استاندار یزد:

عزم جدی استان بر پیگیری و حل مسائل و دغدغه های خانواده های سیل زده است/ به زودی نتایج رایزنی ها و اقدامات استان برای جبران خسارت های سیل در تمام شهرستان های استان اطلاع رسانی می شود

استاندار یزد با اشاره به رایزنی های انجام شده با بخش های مختلف و نهادهای حمایتی عمومی جهت جبران خسارت های ناشی از سیل، گفت: تمام برنامه ریزی و توان استان باید بر ساخت و بازسازی منازل تخریب شده و تامین منازل آسیب دیدگان از سیل؛ در کوتاه ترین زمان ممکن معطوف شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، دکتر مهران فاطمی در نشست تخصصی بررسی خسارت ناشی از سیل اخیر به شهرستان تفت، با اشاره به کوتاهی فرصت خدمت رسانی به مردم در هر جایگاه و منصبی، اظهارداشت: باید قدردان توفیق حاصل شده بود و تمام توان خود را برای بهره بهرداری هرچه بهتر از این فرصت و به کارگیری تمام امکانات و ظرفیت های دراختیار، برای حل مسائل و مشکلات فراروی آن ها بکار ببریم.
دکتر فاطمی در بخش دیگری از سخنانش به بارش شدید باران و وقوع سیل در استان و گستردگی ابعاد خسارات وارده به برخی شهرستان ها اشاره و خاطرنشان کرد: شهرستان تفت به جهت برخورداری از تعداد زیادی روستا و مسیل، رودخانه و بند، متحمل خسارات زیادی در بخش های کشاورزی، ابنیه و زیرساخت ها و منازل مسکونی شده است.
وی در ادامه با اشاره به رایزنی های انجام شده با بخش های مختلف و نهادهای حمایتی عمومی جهت جبران خسارت های ناشی از سیل، بیان کرد: تمام برنامه ریزی و توان استان باید بر ساخت و بازسازی منازل تخریب شده و تامین منازل آسیب دیدگان از سیل؛ در کوتاه ترین زمان ممکن معطوف شود.
استاندار یزد همچنین از استفاده از ظرفیت بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، بنیاد علوی و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) جهت مرمت قنوات، مزارع و سایر موضوعات مرتبط با این بخش خبرداد.
وی در ادامه خطاب به مجموعه راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بر پیگیری و ترمیم خسارات وارده به جاده ها و پل های استان در حداقل زمان تاکید کرد.
دکتر فاطمی ادامه داد: دستگاه های خدمات رسان استان باید با قید فوریت اقدامات لازم در بخش های زیرساختی و سیل بندها را انجام و اختلالات را برطرف کنند.
استاندار یزد در بخش دیگری از سخنانش به تخریب بخشی از ساختمان اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان تفت اشاره کرد و گفت: با هماهنگی انجام شده با  وزارت میراث فرهنگی، هزینه مرمت و بازسازی این ساختمان را تقبل کردند و این اداره به روال عادی خود بر می گردد.
وی همچنین اشاره ای گذرا به محورهای نشست روز گذشته خود و مجمع نمایندگان استان با رئیس جمهور، کرد و اظهارداشت: یکی از محورهای مهم مورد گفتگو در این نشست موضوع سیل اخیر و لزوم جلب حمایت هایی برای کاهش آلام مردم و بازگشت زندگی آن ها به روال طبیعی خود بود که ایشان توصیه های لازم را انجام دادند و منابع خوبی برای آن گذاشته می شود.
دکتر فاطمی در پایان به تبیین ضرورت انجام مطالعه جامع خطرپذیری سیل استان پرداخت و بر انجام کار تخصصی و جهادی در این حوزه تاکید کرد.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات