استاندار يزد مطرح كرد:

شوراهای اسلامی نماد كار گروهي و خرد جمعی در جامعه هستند

استاندار يزد با اشاره به اينكه مسئولان ارشد استان به جايگاه شوراهاي اسلامي واقف‌اند گفت: شوراهاي اسلامي شهر و روستا نماد كارگروهي و خرد جمعي در جامعه هستند.

 به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، روز دوشنبه 25 آبان ماه نشست هم‌اندیشی استاندار يزد و معاون هماهنگي امور عمرانی استاندار با اعضاي شوراي اسلامي استان در سالن زنده‌یاد حميديا استانداري برگزار شد.
استاندار يزد در اين نشست ضمن گراميداشت ايام ماه صفر اظهار داشت: خوشبختانه در دولت تدبير و اميد همفكري، تعامل و هم‌اندیشی مناسبي بين شوراهاي اسلامي و مسئولان انجام‌شده و در شوراهاي اسلامي يك نگاه قانوني در راستاي خدمت به مردم حاكم گرديده است و ديگر شاهد برخي مجادله‌های بی‌فایده نيستيم.
«سید محمد ميرمحمدي» ادامه داد: شايسته است اعضاي شوراهاي اسلامي آشنايي جامعي نسبت به وظايف شوراها داشته باشند و در چارچوب وظايف قانوني خود براي خدمت بيشتر به مردم تلاش کنند.
وي افزود: در استان يزد تعامل خوبي بين مسئولان مختلف وجود دارد و به فرمانداران نيز يادآوري شده است تا تعامل مؤثرتري با شوراهاي اسلامي شهر و روستا داشته باشند.
ميرمحمدي تصريح كرد: تلاش کرده‌ایم از تمام ظرفیت‌های خارج و داخل استان براي فراهم نمودن شرايط بهتر در زندگي مردم استفاده کنیم و در اين راستا اقدامات خوبي نيز انجام‌شده است.
 عالی‌ترین مقام اجرايي استان گفت: شوراهاي اسلامي به‌عنوان نمايندگان مردم بايد براي بهبود اوضاع و شرايط مطلوب‌تر زندگي شهري مردم تلاش كنند و براي پيشبرد امور شهری و رعايت حقوق شهروندي تعامل و همكاري بيشتري با شهرداری‌ها داشته باشند.
استاندار يزد در بخش دیگری از سخنانش بابیان اينكه فضاي شهري يزد، نشاط لازم را ندارد گفت: ضروري است براي افزايش نشاط اجتماعي و طراوت چهره شهر قدم برداريم تا مردم از رفت‌وآمد در شهر احساس لذت بيشتري کنند.
ميرمحمدي تأكيد كرد: از مهم‌ترین برنامه‌های ما توسعه فضاي سبز و نشاط‌آور براي مردم است و طبق گفته شهردار يزد در سال گذشته به فضاي پارك شهري 50 هكتار اضافه‌شده است.
وي در پايان سخنان خود تأكيد كرد: بايد نيازهاي مردم در حوزه شهري را شناسایی و رفع کنیم و تمام تلاشمان اين باشد كه روحيه برادري و تعامل در استان و جامعه حاكم شود.
گفتني است در ابتداي اين نشست رئیس شوراي اسلامي استان يزد اظهار داشت: شوراي اسلامي استان بالاترين مرجع شورایی در استان است كه رابط بين شوراها، مردم و مسئولان است.
«محمد فقيه خراساني» افزود: شوراهاي اسلامي شهر و روستا پتانسيل بسيار بالائي دارند كه اين مهم در بين برخي از مسئولان به‌ویژه در شهرستان‌ها ناديده گرفته می‌شود.
گفتنی است همچنين هريك از اعضاي شوراي اسلامي استان به بيان مشكلات و مسائل موجود در حوزه شهري استان پرداختند.
 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات