خصوصی ابزارهای قانونی لازم را طراحی کند و محدودیت های بخش خصوصی را رفع و مسیرها را برای فعالیت آن هموار نماید" گفت: آن گاه می توانیم انتظار داشته باشیم که بخش خصوصی به میدان بیاید و سرمایه گذاری کند چرا که اطمینان به سرمایه گذاری تضمین شده دارد اما در غیر این صورت بخش خصوصی به دلیل عدم اطمینان و عدم تضمین سود متعارف، به میدان نخواهد آمد .

میرمحمدی در پایان بار دیگر از تلاش همه دست اندرکاران اجرای پروژه های خدمات شهری تقدیر و تشکر نمود و آرزو کرد تا شهروندان هر چه بیشتر از خدمات مناسب و مورد نیاز بهره مند شوند.

 

wssd1.jpg wssd2.jpg

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات