استاندار يزد :

صدا و سيما می‌تواند زمینه مشارکت مردم را در همه موارد توسعه فراهم کند

استاندار یزد ظهر شنبه 30 مردادماه در دیدار با مدیرکل، مدیران و کارکنان صدا و سیمای مرکز یزد گفت: با توجه به نوع برنامه ها و تلاشي كه صدا و سيمای يزد دارد بهترين و تاثیرگذارترین دستگاه براي ايفاي نقش در زمينه جذب مشاركت مردم، اطلاع رساني، سرمايه گذاري، امنيت، ايجاد اميد و رفع نگراني‌هاي مردم است.

به گزارش اداره‌كل روابط عمومي استانداري يزد، دیدار مدیرکل، مدیران و کارکنان صدا و سیمای مرکز یزد با استاندار يزد، مديركل حوزه استاندار، مشاور استاندار و مدير روابط عمومي استانداري در سالن زنده یاد حمیدیا استانداری برگزار شد.
استاندار يزد در اين جلسه ضمن تبريك فرارسیدن هفته دولت بیان کرد: افزايش كيفيت، افزايش مخاطبان و تامين زيرساخت ها و تجهيزات، سه محور تحول آور در صدا و سیما مي  باشند كه اگر اين سه دست به دست هم دهند ، رويكرد عالي اتفاق مي افتد.
 «سيدمحمد ميرمحمدي» افزود: رشد 11 درصدي مخاطبان و ساير اقداماتي كه صداوسيما در حوزه هاي مختلف انجام داده است با توجه به گزارشي كه در اين جلسه ارائه شد بسيار اميدواركننده و ارزشمند است.
ميرمحمدي ادامه داد: با توجه به شرايط زمان امروز كار صداوسيما روز به روز دشوارتر مي شود زيرا مردم به خصوص جوانان با انواع و اقسام شبكه هاي داخلي و خارجي و برنامه هاي با كيفيت مواجه هستندكه بايد با تكنيك ها و جاذبه هاي بيشتري براي جذب مخاطبان اقدام شود.
استاندار يزد گفت: افزايش مخاطبان درفضاي موجود و با توجه به ظهور شبكه هاي مجازي، كار بسيار مهمي است كه با هنرمندي، فرهنگ شناسي و نگاه ويژه اي كه در مديران و همكاران صداوسيما وجود دارد، انجام و گام بزرگي برداشته شده است.
عالي ترين مقام اجرايي استان خاطرنشان كرد: گرچه جاذبه هاي بومي براي مخاطبان در برنامه هايي كه تهيه مي شود ، حائز اهميت است اما موارد ديگري نيز وجود دارد كه جوانان را به سمت خود جذب مي‌کند که باید به آن ها توجه شود و در اين رقابت نابرابر و سنگين با توجه به كاهش اعتبارات ، بايد از دستاوردهاي موثر صداو سيماي مركز يزد تشكر كرد.


ايجاد بسترهاي اجتماعي توسط رسانه هاي گروهی به ويژه صدا و سيما


ميرمحمدي با اشاره به ضرورت ايجاد بسترهاي اجتماعي و فرهنگي در جامعه بيان كرد: بسترهاي اجتماعي بايد توسط رسانه هاي گروهی به ويژه صدا وسيما ايجاد شوند زيرا هر كجا بتوانيم بسترهاي اخلاقي و فرهنگي داشته باشيم ، منش مردم در كنار آن افزايش پيدا مي كند.
وي افزود: زماني كه بسترهاي اخلاقي در جامعه به وجود آيد، جامعه به خودساختگي مي رسد كه اين وزن بهتر اجتماعي جامعه را در مسير كنترل خود قرار مي دهد و صدا و سيما در ساخت اين بسترهاي مهم و اساسي نقش بسيار والايي دارد.
استانداريزد ادامه داد: ذات انسان پاك است و خوبي ها را بيشتر مي پسندد و علاقه اي به بدي ها ندارد، بنابراين ما هر چه بتوانيم صورت هاي مطلوب را بازتاب دهيم تاثيرهاي مثبت نيز بيشتر خواهد شد.
ميرمحمدي گفت: بسترسازي رسالت خطير و كار بسيار دشواري است و در اين زمينه نقش شما از اساتيد و دانشگاهيان بالاتر است، اساتيد در رشته هاي خاص آموزش و پرورش مي دهند اما برنامه هاي صدا وسيما  در همه ابعاد زندگي دخيل است.
وي خاطرنشان كرد: در برنامه هاي صدا و سيما شيوه زندگي صحيح  بر مبناي همدلي را معرفي كنيد و  در اين زمينه توسعه مفاهيمي چون سلامت اجتماعي، آداب و رسوم پسنديده و احترام به بزرگان نيز حائز اهميت است.


چهره سازي مقبول به سلامت اجتماعي كمك مي كند


ميرمحمدي در بخش دیگری از سخنان گفت: معرفي چهره هاي فرهنگي ،ادبي، اخلاقي ،هنري  و اقتصادي مردم دار نقش بسزايي در رسيدن به مرتبه بالايي از سلامت اجتماعي دارد و الگوسازي از شخصيت هايي كه مقبول و دلسوز مردم هستند، مي تواند بي تفاوتي را كم رنگ و همدلي را افزايش دهد زيرا اشاعه آن موجب می شود جامعه تحت تاثير قرار گيرد.


مسائل گروهی و سیاسی موجب اختلاف در جامعه نشود


استاندار يزد بیان کرد: اگر بي تفاوت باشيم مسائل محله‌اي، گروهي و سياسي باعث اختلاف مي شود و اين موارد جامعه را دچار سير نزولي و به سقوط نزديك مي كند پس نبايد به سمت هيچ زمينه اختلافي حركت كنيم زيرا اختلاف و دشمني همواره آسيب زننده و مشكل آفرين است.
ميرمحمدي با تاكيد بر ضرورت همدلي و همراهي اجتماعي گفت: سير اسلامي و انساني در صدا و سيما يزد دنبال مي شود و نسبت به كشور توفيقات خوبي داشته كه دليل اين موضوع تدبير مديركل و همدلي همكاران اين مجموعه است و اگر همدلي در كل نهادهاي جامعه جريان يابد روند رو به رشدی خواهيم داشت.
استاندار یزد در پایان سخنان خود بیان کرد: با توجه به موضوعاتی که پیرامون ما وجود دارد، همدلی سبب می شود دژ محکمی در برابر تهدیدهای موجود در جامعه ایجاد شود و هرچه مردم در موضوعات اجتماع همکاری و آگاهی بیشتری داشته باشند ، جامعه سالم و الگوی پسندیده تری از شهر دارالعباده در زمینه اخلاق و رفتار خواهیم داشت.


افزايش 11 درصدي مخاطبان صداوسيماي مركز يزد


مديركل صدا و سيماي مركز يزد نیز در اين جلسه ضمن ارائه گزارشي كامل از فعاليت ها و برنامه هاي مختلف اين مركزگفت: در بسياري از حوزه هاي خبر به ويژه انعكاس برنامه هاي حوزه سياسي و انتخابات، در رديف 5 استان برتر كشور قرار داريم.
«احمد پهلوانيان» افزود: با توجه به محدوديت هاي موجود در حوزه اداري و مالي با مشاركت همكاران، توانسته ایم رتبه اول كشوري را به دست آوريم.
پهلوانيان با اشاره به رشد 11 درصدي مخاطبان صداو سيماي مركز يزد، بيان كرد: در بهار امسال نيز در رديف 5 استان برتر كشور در حوزه افزايش مخاطب بوده ايم كه نسبت به سال گذشته علاوه بر وجود مشكلات زيرساختي، رشد موثر داشته ايم.
وي افزود: از اسفند سال گذشته تا امروز 16 ايستگاه جديد ديجيتال براي پوشش جغرافيايي 90  درصدي و جمعيتي 92 درصدي افتتاح شده است  كه اميدواريم با ايجاد شرايط بهتر اين عدد به 100 درصد برسد.
 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات