استاندار يزد عنوان كرد :

عزم جدي دولت براي جلوگيري از خام فروشي مواد معدني

استاندار يزد صبح دوشنبه دهم خرداد ماه در همايش ملي نقش معدن در اقتصاد و توسعه كشور گفت: دولت تدبير و اميد عزم جدي دارد تا از خام فروشي مواد معدني جلوگيري كند.

به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد، همايش ملي نقش معدن در اقتصاد و توسعه كشور با نگاه به توليد ناخالص ملي و منطقه اي((GDP با حضور استاندار يزد، معاون وزير صنعت، معدن و تجارت و رئيس سازمان زمين شناسي كشور، معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استانداري، مديركل حوزه استاندار، رئيس خانه معدن ايران و جمعي از مسئولان كشوري و مديران استاني در تالار خيام هتل صفائيه يزد برگزار شد.
استاندار يزد در اين همايش با اشاره به اينكه استان يزد رتبه دوم معادن كشور را دارد اظهار داشت : 92 درصد ظرفيتهاي معدني كشور در 4 استان وجود دارد كه يزد يكي از اين استانها مي باشد.
"سيدمحمد ميرمحمدي" ادامه داد: دولت يازدهم تلاش مي كند تا جائي كه امكان دارد از خام فروشي مواد معدني جلوگيري كند و موضوع ارزش افزوده را در دستور كار خود قرار دهد.
وي افزود: براي تحقق اين مهم در كنار معادن استان از جمله سنگ آهن بافق و معادن شهرستان اردکان صنايع جوار معدني در حال احداث است و اين صنايع در استان در حال توسعه مي باشد.
ميرمحمدي خاطرنشان كرد: استان يزد از نظر معدنهاي سرب، روي و فسفات رتبه اول، از نظر معادن فلزات رتبه دوم و از نظر معادن آهن، مس و اكسيد رتبه سوم را در كشور دارا مي باشد و به عبارت ديگر بيش از 50 نوع از معادن كشور در استان يزد موجود است.
عالي ترين مقام اجرايي استان اظهار داشت: آنچه مهم است نقش اين معادن در توسعه و اقتصاد كشور است كه بايد مورد توجه قرار گيرد و بتوانيم حداكثر استفاده را از معادن ببريم.
وي با اشاره به لزوم تحقق سياستهاي اقتصاد مقاومتي در كشور و استان گفت : يكي از ويژگي هاي اقتصاد مقاومتي درون زايي و برون گرايي آن است كه اين درون زايي همان توليد علم ، دانش و فناوري مي باشد كه نبايد ما از ايجاد زمينه هاي تحقيق و پژوهش در معادن غافل باشيم.
ميرمحمدي ادامه داد: بايد بين دانشگاهها و دستگاههاي اجرايي ارتباط تنگاتنگي برقرار شود كه حلقه مفقوده و رابط اين ارتباط مراكز پژوهشي و علمي هستند.
استاندار يزد همچنين به ويژگي هاي برون گرايي اقتصاد مقاومتي اشاره و عنوان كرد: براي تحقق اين مهم بايد با تفكر سيستمي روابط تجاري بين المللي خود را تقويت كنيم و بهترين محصولات را با قيمت مناسب به بازارهاي دنيا صادر نمائيم.
ميرمحمدي در پايان سخنان خود بر رعايت مسائل محيط زيستي و جلوگيري از تخريب منابع طبيعي استان در اكتشاف و استخراج منابع معدني تأكيد كرد.


نقش تأثيرگذار يزد در حوزه معدن كشور


رئيس خانه معدن ايران نيز در اين همايش گفت : استان يزد از تأثيرگذارترين استانها در حوزه معدن كشور است و مي تواند در بسياري از  بخشهاي اين حوزه از جمله بخش اقتصاد و توسعه به عنوان استان پايلوت الگوي ساير استانها باشد.
«محمدرضا بهرامن» خاطرنشان كرد: امروز معدن مي تواند نقش مهمي در اشتغال زايي، توليد ناخالص ملي، اقتصاد و توسعه كشور ايفا نمايد و علاوه بر آن معادن پس از تمام شدن نيز مي توانند به عنوان يك موزه طبيعي در جذب ژئوتوريسم نقش مهمي داشته باشند.
گفتني است در اين همايش از كتاب «نقشه راه علوم زمين و معدن استان يزد» رونمايي شد و همچنين استاندار يزد، معاون وزير صنعت، معدن و تجارت، معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استانداري و مديركل حوزه استاندار از نمايشگاه دستاوردهاي دستگاههاي اجرايي مرتبط با حوزه معدن بازديد كردند.
 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات