استاندار یزد تاکید کرد:

ضرورت توسعۀ پایدار و متوازن در استان

استاندار یزد در نشست شورای اسلامی استان بر ضرورت توسعۀ پایدار و متوازن استان در همۀ زمینه ها تاکید کرد.

به گزارش دفتر استاندار و روابط عمومی استانداری یزد، نشست شورای اسلامی استان عصر دوشنبه بیستم دی ماه با حضور استاندار یزد، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری، رئیس و اعضای شورای شهر استان در سالن زنده یاد حمیدیا استانداری برگزار شد.
 استاندار یزد در این نشست ضمن تسلیت سالروز وفات حضرت معصومه (س) و رحلت حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی، گفت: از خداوند توفیق خدمت به انقلاب و مردم و انجام وظایف خود مانند رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام را خواستاریم.
«سیدمحمد میرمحمدی» تاکید کرد: موارد و مشکلاتی که در این نشست از سوی نمایندگان شهرستان ها در شورای اسلامی استان مطرح شد باید پیگری و برای رفع آن در سریع ترین زمان ممکن اقدام شود.
وی درباره اختصاص چند درصد از حقوق معادن به منطقه های معدنی استان گفت: حقوق معادن به خزانه دولت واریز شده و از آنجا به دستگاه ها تخصیص داده می شود که عمدتا هم صرف امور هدفمندی یارانه ها و حقوق کارمندان دولت می شود و اگر در صندوق اضافه بماند حتما برای مناطقی که معادن دارند خرج می شود به طوری که احداث جاده ورزنه در همین ارتباط بوده که ساخته شده است.
میرمحمدی ادامه داد: جدا سازی آب شُرب از آب فضای سبز از اولویتهای استان است که عملیاتی هم شده و تا تکمیل نهایی این تصمیم پیش خواهیم رفت تا برای فضای سبز استان از آب چاه و فاضلاب شهری استفاده شود.
استاندار یزد در رابطه با صحبت اعضای شورای اسلامی استان درباره وضعیت جاده های استان و تخصیص قیر گفت: قیر یارانه ای را برای جاده ها و مسیرهای حادثه خیز شهرستان های استان منظور کرده ایم.
وی همچنین مشکلاتی مانند کمبود پزشک متخصص برای شهرستان های بافق، خاتم، ابرکوه و بهاباد را از مواردی دانست که برای رفع آن باید هرچه سریع تر اقدامات لازم انجام شود.
میرمحمدی افزود: درشهرستان های استان کارهای خوبی توسط فرمانداران انجام شده است و در مجموع فرمانداران برای رفاه و آسایش مردم تلاش می کنند و لازم است شوراهای اسلامی هم آنها را در مسیر خدمت به مردم پشتیبانی و ترغیب کنند.
استاندار یزد در رابطه با پرورش ماهی تیلاپیا در برخی از شهرستانهای استان نیز بیان کرد: اگر سرمایه گذاری مایل به فعالیت و سرمایه گذاری در این حوزه باشد، با کار کارشناسی و جلسات متعددی که در این رابطه برگزار شده است مشکلی برای پرورش ماهی تیلاپیا در استان وجود ندارد.
میرمحمدی در پایان سخنان خود تاکید کرد: در همه امور ما با کار غیرقانونی مخالف هستیم و با فعالیت غیرقانونی از سوی هر شخص و دستگاهی که باشد با قاطعیت برخورد خواهیم کرد و در بحث توسعۀ استان نیز با توسعۀ پایدار و متوازن در همۀ زمینه ها موافق هستیم.
مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری نیز در این نشست با تسلیت درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی به تشریح وظایف شورای اسلامی استان و نحوۀ انتخاب اعضای این شورا در یک دورۀ چهار ساله پرداخت.
«محمود شاکری شمسی» ادامه داد: اعضای شورای اسلامی استان به اصطلاح عصارۀ شوراهای اسلامی و رابط بسیار خوبی بین مردم و مسئولان و حاکمیّت هستند.
شاکری شمسی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: اقدامات خوبی را در شورای اسلامی استان شاهد بوده‌ایم و این شورا جلسات مشترکی را با مسئولان و مدیران دستگاه های استان برای پیگیری و رفع مشکلات مردم داشته است.
 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات