استاندار يزد تأكيد كرد:

ضرورت آموختن زبان انگليسي براي ارتباط و تعامل با دنيا

استاندار یزد گفت: در دنياي امروز آموختن زبان انگليسي به يك نياز ضروري تبدیل‌شده و براي ارتباط مؤثر با جهانيان ناگزير هستيم اين زبان را بياموزيم.

 به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری يزد، عصر شنبه 12 دی‌ماه اعضاي انجمن معلمان زبان انگليسي استان با استاندار يزد ديدار و گفتگو كردند.
«سید محمد ميرمحمدي» در اين ديدار صميمي بابیان اينكه لازم است در حوزه فراگيري و آموزش زبان انگليسي در كشور و استان كارهاي عمیق‌تر و اقدامات مؤثر انگيزشي انجام شود اظهار داشت: در دنياي امروز وسايل ارتباطي به‌گونه‌ای است كه دستيابي به منابع علمي و آموزشي بسيار آسان‌تر شده و ضروري است براي پيشرفت بيشتر و تعامل با مردم ساير كشورهاي جهان در كنار زبان مادري دو يا چند زبان ديگر را فراگيريم.
 وي افزود: در حال حاضر زبان ارتباط مؤثر كه بين تمام مردم دنيا مشترك است زبان انگليسي است كه اين زبان بايد در سنين كمتر و به‌صورت عملي همراه با مكالمه و گفتگو به كودكان و نوجوانان ما آموزش داده شود.
ميرمحمدي تصريح كرد: اينكه مشاهده می‌کنیم در توافق هسته‌ای اخير، گروه مذاکره‌کننده جمهوري اسلامي ايران با زبان تعامل با كشورهاي قدرتمند جهان گفتگو می‌کند به اين دليل است كه وزير امور خارجه و هیئت همراه علاوه بر تسلط بر زبان انگليسي با نوع بيان و اينكه در چه زماني از چه ديالوگي استفاده كنند به‌خوبی آشنا بودند.
استاندار يزد در بخش ديگري از سخنان خود گفت: با فرصتي كه در دوران پساتحريم به وجود آمده است پیش‌بینی می‌شود گردشگران خارجي زيادي براي ديدن جاذبه‌های تاريخي و فرهنگي يزد وارد اين استان شوند كه انجمن علمي معلمان زبان انگليسي می‌تواند با آموزش كساني كه علاقه‌مندی به راهنمايي اين گردشگران دارند گام مؤثري را در اين حوزه بردارد.
ميرمحمدي در پايان سخنان خود تأكيد كرد: شايسته است اين انجمن از ایده‌ها و فكرهاي فعال، پويا، نو و ابتكاري حمايت و براي فراگیرشدن آموختن زبان انگليسي در جامعه تلاش كند.
گفتني است در ابتداي اين جلسه «حسن جهانشاهي» مديرعامل انجمن معلمان زبان انگليسي استان به ارائه گزارشي از عملكرد اين انجمن پرداخت و اظهار داشت: اين انجمن در حال حاضر 620 عضو دارد كه از اين تعداد 320 نفر را بانوان فرهنگي مدرس زبان انگليسي تشكيل می‌دهند.
 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات