مديرکل دفتر امور اجتماعي وفرهنگی استانداري يزد تاکید کرد :

ضرورت اصلاح نگاه جامعه نسبت به حوزه بازرسی

مديركل دفتر امور اجتماعي و فرهنگی استانداري يزد گفت : تصویر جامعه نسبت به حوزه بازرسی ، تصویری مثبت نیست و باید در جهت اصلاح این دیدگاه تلاش کرد .

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد ، روز سه شنبه هفتم اردیبهشت ماه ، جلسه توجیهی و آموزشی ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی، با حضور مدير كل دفتر امور اجتماعي وفرهنگی استانداري يزد و جمعی از کارشناسان فرمانداری ها در سالن شهید موحدین استانداری یزد برگزار شد .
مديركل دفتر امور اجتماعي وفرهنگی استانداري در این جلسه با اشاره به اینکه فلسفه وجودی دستگاههای دولتی حل مشکلات مردم است ؛ خاطر نشان کرد: اگر دستگاهی به تصور خودش کار خدمات رسانی انجام دهد ، اما در آن دستگاه ، نحوه برخورد با ارباب رجوع  مناسب نباشد ، به نتیجه مطلوب نخواهیم رسید.
"مجید جوادیان زاده "ادامه داد : در بازرسی هایی که از دستگاههای دولتی انجام می شود ، دغدغه هایی نظیر حفظ حریم عفاف و حجاب و حقوق شهروندی را باید در نظر داشت و به عنوان اولویت اصلی ستاد به آن پرداخت .
وی افزود : دستگاههای اجرایی که در معرض بازرسی هستند، باید به بازرسان اعتماد و به آنها به شکل مشاور نگاه کنند و این دیدگاه که بازرسی به منظور پررنگ شدن  نقاط ضعف و نادیده گرفتن نقاط قوت است ، حذف شود .
جوادیان زاده اظهار داشت : مکاتبه های کتبی با دستگاههای اجرایی و اطلاع رسانی به آنها در مورد شاخص های ارزیابی  ، موجب به وجود آمدن اعتماد دوطرفه و انجام درست و مستدل بازرسی خواهد بود .
 مديركل دفتر امور اجتماعي وفرهنگی استانداري در پایان سخنان خود تذکر دوستانه در مواقع وجود نقص در دستگاه اجرایی را موجب ایجاد حس خوشایند حضور بازرس در دستگاه اجرایی و مانعی برای شیوع ظاهر سازی و مخفی کاری دانست.
گفتنی است در پایان این جلسه کارشناسان ستاد صیانت استان ، نیز مشکلات و موانع پیاده سازی این طرح در سازمان ها و دستگاه ها را مطرح کردند .
 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات