استاندار یزد مطرح کرد؛

عزم جدی تیم مدیریتی استان جهت تامین آب پایدار برای شهرستان های استان

دکتر مهران فاطمی به پروژه های آبی در دست اجرا در استان اشاره کرد و گفت: عزم جدی تیم مدیریتی استان بر تامین آب پایدار برای شهرستان های استان است.

 
به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، دکتر مهران فاطمی، به همراه جمعی از مدیران استان از برخی پروژه های آبی به ویژه پروژه های در دست اجرا توسط مجموعه آبفا و همچنین تعدادی از پروژه های ترافیکی استان، بازدید کرد.
 استاندار یزد در حاشیه این بازدیدها، به عزم جدی تیم مدیریتی استان جهت تامین آب پایدار و با کیفیت اشاره کرد و گفت: خوشبختانه اقدامات و فعالیت های خوبی برای تامین آب استان انجام شده و در حال انجام است.   وی با اشاره به بازدید روز گذشته خود از چندین مخزن ذخیره آب به ظرفیت 170 هزار متر مکعب در شهر یزد، اظهارداشت: در حال حاضر ۶۵ هزار متر مکعب مخزن ذخیره آب شرب در سایر شهرستان های استان نیز در دست اجراست.
دکتر فاطمی در ادامه با اشاره به بازدید امروز خود از پروژه انتقال آب به شهرستان میبد اشاره و خاطرنشان کرد: این مجموعه شامل حفر و تجهیز ۸ حلقه چاه، ساخت یک باب مخزن 10 هزار متر مکعب و قریب به ۱۸ کیلومتر خطوط انتقال آب است.  
 استاندار یزد، اعتبار مورد نیاز برای اجرای پروژه مذکور را 300 میلیارد تومان عنوان و تصریح کرد: با بهره برداری از این پروژه تا سقف 200 لیتر بر ثانیه بر ظرفیت آب شرب شهرستان میبد اضافه می شود.  
 وی در ادامه از دکتر میرمحمدی؛ نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی به جهت اهتمام ویژه در راستای پیگیری مسائل مربوط به تامین آب شهرستان های تفت و میبد قدردانی کرد.  
 دکتر فاطمی در بخش دیگری از سخنانش یکی از اقدامات بزرگ در راستای تامین آب شهرستان اردکان را اجرای خط اضطراری از محل خط خلیج فارس دانست و تصریح کرد: این پروژه توسط شرکت صنعتی و معدنی چادرملو در حال اجراست.  
 استاندار یزد در همین راستا ادامه داد: با توجه به فاصله 6 کیلومتری خط مذکور تا شهرستان میبد، مقرر شد خط پدافندی این شهرستان نیز با مشارکت صنایع میبد و شرکت صنعتی و معدنی چادرملو اجرا شود.
 وی اظهارداشت: مجموع پروژه های در حال اجرا در استان، سبب افزایش تاب آوری آبی شهرستان های استان به ویژه شهرستان های میبد و اردکان خواهد شد.
 استاندار یزد در بخش دیگر از سخنانش گفت: در طول مسیر؛ از کمربندی زارچ_اشکذر که به پل خورشید متصل می شود بازدید و بر تسریع در روند تکمیل پروژه جهت کاهش بار ترافیکی این محور و مشکلات ترافیکی آن با در نظر گرفتن ملاحظات مردم منطقه تاکید شد.
 شایان ذکر است «مخزن 15 هزار متر مکعبی ذخیره آب غدیر یزد»، «مخزن 15هزار مترمکعبی ذخیره آب خیرآباد یزد» و «مخزن 30هزار متر مکعبی باغ خان یزد» از دیگر پروژه های مورد بازدید توسط استاندار یزد بود.

مطالب مرتبط

افزودن نظرات