رییس شورای اسلامی استان:

شوراها نمایندگان بی واسطه مردم هستند

رییس شورای استان گفت: شوراها با توجه به اینکه منتخب مردم و نمایندگان بی واسطه مردم هستند باید پیگیر مشکلات مردم باشند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، صبح دوشنبه 7 اردیبهشت ماه نشست مشترک شورای اسلامی استان و مدیر کل صدا و سیمای مرکز یزد با هدف بحث و تبادل نظر جهت ارتقاء جایگاه شورای اسلامی با حضور اعضا شورا در دفتر شورای اسلامی استان برگزار شد.

در این نشست " زارع پور اشکذری " رییس شورای اسلامی استان یزد اظهار داشت:شوراها با توجه به اینکه منتخب مردم و نمایندگان بی واسطه مردم هستند باید پیگیر مشکلات مردم باشند.
وی در ادامه گفت: از آنجایی که برخی از این مشکلات باید پیگیری آن در خود استان صورت گیرد شورای استان در هر شهرستانی بین شوراهای شهر، بخش و روستا یک نماینده ای را به عنوان نماینده شورای آن شهرستان در استان انتخاب می کنند که هر کدام از این نمایندگان مسئول پیگیری مشکلات شهرستان که به عنوان نماینده آن انتخاب شده اند هستند.
زارع پور با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری توجه خاصی به بحث شوراها دارند و شوراها را به عنوان یکی از ارکان تصمیم گیری در نظام بیان نموده اند گفت: باید جایگاه شوراها به خوبی مشخص و معرفی شود.
وی با بیان آنکه مدیریت واحد شهری در دنیا ملاک قرار گرفته است اظهارداشت: مدیریت واحد شهری باید به مرحله اجرایی برسد که در این زمینه پیگیری های لازم باید صورت بگیرد.
رییس شورای استان افزود:شورای عالی استانها تنها ارگانی است که می تواند هم طرح و هم لایحه به مجلس شورای اسلامی بدهد در صورتی که دولت تنها می تواند یکی از آن موارد را به مجلس شورای اسلامی ارائه نماید که این خود جایگاه اصلی شوراها را نشان می دهد.
وی ادامه داد:هیچ کس بیشتر از نمایندگان و منتخبین مردم با مشکلات مردم در شهر ، بخش و روستا آشنا نیست، بنابراین بهترین راه آن است که مشکلات از کانال این افراد حل شود.
زارع پور تاکیدکرد: اگر مشکلی در یکی از شهرستان های استان مطرح شد سازمان صدا و سیما در تولید خط خبری خود ابتدا از نمایندگان مردم خواستار پاسخگویی شود و بعد از آن مسئولین دولتی را در مسیر خبری قرار دهد.
رییس شورای استان در جای دیگری از سخنان خود از مدیرکل سازمان صدا و سیمای مرکز یزد خواست تا در صورت امکان در هفته شوراها حداقل در هر شهرستان یک مصاحبه خبری با رئیس شورای آن شهرستان صورت گیرد .
وی خاطر نشان کرد: از آنجایی که شوراها نمایندگان بی واسطه مردم هستند می توانند در بخش خصوصی نیز فعالیت نمایند که در این خصوص توانایی آن را دارند که ارتباط قوی را با سرمایه گذاران هر شهرستان و منطقه ای داشته باشند.
زارع پور افزود: اگر در سازمان صدا و سیما مشکلات مردم از طریق نمایندگان رصد شود قائدتا مشکلات حل خواهد شد و از آنجایی که دیدگاه دولت تدبیر و امید هم به همین سمت هست از این کار استقبال می نماید.
این مقام مسئول عنوان کرد: استان یزد در قسمت معدنی خیلی غنی است، بنابراین برای آنکه زیر ساختها ایجادشود و در سطح استان محرومیت ها کمتر شود باید 2 درصد از درامد معادن به خود استان یزد تعلق گیرد که در این زمینه پیگیرهای لازم صورت گرفته است.
وی ادامه داد: در سفری که معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت به استان یزد داشت قرار شد 2 درصد از درامد معادن شهرستان بهاباد و بافق به شهرداری ها اختصاص یابد.
رییس شورای استان اظهارداشت: استان یزد از جمله سه استانی هست که بحث توریست درمانی در آن به خاطر زیر ساختهای انسانی و موقعیت جغرافیای آن مناسب است.
وی ادامه داد:استان یزد در بحث درمانی دارای قابلیتهای بسیار خوبی است که این موضوع باعث شده که از مناطق مختلف برای مداوا به استان یزد مراجعه نمایند.
زارع پور در پایان افزود: از آنجایی که بحث توریست درمانی استان یزد باعث آن شده که درمان مردم خود استان تحت شعاع قرار گیرد از وزیر بهداشت و درمان درخواست داریم تا یک اعتبار خاص و افزایش سرانه ای برای قسمت دولتی به استان یزد اختصاص یابد.


شوراها اوج تجلی مردم سالاری در ایران


در ادامه این نشست " پهلوانیان " مدیر کل سازمان صدا و سیمای مرکز یزد اظهارداشت: شوراها اوج تجلی مردم سالاری در ایران هستند و تنها رای گیری است که بعد از آنکه مردم رای دادند کسانی که رای می گیرند صاحب رای می شوند برخلاف سایر رای گیریهای که به نظر ولایت فقیه منتهی می شود.
وی با بیان آنکه مشکل جدی که در شهرها وجود دارد عدم مدیریت واحد شهری است گفت: هر گاه شهری مدیر واحدی نداشته باشد موازی کاری و خنثی کردن عملکردها زیاد اتفاق خواهد افتاد.
پهلوانیان خاطر نشان کرد: استان یزد از لحاظ فرهنگی، اقتصادی ، حافظه تاریخی ، اقلیمی و صنعت دارای ظرفیتهایی هست که اگر همه ی این ظرفیتها در کنار هم قرارگیرد تبدیل به یک ظرفیت منحصر به فرد نه تنها درایران بلکه در جهان می شود.
وی در ادامه گفت: استان یزد نیز یکی از بزرگترین موزه شهرهای دنیا هست که متاسفانه از این ظرفیتهای استان به خوبی استفاده نشده است.
مدیر کل سازمان صدا و سیمای مرکز یزداظهار داشت: تمام مدیران استانی باید با این اعتقاد که صداو سیما می تواند در فرهنگ سازی نقش موثری را داشته باشد تعامل و مشارکت موثر و فعالی با این سازمان داشته باشند.
وی تاکید نمود: سازمان صدا و سیما در استان باید در حوزه اطلاع رسانی و خبر مربوط به هر بخش حضور فعال داشته باشد.
پهلوانیان تصریح کرد: اگر خبری که انعکاس داده می شود رویکرد انتقادی دارد در همان خبر باید مسئول مربوطه پاسخگو باشد.


شهروند خبرنگار برای اولین بار در ایران


وی افزود: واحد خبر سازمان صدا و سیمای استان طرحی را تحت عنوان شهروند خبرنگار برای اولین بار در ایران تا یک ماه دیگر عملیاتی می کند که به واسطه این طرح هر یک از شهروندان می توانند خبرهای لحظه ای منطقه خود را که امکان پوشش آن توسط صدا و سیما نیست برای ما ارسال نمایند که در صورتی که قابلیت بخش دارد بخش و در صورتی که قابل بخش نیست یک خبرنگار به آن منطقه اعزام می شود تا دوباره خبری را برای آن تهیه نماید که در واقع یک کانال ورودی و بی واسطه بین سازمان صدا و سیما و مردم ایجاد می شود.
مدیر کل سازمان صدا و سیمای مرکز یزد در جواب درخواست نمایندگان مردم در شورای اسلامی در خصوص ساخت مستند برای هر یک از شهرستانها گفت: سازمان صدا و سیما این توانایی را دارد که برای معرفی هر شهرستانی یک مستند 30 دقیقه ای تهیه نماید تا در این مستند هر یک از شهرستانها در زمینه های مختلف شناسانده شوند.
وی در پایان گفت: لازمه مستند سازی مشارکت می باشد، بنابراین شوراها باید در این زمینه مشارکت فعال داشته باشند.
گفتنی است که در این نشست هر یک از نمایندگان مردم در شورای اسلامی مشکلات و مسائل شهرستان خود را که به حوزه فعالیت سازمان صدا و سیما مرتبط می شد عنوان نمودند.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات