معاون هماهنگي امور عمراني استاندار:

عزم دولت تدبير و اميد در برخورد با مقوله زمين خواري بسيار جدي است

معاون هماهنگي امور عمراني استاندار يزد تصريح كرد: بايد از توسعه زمين خواري در استان جلوگيري شود كه در اين راستا برخي موارد در سال گذشته پس گرفته شده است.

به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد، "سيد محمد رضا سيد حسيني" روز سه شنبه 29 مهرماه در جلسه بررسي معضلات زمين خواري استان با اشاره به اينكه اولين مشكلاتي كه در خصوص زمين وجود دارد، زمين هاي واگذار شده به صنايعي است كه بر روي زمين كاري صورت نگرفته و يا اينكه زمين به صورت باير و بدون استفاده مانده است، اظهار داشت: در كريدور اردكان – مهريز خدمات لازم به واحدهاي صنعتي ارائه شده است، ولي اكثر زمين اين واحدها بدون استفاده مانده است.
وي گفت: معادن نيز در جاي خود گستره وسيعي را آلوده و تصرف مي كنند كه بايد اين معضل مورد توجه قرار گيرد.
سيد حسيني ادامه داد: در داخل حريم شهر ها نيز مناطق حاشيه نشين اين معضل را دامن مي زنند كه راه و شهرسازي نيز به تنهايي نمي تواند با اين مشكل مبارزه نمايد.
وي خاطر نشان كرد: عزم دولت در برخورد با زمين خواري بسيار جدي است و مسئولان كشوري مصمم بر برخورد جدي با اين معضل اجتماعي هستند.
اين مقام مسئول تصريح كرد: بايد از توسعه زمين خواري در استان جلوگيري شود كه در اين راستا برخي موارد در سال گذشته پس گرفته شده است.
وي بيان كرد: اگر با زمين خواران با جديت برخورد شود، بسياري از مشكلات مرتفع خواهد شد.
سيد حسيني خواستار دقت دستگاه هاي مرتبط در واگذاري زمين براي طرح هاي صنعتي شد و افزود: واگذاري زمين درخواستي براي راه اندازي طرح هاي صنعتي بايد به صورت مرحله اي صورت پذيرد.
وي جايگاه قوه قضائيه در برخورد با زمين خواران را نيز مهم ارزيابي كرد و تصريح كرد: از هرگونه موازي كاري در اين امر بايد جلوگيري شود.
در اين جلسه مسائلي همچون برخورد با زمين خواران حرفه اي، ايجاد مديريت واحد در مقابله با ساخت و ساز حريم شهرها و استفاده از تجربه ساير استان ها در مقابله با زمين خواري مطرح شد و اعضا به بيان ديدگاه هاي خود در اين زمينه پرداختند.

 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات