با حضور استاندار یزد بررسي شد؛

ظرفیت‌ها و چالش‌های احداث کارخانجات جوار معدنی سرب و روی مهدی‌آباد

با حضور استاندار یزد، ظرفیت‌ها و چالش‌های احداث کارخانجات جوار معدنی سرب و روی مهدی‌آباد مهریز بررسي شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، نشست بررسی ظرفیت‌ها، مشکلات و چالش‌های ایجاد کارخانجات جوار معدنی سرب و روی مهدی‌آباد مهریز با حضور استاندار یزد، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع و مدیرکل امور اقتصادی استانداری، فرماندار شهرستان مهریز، مدیرکل حفاظت از محیط‌زیست، مدیران عامل شرکت های آب و برق منطقه‌ای و جمعی از دست‌اندرکاران معدن سرب و روی مهدی‌آباد در سالن زنده ياد حمیدیا استانداري برگزار شد.
استاندار یزد در این نشست پس از شنیدن گزارشات دستگاه‌های اجرایی و بهره‌برداران معدن اظهار داشت: زیرساخت‌های لازم برای حضور سرمایه گذران به‌منظور احداث کارخانجات جوارمعدنی سرب و روی با تکنولوژی های روز فراهم است و از این موضوع استقبال می‌کنیم.
«سید محمد میرمحمدی» با بیان اینکه به‌هیچ‌عنوان مسائل زیست‌محیطی در استان نادیده گرفته نمی‌شود، گفت: اولویت اصلی استان در احداث واحد های صنعتی، مسائل زیست‌محیطی است.
وی با تأکید بر اینکه حضور سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی دراین‌باره مستلزم ارائه فناوری‌های روز دنیا درزمینه معدن است، افزود: امروزه صنعت و معدن نیازمند علوم روز دنیا است و پذیرفتنی نیست که در شرایط کنونی به این نکته بی‌توجه ای شود.
میرمحمدی با ضروری دانستن اجرای طرح‌های تحقیقاتی برای تشخیص عناصر کمیاب در معادن كشف شده و حتی در باطله‌های معدنی، تصریح کرد: ممکن است در کنار عنصر اصلی کشف‌شده در یک معدن، بسیاری از عناصر کمیاب و گران‌قیمت وجود داشته باشد که کشف و جداسازی آن‌ها نیازمند برنامه‌های تحقیقاتی مناسب است.
 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات