معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد مطرح کرد :

عزم جدی مسئولان ارشد استان در ساماندهی اتباع بیگانه

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بر عزم جدی مسئولان ارشد استان در ساماندهی اتباع و مهاجرین خارجی تاکید کرد و گفت: در این حوزه نیازمند تبیین یک استراتژی و هماهنگی کامل در سطح کلان هستیم.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، صبح سه شنبه پنجم مردادماه جلسه کمیسیون کنترل و ساماندهی اتباع خارجی غیرمجاز استان، با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، سرپرست فرمانداری یزد، مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری، مدیران و نمایندگان دستگاههای عضو این کمیسیون در سالن کنفراس اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان برگزار شد.
« محمدعلی طالبی » در این جلسه با بیان اینکه کارگروه ساماندهی اتباع بیگانه استان بسیار فعال و از کارگروه های موفق کشوری است، ادامه داد: در برخی از موارد شاهد ضعف قانونی برای برخورد با اتباع و مهاجرین خارجی غیرمجاز هستیم که این مهم را به نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی منتقل کرده و پیشنهادات خود را در این حوزه به آن ها منعکس نموده ایم.
طالبی افزود: ساخت و توسعه مهمان شهرها در شهرستان هایی که اتباع بیگانه و افاغنه در آن مناطق حضور بیشتری دارند از سیاست های مسئولان ارشد استان است تا بتوانیم مهاجرین خارجی مجاز را به خوبی ساماندهی و با اتباع بیگانه غیرمجاز در چارچوب قانون برخورد کنیم.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در پایان سخنان خود با تاکید بر اینکه پول جمهوری اسلامی ایران نباید از کشور خارج شود خواستار فراهم شدن زمینه ها و زیرساخت های لازم برای سرمایه گذاری مهاجرین خارجی شد.  
سرپرست فرمانداری یزد در این جلسه گفت: باید در ارتباط با ساماندهی اتباع بیگانه واقعیت های جامعه مدنظر قرار گیرد.
« مصطفی سالاری » افزود: در حوزه برخورد با مهاجرین خارجی و افاغنه غیر مجاز باید برنامه ای جامع و هدفمند تدوین و برای تحقق این مهم لازم است از پتانسیل سازمان های مردم نهاد به نحومطلوب استفاده شود.
« رضا زارع زاده » مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری نیز در این جلسه گزارشی از اقدامات این اداره کل در حوزه ساماندهی و برخورد با افاغنه و اتباع بیگانه غیرمجاز در استان ارائه داد و بر توسعه اردوگاه های مراقبتی و مهمان شهرها در مناطق مختلف استان تاکید کرد.
 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات