عزم جدی ستاد ملی پیشگیری و مقابله با کرونا بر حضوری شدن مدارس و دانشگاه ها / واکسیناسیون؛ یکی از مهمترین مولفه های مدیریت هوشمند کرونا/ جدی ترین، مهم ترین و اساسی ترین کار در حوزه مدیریت کرونا در سال 1401، افزایش ضریب واکسیناسیون است

استاندار یزد با اشاره به عزم جدی ستاد ملی مقابله با کرونا بر حضوری شدن مدارس و دانشگاه ها در سال 1401، اظهارداشت: کلاس های آموزشی مدارس و دانشگاه ها به صورت حضوری و با رعایت دستورالعمل های ابلاغی، برگزار می شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، دکتر مهران فاطمی در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا که به منظور بررسی و اجرای ستاد ملی مقابله با کرونا در سالن کوثر استانداری برگزار شد، با بیان اینکه کرونا علاوه بر تهدید سلامت جسم و روان افراد، آسیب های جدی به حوزه هایی نظیر آموزش و پرورش و مسائل فرهنگی و اجتماعی وارد کرده است، گفت: براساس مطالعات انجام شده از ابتدای شیوع کرونا تا کنون کمتر از 50 درصد اهداف آموزی و کمتر از 20 درصد اهداف تربیتی محقق شده که تبعات این موضوع، در آینده مشخص می شود.
وی در ادامه با اشاره به عزم جدی ستاد ملی مقابله با کرونا بر حضوری شدن مدارس و دانشگاه ها در سال 1401، اظهارداشت: کلاس های آموزشی مدارس و دانشگاه ها به صورت حضوری و با رعایت دستورالعمل های ابلاغی، برگزار می شود.
استاندار یزد همچنین خطاب به فرمانداران و شهرداران تاکید کرد تا اقدامات لازم را در خصوص تامین سرویس ایاب و ذهاب دانش آموزان انجام دهند.
دکتر فاطمی با بیان اینکه واکسیناسیون یکی از مولفه های مدیریت هوشمند کرونا است، خاطرنشان کرد: جدی ترین، مهم ترین و اساسی ترین کار در حوزه مدیریت کرونا در سال 1401، افزایش ضریب واکسیناسیون و تکمیل روند واکسیناسیون استان است.
وی در ادامه با اشاره به آمار نامناسب واکسیناسیون کرونا در گروه های سنی بین 5 تا 12 سال استان و لزوم اقناع خانواده ها نسبت به مصونیت بخشی واکسن، تصریح کرد: تحقیقات و آزمایش های انجام شده حکایت از اثربخشی واکسیناسیون در این گروه سنی دارد لذا خواهش ما از مردم این است که مسئله واکسن را جدی بگیرند.
استاندار یزد در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به موج سینوسی کرونا در استان یزد، گفت: عادی انگاری ها نسبت به مسئله کرونا و رعایت دستورالعمل های بهداشتی، سبب بالا گرفتن تب کرونا در استان می شود و در مقابل، مواقعی که عموم مردم استان نسبت به رعایت دستورالعمل ها اهتمام می ورزند، آتش کرونا فروکش می کند.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات