معاون سياسي امنيتي و اجتماعي استاندار:

شوراها برجسته ترين نمود مشاركت در عرصه هاي مختلف هستند

معاون سياسي امنيتي و اجتماعي استاندار در جلسه شوراي اسلامي شهر يزد گفت: شوراها برجسته ترين نمود مشاركت در عرصه هاي مختلف هستند و هيچ نهادي چون شوراها تاكنون نتوانسته موجب جلب مشاركت مردم شود.

به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد"محمد علي طالبي" در يكصدوبيست وششمين جلسه شوراي اسلامي شهر يزد، با اشاره به نقش برجسته شوراها در افزايش مشاركت مردم گفت: جلوه هاي اين مشاركت حضور گروه هاي قومي، مذهبي و زباني و فراهم كردن عرصه مشاركت براي جوانان و بانوان است.
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار، از بازكردن حلقه مديريتي كشور توسط شوراها به عنوان يكي از دستاوردهاي فعاليت 16 ساله اين نهاد ياد كرد و افزود: مشاركت از اركان مهم و تاثيرگذار حكمراني خوب محسوب است .
وي در ادامه گفت: تحقق حكمراني خوب مستلزم تعامل سازنده ميان دولت، نهادهاي مدني و بخش خصوصي است و شورا نهادي است كه مي تواند جلوه اين تعامل باشد.
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار با بيان اينكه شوراها هم برآمده از مشاركت مردم است و هم ساز و كار مبتني بر مشاركت دارد گفت: بايد به مسئوليت قانوني شورا در جلب مشاركت نيز توجه شود و در اين خصوص ارتباط و تعامل خوبي با ديگر نهادهاي مدني از جمله سازمانهاي مردم نهاد برقرار شود.
طالبي، همچنين ارتقاء شهرداري از يك نهاد خدماتي به يك سازمان اجتماعي را مطالبه اي جدي قلمداد كرد و گفت: پرداختن به مسايل اجتماعي در استان مستلزم همكاري، هماهنگي و تعامل همه دستگاه هاي مسئول است و در اين راستا استانداري توجه خود را به حركت بر مبناي برنامه معطوف كرده است.
طالبي با اشاره به اولويت هاي استان در مباحث اجتماعي از جمله ارتقاء نشاط اجتماعي، ارتقاء سرمايه اجتماعي و كاهش آسيب¬ها گفت : براي سازماندهي اتباع بيگانه طرحي تهيه شده كه بر مبناي آن، با اولويت خارج كردن اتباع بيگانه از بافت تاريخي، نسبت به ساماندهي سكونت اتباع مجاز در مهمانشهرها اقدام شود.

 

 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات