استاندار یزد در نشست ستاد پیشگیری و هماهنگی مدیریت بحران استان عنوان کرد:

ضرورت صرفه جویی هم استانی ها در مصرف گاز به منظور جلوگیری از قطعی گاز مناطق شمالی کشور/ وسایل گرمایشی در ادارات و مکان های عمومی بر روی ۱۸ درجه سانتی گراد تنظیم شود/ تامین گاز بخش خانگی؛ اولویت اول استان در حوزه تنظیم مصرف

استاندار یزد با اشاره به بارش برف و برودت هوا در نیمه شمالی کشور و نگرانی های موجود در زمینه قطعی گاز با توجه به افزایش مصرف گاز گفت: لازمه عبور از این شرایط بدون قطعی گاز، صرفه جویی مصرف گاز در بخش خانگی، اداری و صنعتی است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، دکتر مهران فاطمی در نشست ستاد پیشگیری و هماهنگی مدیریت بحران استان یزد که به منظور بررسی مسائل مربوط به مصرف گاز و جلوگیری از قطعی های احتمالی برگزار شد، با اشاره به بارش برف و برودت هوا در نیمه شمالی کشور و نگرانی های موجود در زمینه قطعی گاز با توجه به افزایش مصرف گاز گفت: لازمه عبور از این شرایط بدون قطعی گاز، صرفه جویی مصرف گاز در بخش خانگی، اداری و صنعتی است.
وی تامین گاز بخش خانگی، نانوایی ها، گلخانه ها و مرغداری ها را اولویت اول استان در این حوزه دانست و اظهارداشت: در این راستا باید ضمن اقناع شهروندان به ضرورت صرفه جویی در مصرف گاز، کلیه برنامه ریزی ها با رویکرد تامین گاز این بخش ها بدون هیچ گونه مشکل و اختلال باشد.
استاندار یزد با تاکید بر مدیریت انرژی و صرفه جویی در ادارات، بانک ها و نهادهای مختلف، گفت: بر این اساس باید دمای ادارات دولتی و ساختمان های عمومی روی حدود 18 درجه سانتی گراد تنظیم و موتورخانه و سیستم های گرمایشی خارج از ساعت اداری خاموش شود.
دکتر فاطمی ادامه داد: با توجه به شرایط فعلی و برودت هوا، در حوزه ی صنایع برهی واحدها باید به صورت موقت کاهش مصرف گاز را داشته باشند.
وی افزود: در این راستا باید جلسات اقناعی با تشکل های مربوطه برگزار و توضیحات لازم نسبت به اهمیت و ضرورت کاهش موقتی مصرف گاز به آن ها ارائه شود.
وی در بخش پایانی سخنانش بر تامین سوخت جایگزین برای نانوایی ها، صنایع، گلخانه ها، مرغداری ها و دامداری ها جهت آمادگی برای قطعی احتمالی گاز و رصد مستمر وضعیت هوای استان و استان های همجوار تاکید کرد.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات