معاون سیاسی ، امنیتی واجتماعی استاندار یزد تاکید کرد :

ضرورت ایجاد مرکز سامان دهی متکدیان در استان

معاون سیاسی، امنیتی واجتماعی استاندار یزد گفت : در حال حاضر ضرورت ایجاد مرکز سامان دهی متکدیان در استان احساس می شود که امیدواریم با همکاری دستگاهها و سازمان های مرتبط این امر تحقق یابد .

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد ، روز سه شنبه چهاردهم اردیبهشت ماه ، جلسه ستاد ساماندهی متکدیان و کودکان خیابانی استان با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ، رییس اداره توسعه و سلامت اجتماعی و رییس اداره آسیب های اجتماعی وزارت کشور ، مدیرکل دفترامور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد، شهردار یزد و  جمعی از مسئولان دستگاه های استان در سالن جلسات شهرداری یزد برگزار شد .
"محمدعلی طالبی " در این جلسه عنوان کرد : مرکز سامان دهی متکدیان و کودکان خیابانی دراستان باید  با تعامل و همکاری دستگاهها و سازمانها ایجاد شود و بخش غیردولتی و سازمانهای مردم نهاد می توانند به عنوان متکفل مرکز فعالیت کنند که این امر مغایرتی با آیین نامه های مربوط در این حوزه ندارد .
وی ادامه داد : آموزش و توانمند سازی کودکان خیابانی ومتکدیان ساماندهی شده برای ورود به اجتماع ،  یکی از مسائل مهم در این حوزه است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.
طالبی در پایان سخنان خود اظهار امیدواری کرد : با پیگیری و جدیت مسئولان مکان مناسبی برای اسکان متکدیان و کودکان خیابانی ساماندهی شده، در نظر گرفته شود و سازمانهای مردم نهاد بتوانند در حوزه آموزش و فرهنگ سازی به آنها، فعالیت کنند .


تامین محل و تجهیزات برای ساماندهی متکدیان؛ وظیفه شهرداری ها


رییس اداره آسیب های اجتماعی وزارت کشور، در این جلسه عنوان کرد : سال گذشته 72 هزار و 810 نفر  متکدی در سطح کشور ساماندهی شده اند و در حال حاضر نیز 34 مرکز نگهداری از متکدیان در کشور فعالیت می کنند .
"امیر هوشنگ عندلبیان" افزود : در آیین نامه وزارت کشور ، تامین محل ، امکانات و تجهیزات اولیه همچنین شناسایی ، جمع آوری و تحویل متکدیان بر عهده شهرداری هاست .
وی راه اندازی بانک اطلاعاتی را در سهولت ساماندهی متکدیان موثر دانست و بر حمایت وزارت کشور در این حوزه تاکید کرد .


سامان دهی 248 متکدی در سال گذشته


مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری نیز در این جلسه با ارائه گزارش عملکرد ستاد ساماندهی متکدیان و کودکان خیابانی استان ، اظهار داشت : استراتژی مهم این ستاد ، دیده شدن قشر آسیب پذیر متکدیان  و کودکان خیابانی، توسط دستگاهها و جلوگیری از افزایش این آسیب ها بوده که با توجه به کاهش این قشر در شهر و حساسیت رسانه ها در این حوزه ، می توان گفت این ستاد موفق عمل کرده است.
"مجید جوادیان زاده " افزود : سال گذشته ورودی متکدیان سامان دهی شده 248 نفر بود که 162 نفر از این تعداد مرد و کودک پسر و 86 نفر نیز زنان بودند .
جوادیان زاده تصریح کرد : صنعتی شدن جامعه و توسعه  آن ، آسیب های اجتماعی را به همراه دارد که راهکار آن تغییر توسعه و پیشگیری از افزایش این آسیب هاست .
گفتنی است در پایان این جلسه ،  از پنج دستگاه برای حضور فعال و موثر در ستاد ساماندهی متکدیان و کودکان خیابانی استان ، با اهداء لوح تقدیر، تجلیل شد.

 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات