استاندار يزد تاكيد كرد:

ضرورت توجّه به توانمندي هاي استان در حوزۀ فنّاوري

استاندار يزد پيش از ظهر شنبه 17 مهرماه در نشست شوراي برنامه ريزي و توسعۀ استان گفت: ضروري است در حوزۀ فنّاوري به توانمندي هاي داخل و خارج از استان توجّه ويژه‌اي داشته باشيم و از اين پتانسيل به نحو شايسته براي پیشرفت استان استفاده كنيم.

به گزارش اداره‌كل حوزۀ استاندار و روابط عمومي استانداري يزد، ششمين جلسۀ شوراي برنامه ريزي و توسعۀ استان در سال جاري با حضور استاندار يزد، معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعۀ منابع استانداري، مديركل حوزۀ استاندار و روابط عمومي استانداري، نمايندۀ مردم بافق، مهريز، ابركوه، بهاباد و خاتم در مجلس شوراي اسلامي، رئيس سازمان برنامه و بودجۀ استان و اعضاي اين شورا در سالن زنده ياد حميديا استانداري برگزار شد.
استاندار يزد در اين نشست ضمن تسليت ايّام عزاداري حضرت امام حسين (ع) با اشاره به بازديد اخير از دانشگاه صنعتي شريف بيان كرد: دانشگاه شريف 460 نفر دانشجو را در حوزۀ فنّاوري به عنوان كارآفرين مطرح كرده و زمينۀ اشتغال افراد ديگري را نيز در اين حوزه فراهم كرده و لازم است اين اقدام به عنوان الگويي مدنظر قرارگيرد.
«سيدمحمد ميرمحمدي» بر تعامل و همكاري دانشگاه يزد با دانشگاه صنعتي شريف تاكيد كرد و ادامه داد: شايسته است پارك علم و فناوري يزد نيز با برقراري ارتباطي مستمر با پرديس علم و فناوري تهران، همكاري هاي لازم و مؤثری داشته باشد.
وي با ابراز رضايت از اختصاص يك فروند هواپيما به استان و برقراري بيش از 40 پرواز جديد گفت: اين موضوع مقدمه اي براي راه اندازي «يزد اير» در فرودگاه بين المللي آيت اللّه شهيد صدوقي (ره) يزد است.
ميرمحمدي در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينكه متاسفانه اين رفتار و رويه در گذشته بوده است كه كاري بدون مجوز انجام مي شده و پس از تمام شدن فعالیت، دريافت مجوزهاي لازم در جلسات مربوطه مطرح مي گرديده است اين اقدام را خلاف دانست و خاطرنشان كرد: اين گونه رفتارها نبايد به هيچ عنوان در استان انجام شود و اگر چنين اقدامي در هر حوزه و دستگاهي انجام شود بايد به صورت جدّي با آن برخورد و جلوي هر گونه تخلّف و كار غيرقانوني گرفته شود.
استاندار یزد حساسیت بیشتر مدیران به تصمیمات توسعه ای استان را خواستار شد و افزود: باید مدیران و اعضای کارگروه های مختلف در تصمیم گیری‌ها نگاه آینده نگر با افق 20 ساله به مسائل و دقّت بیشتری در تصمیم گیری امور مربوط به استان داشته باشند.


استقرار صنايع در استان با توجه به مسائل زيست محيطي


عالي ترين مقام اجرايي استان بر استقرار صنايع استان با توجه به مسائل زيست محيطي تاكيد كرد و گفت: بايد در اين رابطه توجه لازم انجام شود زيرا در حال حاضر در كريدور يزد مهريز و يزد اردكان با مشكلاتي در زمينۀ آلودگي هوا روبرو هستيم و نبايد دوباره شاهد بروز اين گونه مشكلات باشيم.
ميرمحمدي خواستار افزايش مشاركت مردم در سرشماري نفوس و مسكن به صورت اينترنتي شد و ادامه داد: مردم و دستگاه هاي اجرايي استان بايد براي اجراي اين طرح همّت كنند زيرا زماني كه گفته مي شود استان يزد از زيرساخت هاي فناوري و آي تي مناسبي برخوردار است ، بايد اين موضوع در عمل نشان داده شود و كسب رتبۀ برتر استان در اجراي موفق اين طرح مي تواند داراي پيام، مهم و مؤثر باشد.
استاندار يزد در پايان سخنان خود بر توجه ويژۀ دستگاه ها به موضوع اسناد خزانۀ اسلامي ( بند ز تبصرۀ 5 قانون بودجه ) و برگزاري نشست هاي توجيهي با مديران و كارشناسان در ارتباط با اين موضوع تاكيد كرد.
رئیس سازمان برنامه و بودجۀ استان نیز در ادامۀ این نشست گفت: استان یزد پس از استان های بوشهر و سمنان رتبه سوم  را در مشارکت مردم در سرشماری اینترنتی نفوس و مسکن دارد و تاکنون 200 هزارنفر از مردم یزد معادل 17و 95 صدم درصد درسرشماری شرکت کرده اند.
«حمیدرضا نصیری زاده» ادامه داد: شهرستان ابرکوه توانسته است با مشارکت 43 درصدی مردم در این سرشماری رتبه اول را در استان به خود اختصاص دهد اما شهرستان یزد با ضریب نفوذ اینترنت مناسب و بالا تنها 12 درصد در این طرح مشارکت داشته است.
گفتنی است در نشست شورای برنامه ریزی و توسعۀ استان با بررسی 28 طرح پیشنهادی کارگروه زیربنایی و شهرسازی استان، 25 طرح این کارگروه به تصویب اعضای شورا رسید.
 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات