استاندار یزد در نشست ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی تاکید کرد:

فراهم سازی زیرساخت ها برای رونق مجدد صنعت گردشگری در دوران پساکرونا

استاندار یزد با اشاره به نقش صنعت گردشگری در توسعه اقتصادی استان و آسیب های وارد شده به این صنعت به دلیل شیوع بیماری کرونا، عنوان کرد: به همین منظور فراهم سازی زیرساخت ها برای رونق مجدد صنعت گردشگری در دوران پساکرونا در دستور کار استان قرار گرفته است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، «محمد علی طالبی» درپنجمین جلسه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی در سال 99 که به منظور هم اندیشی و بررسی راهکار های موجود برای حل مشکلات صنعت گردشگری استان در سالن کوثر استانداری برگزار شد، با بیان اینکه گردشگری از اولویت های توسعه ای استان بوده و در کانون توجه برای جبران خسارت های ناشی از کرونا و رونق در دوران پسا کرونا است، تاکید کرد: صنعت گردشگری پتانسیل بالایی برای رونق دیگر بخش های اقتصادی دارد و با رونق آن شاهد رونق دیگر بخش ها نیز خواهیم بود.
وی با تاکید بر اینکه رفع برخی مشکلات صنعت گردشگری نیاز به همکاری ها در سطوح ملی دارد، عنوان کرد: به همین منظور پیگیری های فرا استانی را در دستور کار خود قرار داده ایم.
دکتر طالبی با تاکید بر لزوم گسترش حمایت های بانک ها از فعالین عرصه گردشگری، عنوان کرد: بانک ها منابع و ظرفیت های خود را برای کمک به حوزه گردشگری به کار گیرند.
استاندار با تاکید بر لزوم حمایت از صنایع دستی استان در قالب های مختلف عنوان کرد: دستگاه های دولتی باید بسته هایی برای حمایت مستقیم  از صنایع دستی و گردشگری تهیه کنند و نیازهای خود در این حوزه ها را در استان تامین کنند.
وی عنوان کرد: مهمان سراهای دولتی تا زمانی که هتل ها و مهمانسراهای خصوصی به رونق کامل نرسیده اند، تعطیل خواهند بود.
استاندار با اشاره به مشکلات پدید آمده برای مشاغل غیر رسمی حوزه گردشگری به دلیل شیوع بیماری کرونا، عنوان کرد: حمایت از مشاغل غیر رسمی حوزه گردشگری در دستور کار معاونت اقتصادی استانداری است.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات