استاندار يزد:

ضروری‌ترین نياز جوانان ما آشنايي با فرهنگ كار و تلاش است

استاندار يزد گفت: ضروری‌ترین اقدامي كه امروز می‌توانیم براي جوانان در جامعه انجام دهيم اين است كه آن‌ها را بافرهنگ كار و تلاش آشناسازیم و اين فرهنگ را گسترش دهيم.
 به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، روز سه‌شنبه 26 آبان ماه نشست ستاد هماهنگي و پشتيباني طرح هجرت (اردوهاي جهادي استان) با حضور استاندار يزد، معاون هماهنگي امور عمراني استاندار، مديركل امور روستايي و شوراهاي استانداري، فرمانده سپاه الغدير استان و نمايندگان دستگاه‌های عضو اين ستاد در سالن زنده‌یاد حميديا استانداري برگزار شد.
استاندار يزد در اين نشست ضمن گراميداشت ايام ماه صفر اظهار داشت: اردوهاي طرح هجرت بر سه محور اصلي غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان، ترويج فرهنگ كار و تلاش در جامعه و كمك به سازندگي و خدمات‌رسانی به روستاها و مناطق محروم استان استوار گرديده است.
‹‹سید محمد ميرمحمدي›› با اشاره به اينكه گزارش‌های ارائه‌شده از طرح هجرت استان و اردوهاي جهادي نشان از فعاليت گسترده، ميداني و عملياتي در مناطق مختلف استان ازجمله مناطق محروم دارد، ادامه داد: اينكه تكيه اصلي طرح اردوهاي هجرت بر روي جوانان و نوجوانان است بسيار ارزشمند است زيرا جوانان و به‌ویژه دانشجويان علاوه بر اينكه براي كسب علم، دانش و اطلاعات جديد عطش دارند نياز دارند تا در جامعه به ايفاي نقش بپردازند و در اين تمرین‌ها مهارت‌های لازم را به دست می‌آورند و توانمندی‌های خود را در میدان‌های رقابت نشان می‌دهند.
 
روحیه مشارکت جویی و تعامل نیاز جوانان امروز
وي افزود: يكي ديگر از محورهاي آیین‌نامه اردوهاي هجرت ترويج فرهنگ كار و تلاش در جامعه است و ما می‌توانیم با ترويج اين فرهنگ كه نياز اصلي امروز جوانان ما است باروحیه مشارکت‌جویی، تعامل، همكاري و كار گروهي به يك هم‌افزایی مطلوب دست‌یابیم و فرآيند اين تلاش‌ها به يك نتيجه شايسته و مفيد منجر می‌شود.
ميرمحمدي تصريح كرد: غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان از ديگر محورهاي اصلي اين طرح است و اين اردوهاي جهادي و سازندگي بهترين فرصت براي بهینه‌سازی اوقات فراغت فرزندانمان است.
 عالی‌ترین مقام اجرايي استان گفت: سومين محوري كه در آیین‌نامه طرح هجرت موردتوجه قرارگرفته موضوع كمك به سازندگي و خدمات‌رسانی به روستاها و مناطق محروم است و با انجام اين اردوهاي جهادي در روستاها علاوه بر اينكه جوانان روستايي بافرهنگ كار و تلاش آشنا می‌شوند و حضور آن‌ها در روستاها تقويت می‌شود با ايجاد اشتغال و كارآفريني و انجام پروژه‌های كوچك در روستاها توسعه روستايي نيز شكل می‌گیرد.
استاندار يزد اظهار داشت: شکل‌گیری اقتصاد كشور ما بايد مبتني بر اقتصاد مقاومتي باشد و اين مهم در اردوهاي طرح هجرت به‌خوبی دیده‌شده است و به‌عبارت‌دیگر اقتصاد مقاومتي كه به معني توليد ثروت و رفع فقر مبتني بر دانش و با رويكرد درون‌زایی و برون‌گرایی است بايد در جامعه تقويت شود.
 
یکی از ابزار های اقتصاد مقاومتی استفاده بهینه از نعمت ها است
وي با تأكيد بر اينكه اقتصاد ما بايد چنان قوي باشد كه هیچ‌گاه با تهديدات خارجی متزلزل نشود، افزود: وقتي اين نگاه در جمعي از جوان‌ها در حال شکل‌گیری است مطمئناً با حضورشان در مناطق مختلف و روستاها اين بينش ترويج و گسترش می‌یابد.
ميرمحمدي خاطرنشان كرد: يكي از نقیصه‌هایی كه امروز در فرهنگ ما وجود دارد اين است كه جوانان ما بافرهنگ كار و تلاش كمتر آشنا هستند و اين فرهنگ در بين آن‌ها نهادينه نشده است.
استاندار يزد بابیان اينكه اين مهم به‌هیچ‌وجه قابل‌قبول نيست ادامه داد: افرادي از بيرون از استان باتحمل سختی‌های غربت به يزد می‌آیند و به كار مشغول می‌شوند ولي جامعه بيكار ما اين فعالیت‌ها را قبول ندارند زيرا ما فرهنگ كار را در جامعه تقويت نکرده‌ایم و بايد براي تحقق اين مهم تلاش كنيم.
عالی‌ترین مقام اجرايي استان با تأكيد بر اينكه بايد نحوه مناسب مصرف و استفاده از نعمت‌های خدادادي را به‌عنوان يك فرهنگ در جامعه گسترش دهيم اظهار داشت: يكي از ابزارهاي مهم اقتصاد مقاومتي در جامعه استفاده بهينه از همين داشته‌ها است كه خود اين افزايش بهره‌وری نيز بايد به يك فرهنگ عمومي تبديل شود.
ميرمحمدي در پايان سخنان خود با اشاره به اينكه در طرح هجرت و اردوهاي جهادي بايد اولویت‌های استان نيز مدنظر برنامه ريزان قرار گيرد تصريح كرد: ازجمله اين اولویت‌ها مسئله آب استان است و مديريت مصرف آب كشاورزي براي استان يكي از ضرورت‌ها به‌حساب می‌آید كه هر فعاليتي در اين زمينه می‌تواند به نفع استان و همه مردم باشد.
 
 ظرفيت مناسب بسيج سازندگي براي ايجاد اشتغال در روستاها
در ابتداي اين جلسه مديركل امور روستایی و شوراهاي استانداري يزد گفت: بسيج سازندگي ظرفيت خوبي براي اشتغال‌زائی در مناطق محروم و روستاها دارد.
«هادي مقيمي» افزود: اگر اين ظرفیت‌ها و تسهيلاتي كه در اختيار افراد و گروه‌ها است، مورداستفاده بهينه در روستاها قرار گيرد می‌توان زمینه‌ها و بسترهاي تحقق اقتصاد مقاومتي را به نحو مطلوب فراهم کرد.
گفتني است در اين جلسه «اكبر فتوحي» رئيس سپاه الغدير استان نيز گزارش عملكردي از اردوهاي جهادي و طرح هجرت استان با حضور جوانان و دانشجويان استان ارائه کرد و خواستار مشاركت بيشتر جوانان در این‌گونه برنامه‌ها شد.
 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات