معاون سیاسی، امنیتی. اجتماعی استاندار یزد:

طرح سامان خانواده با هدف جوان سازی جمعیت اجرایی می شود

معاون سیاسی، امنیتی. اجتماعی استاندار یزد از اجرایی شدن طرح سامان خانواده با هدف جوان سازی جمعیت خبر داد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد؛ کارگروه تخصصی فرهنگی، اجتماعی، زنان و خانواده با هدف اجرای قانون جوانی جمعیت به ریاست مهندس علی اکبر عزیزی معاون سیاسی، امنیتی. اجتماعی استاندار یزد تشکیل جلسه داد.

 مهندس عزیزی در حاشیه این جلسه در گفتگو با خبرنگار ویژه معاونت با اشاره به اینکه جوان سازی جمعیت یکی از مهمترین دغدغه ها و مطالبات رهبرمعظم انقلاب بوده و از نیازهای ضروری کشور است گفت: امروز با حضور اعضای محترم  کارگروه تخصصی فرهنگی، اجتماعی، زنان و خانواده بر اجرای  قانون جوانی جمعیت که در 73 ماده و 81 تبصره ابلاغ شده تاکید و در این خصوص مصوبات خوبی به تصویب رسید.

وی افزود: بر اساس این قانون درحوزه فرزند آوری از خانوارهای دارای سه فرزند و بیشتر، حمایت های مادی از جمله تامین زمین و مسکن، اعطای خودرو شخصی، تسهیلات بانکی صورت گرفته و همچنین مرخصی ویژه این موضوع نیز کارکنان دولت اختصاص پیدا خواهد کرد.

مهندس عزیزی تصریح کرد: در این جلسه دستگاه های ذیربط مکلف شدند تا در این زمینه به صورت دقیق و با تشریح جزئیات اطلاع رسانی کنند تا مردم و به ویژه خانوارهای هدف (دارای سه فرزند و بیشتر) و همچنین خانواده هایی که قصد فرزند آوری داشته باشند  در جریان چگونگی بهره مندی از این حمایت ها قرار گیرند.

معاون استاندار یزد د. ادامه تاکید کرد: این خانواده ها در اولویت حمایت بوده و دستگاه های ذیربط نیز باید طرح های اجرایی در این زمینه را تبیین و به دستگاه های تحت امر خود ابلاغ کرده و بر اجرای آن نظارت نمایند.

مهندس عزیزی در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: همچنین در این جلسه مصوب شد قرارگاهی تحت عنوان  "اجرای قانون جوانی جمعیت" تشکیل و نتیحه اقدامات دستگاه ها به این قرارگاه گزارش گردد.

معاون سیاسی، امنیتی. اجتماعی استاندار یزد ازخانواده ها درخواست کرد توجه ویژه ای به این طرح داشته و در راستای تشویق فرزندان به ازواج و فرزند آوری تلاش کنند.

  این مقام مسئول خاطر نشان ساخت: همچنین طرحی با عنوان طرح "سامان خانواده" در سند  تحولی استان که از امسال تا 1405 در این دولت اجرایی می شود با مسئولیت دکتر رحیمی نسب دیده شده، تا در خصوص بحت ازدواج، فرزند آوری و حمایت هایی که می توان در این زمینه انجام داد اقدامات لازم صورت گیرد.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات