معاون سازمان مدیرت بحران در یزد:

طرح‌های مطالعه شده و قابل اجرا در مدیریت سیلاب حمایت می‌شود

معاون بازسازی و بازتوانی سازمان مدیریت بحران کشور در نشست مدیریت سیلاب استان با اشاره به اهمیت جایگاه آمادگی در مقابله با بلایای طبیعی گفت: مدیریت سیلاب ها با کارگروهی امکان‌پذیر است و نمی‌توانیم به تنهایی به مدیریت این مخاطره بپردازیم.

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، معاون بازسازی و بازتوانی سازمان مدیریت بحران در نشست مدیریت سیلاب استان که روز شنبه 14 اسفندماه با حضور مدیرکل مدیریت بحران استانداری، فرماندار یزد، بخشداران، شهرداران و اعضای کارگروه سیل استان در سالن اجتماعات اداره کل مدیریت بحران استان برگزار شد، با اشاره به افزایش جمعیت در چند دهه اخیر بیان کرد: متاسفانه با افزایش جمعیت شهر ها، ساخت و ساز در بستر مسیل ها و رودخانه ها رخ داده که همین امر در زمان وقوع سیلاب آثار جبران ناپذیری را به همراه دارد.
«محمدفرید لطیفی» مقابله با ساخت و ساز در بستر رودخانه ها را عامل جلوگیری از خسارت های ناشی از سیل دانست و افزود: متاسفانه پس از بروز زلزله شاهد انباشت مصالح و نخاله در مسیر سیلاب ها هستیم که عدم پاکسازی آن در مخاطرات بعدی حادثه ساز است.
لطیفی به ظرفیت های قانونی در این زمینه اشاره و بر استفاده از این ظرفیت ها تاکید کرد و ادامه داد: سازمان مدیریت بحران کشور در تامین هزینه طرح های تکمیل و بازسازی مسیل ها آمادگی دارد و اگر طرح قابل اجرا و مطالعه شده ای باشد پیشنهاد جذب اعتبار لازم برای آن را به دولت ارائه می دهد.
معاون بازسازی و بازتوانی سازمان مدیریت بحران در پایان سخنان خود برنامه ریزی، سیاست گذاری و هدایت را مهمترین وظیفه سازمان مدیریت بحران کشور دانست و خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم با کمک هم مشکلات بحران ساز را در زمینه مدیریت سیلاب بر طرف کنیم.
گفتنی است قبل از این نشست معاون بازسازی و بازتوانی سازمان مدیریت بحران به همراه مدیرکل مدیریت بحران استانداری و جمعی از مسئولان از مسیل شهر یزد بازدید کردند.
 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات