استاندار يزد:

فرصت و مزيت های شاخص استان با هدف اشتغال زایی پايدار مورد توجه قرار گيرد/تاكيد بر زمان سنجی و تلاش جدي مديران استان

«محمود زمانی قمی» بر ضرورت زمان سنجی و تلاش جدی مديران استان در فعاليت های مختلف تاكيد کرد و گفت: فرصت و مزيت های شاخص استان با هدف اشتغال زایی پايدار مورد توجه قرار گيرد.

به گزارش روابط عمومي استانداري يزد، روز چهارشنبه نهم خردادماه، چهارمين نشست ستاد راهبري و مديريت اقتصاد مقاومتي استان در سال جاري با حضور  "‌محمود زمانی قمی" استاندار يزد، ‌"‌علی زینی وند" معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استاندار،فرمانداران و اعضاي اين ستاد در سالن كوثر استانداري پيرامون بررسي برنامه هاي دوازده گانه اشتغال زايي دولت در سال ۹۷ و  بورس شغلي دانشجويان برتر استان برگزار شد.
استاندار يزد در اين جلسه با اشاره به اينكه محورهاي دوازده گانه اشتغال ‌زايي دولت مسير روشن براي استان و كشور مي باشد، بيان كرد: واحدهاي صنعتي كوچك، خوشه هاي صنفي و صنعتي و بازآفريني بافت هاي فرسوده از موضوعاتي است كه توجه به آن ها مزيت هاي خوبي براي اشتغال استان يزد فراهم مي سازد.
زماني قمي افزود: برنامه هاي دوازده گانه اشتغال زايي در هر بخش كه به عهده يک يا چند دستگاه در موضوعات مختلف گذاشته شده است،‌ زمينه سازي و در مسير اجرا قرار گيرد و سازمان مديريت و برنامه ريزي استان فعاليت دستگاه ها در اين زمينه را سنجش، ارزيابي و به استانداري ارائه كند.
عالی ترین مقام اجرايي استان بر زمان سنجي،تلاش جدي و جوش و خوش مديران در تمام بخش ها تاكيد كرد و گفت: وظيفه ديني و شرايط فعلي كشور اجازه نمي دهد كه ما بخواهيم از مسائل پيش رو راحت عبور كنيم و براين اساس مديران با جديت تلاش كرده و  فرمانداران در شهرستان ها تحقق سهم اشتغال را به شكل ويژه نظارت و دنبال كنند.
وي خاطرنشان كرد: با توجه به وجود برخي دشمني هاي خارجي نسبت به ناكارآمد جلوه دادن كشور ، ما نبايد به آساني و راحت از شرايط موجود ،مشكلات مردم و بيكاري جوانان عبور كنيم و بايد نگران بوده و براي حل اصلي ترين مسئله كشور يعني رونق بخشي به اقتصاد و اشتغال با رفتارهاي منطقي تلاش و اقدام نمائيم.
زماني قمي ادامه داد: توسعه و فعال كردن ظرفيت واحدهاي توليدي كه توان جذب نيروي جديد كار را دارند و حركت به سمت بهره برداري از طرح هاي ‌با پیشرفت بالاي ٦٠ درصد در استان از سوي ديگر فرصت هاي قابل توجه اي هستند كه بايد افرادي با ويژگي هاي مناسب و كارفرماياني توانمند براي تحقق اين امر مورد حمايت قرار گيرند.
استاندار يزد در پايان سخنان خود به جايگاه تربيت و آموزش نيروي انساني توانمند اشاره و بيان كرد: طرح حمايت از دانشجويان برتر و نخبگان استان در عرصه اشتغال با كارگروه در نظر گرفته شده پيگيري شود و توان اجرايي استان در اين زمينه نيز براي حمايت و همراهي لازم به ميدان بيايد.
 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات