استاندار یزد در نشست در کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری استان عنوان کرد:

ضرورت گسترش فرهنگ کارآفرینی در جامعه/ تداوم روند کاهش نرخ بیکاری استان علی رغم آسیب های کرونا/ تغییر مسیر توسعه استان به حوزه دانش بنیان و های – تک طی دو سال اخیر / تهیه سند اشتغال روستاهای استان با توجه به ظرفیت های هر روستا باشد

استاندار یزد با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای کاهش نرخ بیکاری استان گفت: با تدابیری که از سال 97 اندیشیده شد، شاهد کاهش نرخ بیماری بودیم و روند کاهش نرخ علی رغم آسیب های کرونا و تبعات آن ادامه داشت.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، دکتر طالبی در کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری  استان یزد که به منظور بررسی مسائل مربوط به طرح ها و برنامه های اشتغالزایی در روستاهای استان و ارائه مجوز به کسب و کارهای خانگی متقاضی در سالن کوثر استانداری برگزار شد، به تبیین لزوم گسترش گفتمان کارآفرینی در استان پرداخت و گفت: عمومیت دادن به موضوع کارآفرینی و به اشتراک گذاشتن آن در جمع های مختلف، کمک شایانی به توسعه کارآفرینی و اشتغال در استان یزد و استفاده از ظرفیت های مغفول مانده در بعضی از بخش ها و حوزه ها خواهد کرد.
استاندار یزد ادامه داد: در این راستا دستگاه های مسئول از جمله اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید به گسترش بحث کارآفرینی در حوزه های مختلف بپردازند تا با عمومیت یافتن هرچه سریع تر این گفتمان در سطح جامعه، از مباحثی همچون کنکورزدگی و آثار و تبعات آن، فاصله بگیریم.
در رابطه با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای کاهش نرخ بیکاری استان از سال 97 عنوان کرد: تداوم روند کاهش نرخ بیکاری استان یزد در دوران کرونا و آسیب های جدی این دوران به حوزه اشتغال استان از جمله گردشگری و دیگر بخش ها، نشان دهنده اقدامات و فعالیت هایی خوب صورت گرفته در حوزه ایجاد اشتغال طی سال های گذشته است.
استاندار یزد در ادامه سرمایه گذاری های در حال انجام در استان را نوید دهنده کاهش نرخ بیکاری استان یزد در سال های آینده دانست.
وی به تغییر رویکرد توسعه ای استان به سمت صنایع های تک و اقتصاد دانش بنیان، جهت فراهم سازی زمینه اشتغال هرچه بیشتر فارغ التحصیلان دانشگاهی اشاره و تصریح کرد: ضروری است فرصت های موجود را به سمت اشتغال نیروی های تحصیلکرده استان ببریم.
دکترطالبی در بخش دیگری از سخنانش بر تهیه سند اشتغال روستاهای استان با توجه به ظرفیت های هر روستا تاکید و خاطرنشان کرد: باید برای همه روستاها و به ویژه روستاهای نزدیک به شهری که می توانند ماموریت فراروستایی را بر عهده بگیرند، ماموریتی در حوزه اشتغال شهر یا شهرستان تعریف شود.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات