مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد خواستار شد:

ضرورت توجه به شبکه سازی اجتماعی در حوزه سلامت

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد گفت: توجه به شبکه سازی اجتماعی در حوزه سلامت از ضروریتهای این حوزه است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد ، جلسه اجرایی مصوبات کمیته تخصصی سلامت بانوان استان با حضور مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری و نمایندگان دستگاههای اجرایی مرتبط با حوزه سلامت در سالن شهید موحدین استانداری یزد برگزار شد .
"فخرالسادات خامسی هامانه "در این جلسه اظهار داشت : این کمیته با حضور پزشکان متخصص تشکیل شده است و در حوزه های گوناگون با پیشنهادهای متعددی در خصوص سلامت جسمی و روانی بانوان مواجه بوده و هستیم که به دنبال راهکارهایی برای اجرایی کردن این مصوبات  با همکاری سازمان ها و پتانسیل های موجود در آن ها هستیم.
وی با تاکید بر توجه به شبکه سازی اجتماعی در حوزه سلامت ، اهمیت ورزش صبحگاهی در مدارس ، اطلاع رسانی به بانوان در خصوص اهمیت رژیم غذایی ، احداث و گسترش مراکز تفریحی و ورزشی بانوان ، لزوم انجام آزمایشات سالانه برای دختران و زنان ، احیا و فعال کردن رابطان بهداشت در محلات را از عمده ترین پیشنهادهای ارائه شده در کمیته تخصصی سلامت بانوان استان عنوان کرد .
خامسی هامانه اولویت بندی و نیازسنجی درحوزه سلامت بانوان استان به منظور اجرای هرچه بهتر برنامه ها در این حوزه را مهم توصیف کرد و اطلاع رسانی  به جامعه هدف در خصوص برنامه های انجام شده و در حال اجرا ، هم اندیشی و مشارکت دستگاهها برای  اجرای طرح های مشترک را امری ضروری دانست .
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری نیاز سنجی ، تعیین جامعه هدف طرح ها ، اجرایی کردن برنامه ها به عنوان پایلوت در یکی از محلات، ارزیابی عملکرد دستگاهها و تاثیرگذاری برنامه ها را از گام های اساسی در اجرای برنامه سلامت حوزه بانوان استان مطرح کرد.
گفتنی است در ادامه جلسه کمیته تخصصی سلامت بانوان استان، هر کدام از اعضاء گزارشی از اقدامات انجام شده در حوزه سلامت بانوان ارائه کردند و در رابطه با طرح های مشترک سالیانه بین دفتر امور بانوان وخانواده استانداری و دستگاههای اجرایی در شهرستانها بحث وتبادل نظر شد .
 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات