وزیر کشور در جمع فعالان اقتصادی یزد مطرح کرد:

عزم جدی دولت تدبیر و امید در مبارزه با فساد، رانت و قاچاق کالا

وزیر کشور با تشریح اقدامات دولت تدبیر و امید در حوزه اقتصاد و مهار تورم گفت: دولت یازدهم در مبارزه با فساد، رانت ، پول ‌شویی و قاچاق کالا عزم جدی دارد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، عصر پنجشنبه 14 مردادماه نشست هم اندیشی بیش از 140 نفر از منتخبان و فعالان اقتصادی استان با حضور وزیر کشور، معاون هماهنگی امور اقتصادی وزارت کشور، استاندار یزد، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع  استانداری، نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل حوزه استاندار و جمعی از مدیران و مسئولان حوزه اقتصادی استان در تالار اندیشه استانداری برگزار شد.
وزیر کشور در این نشست ضمن تبریک ولادت حضرت معصومه (س) و آغاز دهه کرامت بیان کرد: روند کار دولت تدبیر و امید به ویژه در حوزه مهار تورم و ایجاد ثبات اقتصادی یک فرایند فزاینده و مثبت داشته است.
« عبدالرضا رحمانی فضلی» ادامه داد: رئیس جمهوری اسلامی ایران در دولت یازدهم تلاش خود را در سه سال گذشته بر روی سه اصل حل مناقشات بین المللی و رفع تحریم های ظالمانه علیه ملت ایران، توجه ویژه به مسائل اقتصادی و کاهش تورم و ایجاد امنیت و احساس امنیت و آرامش در مردم قرارداده است.
وی افزود: مردم باید حقوق خود را در چارجوب قانون از دولت بخواهند و دولت موظف به پاسخ گویی به مردم است و دولت تدبیر و امید اصل خود را بر این مهم قرار داده است.
وزیر کشور با تاکید بر اینکه نظام برنامه ریزی و بودجه‌ریزی کشور دارای اشکالاتی است، گفت: بودجه‌ریزی ما مبتنی بر توزیع منابع بر اساس فعالیت و جمعیت است که فعالیت و جمعیت هم یک سیکل باطل تشکیل می‌دهد زیرا هرچه امکانات بر اساس جمعیت داده شود، همین امکانات سبب جذب جمعیت بیشتر هم می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر تمرکز شدید اختیارات را در پایتخت داریم و مناطق ما قدرت تصمیم‌گیری بسیار جزئی دارند در صورتی که اگر این اختیارات به مناطق داده شود بسیاری از مشکلات را همین مناطق می‌توانند با سرعت بیشتری برطرف کنند.
رحمانی فضلی گفت: در حال حاضر دیگر مشکل نیروی انسانی در استان‌ها نداریم و همه دانشگاه‌های ما انباشت نیروهای علمی و دانشگاهی هستند که می‌توانند در عرصه‌های مرتبط با خود به فعالیت بپردازند پس نبود نیرو دیگر بهانه کار به حساب نمی‌آید.
وزیر کشور افزود: باید اختیاراتی که می‌توان به استان‌ها داد را به آنها ارائه کرد و با توجه به پیشرفت و تکنولوژی می‌توان به صورت آنلاین به فعالیت‌های مناطق نظارت داشت و اگر اشتباهی در کار بود به آنها این اشتباه را گوشزد کرد که برطرف شود.
رحمانی فضلی بیان کرد: باید تلاش کرد که موضوع اقتصاد مقاومتی که مقام معظم رهبری به آن تاکید فرموده اند را با توجه به اینکه از نظرهای مختلف از جمله عقلی، علمی، نظری، اجتماعی و سیاسی کاملا ضروری است، محقق کنیم.
وی توان اقتصادی کشور را در حالت بالقوه بالا دانست و گفت: باید این توانمندی‌ها را بالفعل کنیم و برای این موضوع هم ظرفیت بسیار بالایی داریم از جمله نیروی انسانی کارآمد که می‌توانند زمینه این موضوع را به سرعت فراهم کنند.
رحمانی‌فضلی افزود: اگر مقداری ابزارها و مکانیزم‌های تامین مالی را افزایش دهیم، بسیاری از مشکلات برطرف می‌شود زیرا ما مشکل سرمایه نداریم و با ظرفیت‌های زیادی روبه‌رو هستیم.
وزیر کشور تصریح کرد: اگر بخواهیم یک اقتصاد رقابتی قابل قبول داشته باشیم همانند یک جنگ برای بازارهاست زیرا هم ما و هم رقبایمان به دنبال سود هستیم و حتما آنها برای ما ایجاد موانع می‌کنند.
رحمانی‌فضلی با تاکید بر اینکه اراده ما برای رقابت بسیار قوی است، گفت: این اراده به انگیزه بالایی بر می‌گردد که در این ملت وجود دارد و در 37 سال پس از انقلاب به تمام دنیا این موضوع را اثبات کرده ایم.
وزیر کشور با تاکید بر اهمیت مردمی کردن اقتصاد مقاومتی ادامه داد: فعالان اقتصادی باید نقش اساسی در مردمی کردن اقتصاد را داشته باشند و پس از زمینه‌سازی توسط دولت، به ایفای نقش بپردازند.
وی تاکید کرد: فعالان و نخبگان اقتصادی باید روش‌های ثروتمند شدن و خلق ثروت را به مردم آموزش دهند زیرا به وسیله این اقدام، بسیاری از ناهنجاری‌ها از جمله سرقت و کلاهبرداری کاملا از بین می‌رود.
رحمانی‌فضلی با تاکید بر بالا بودن ظرفیت‌های فعالیت اقتصادی در ایران، گفت: آنقدر در ایران ظرفیت فعالیت اقتصادی و کسب ثروت وجود دارد که هیچ نگرانی نباید در این زمینه وجود داشته باشد و هراندازه که تمام افراد فعالیت کنند، باز هم ظرفیت برای زندگی در رفاه مطلق برای تمام مردم وجود دارد.
وزیر کشور با تاکید بر اینکه برون‌نگری به معنای توجه به گرفتن بازارهای خارجی و تکنولوژی‌های روز جهان است، افزود: پایه اقتصاد مقاومتی است و درون‌زایی را نباید فراموش کنیم و در کنار درون‌زایی، باید سعی کنیم تمام خوبی‌هایی که دیگران دارند را برای خودمان داشته باشیم.
رحمانی فضلی در پایان سخنان خود با اشاره به رویکرد وزارت کشور در زمینه توسعه مناطق مختلف‌ گفت: اکثریت استانداران استان‌های کشور از جمله استاندار یزد با رویکرد اقتصادی و توسعه‌ای استانها انتخاب شده و در تحقق این مهم گامهای خوبی برداشته اند.
گفتنی است در ابتدای این جلسه 15 نفر از منتخبان، فعالان اقتصادی و کارآفرینان استان به بیان دیدگاه های خود در حوزه اقتصاد پرداختند و خواستار توجه ویژه دولت به رونق و حمایت از تولید داخلی شدند.
 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات