معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده تأکید کرد :

فراهم ساختن زمینه حضور مؤثر بانوان در جامعه

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده بر فراهم ساختن زمینه حضور مؤثر بانوان در عرصه های مختلف جامعه تأکید کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، عصر پنج شنبه 14 اسفند ماه مراسم اختتامیه دومین همایش منطقه ای سازمانهای مردم نهاد و دستگاههای اجرایی مرتبط با امور زنان و خانواده با حضور معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده ، استاندار یزد، معاونین سیاسی، امنیتی و اجتماعی و توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار یزد، مدیرکل حوزه استاندار یزد، مدیران کل دفتر اموربانوان و خانواده و دفتراموراجتماعی و فرهنگی و روابط عمومی استاندار یزد ، فرمانداران و مسئولین استانی در سالن شهید عباسپور برق منطقه ای یزد برگزار شد.
در این همایش معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به رویکرد دولتهای پس از انقلاب برای توسعه و برنامه ریزی برای حضور زنان در عرصه های مختلف اجتماعی گفت: تلاش برای ارائه الگوی زن مسلمان ایرانی از جمله اهداف تدبیر و امید است.
شهیندخت مولاوردی ادامه داد : امیدواریم بتوانیم آن رویکردی که دولت یازدهم اعلام کرده و آن رویکرد اعتدال همراه با تعادل و توازن لازم در برنامه ششم توسعه به لحاظ توازن منطقه ای و توجه به موضوعات مختلف است را داشته باشیم.
وی افزود : برای حضور زنان در جامعه باید به گونه ای برنامه ریزی کنیم که زنان در این برنامه ریزی بتوانند به شایستگی از عهده مسئولیتهای مختلف اجتماعی و نقش آفرینی مادری و همسری خود برآیند و با کمترین مشکل بتوانند این مسیر را طی کنند.
ملاوردی با اشاره به زمینه سازی برای حضور زنان در عرصه های مختلف جامعه گفت : خوشبختانه امروز در زمینه های علمی، فناوری و پژوهشی هیچ محدودیتی برای حضور زنان وجود ندارد و باید بکوشیم با حمایت و همفکری همه دستگاهها و تشکلها از طریق امضای تفاهم نامه های همکاری در چارچوب اسناد بالادستی نظام و آرمانهای انقلاب زمینه های حضور مؤثر زنان در عرصه های مختلف اجتماعی را فراهم کنیم.
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده به تشکیل سازمانهای مردم نهاد و نقش مهم آنان در حیات بشری و ایجاد روابط مؤثر بین دولتها اشاره و عنوان کرد: تشکلهای مردم نهاد نقش مؤثری در رشد و بلوغ اجتماعی و حضور تأثیرگذار زنان در جامعه ایفا می کنند و این سازمانهای مردمی سعی دارند جای خالی دولت را پرکنند و در جهت رفع معضلات و مشکلات جامعه قدم بردارند.
در ابتدای این همایش "اطهره نژادی" معاون برنامه ریزی و هماهنگی معاونت امورزنان و خانواده ریاست جمهوری ،" احمدی" مشاور وزیر آموزش وپرورش در امور زنان و خانواده و " قبادی دانا" مشاور رئیس سازمان ملی استاندارد در امور زنان و خانواده به بیان راهکارها و دیدگاههای خود در ارتباط با حضور تأثیرگذار زنان درجامعه پرداختند.
گفتنی است دومین همایش منطقه ای سازمانهای مردم نهاد و دستگاههای اجرایی مرتبط با امور زنان و خانواده به مدت سه روز و با حضور 120 نفر از نمایندگان سازمانهای مردم نهاد در امور زنان و خانواده از سه استان اصفهان، چهارمحال و بختیاری و یزد با هدف تعامل مؤثر و ایجاد شبکه های تخصصی بین تشکلهای مردم نهاد فعال در عرصه بانوان و خانواده در استان یزد برگزار شد.

Gotmektsrmsmnhs 01.jpg Gotmektsrmsmnhs 02.jpg

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات