استاندار یزد در نشست شورای فرهنگ عمومی استان مطرح کرد؛

فرهنگ؛ یکی از محورهای اساسی سند تحولی یزد نوین/ وصیت نامه امام خمینی(ره) و بیانیه گام دوم انقلاب؛ دو سند بالادستی برای تدوین برنامه ها

دکتر فاطمی، فرهنگ را یکی از محورهای اساسی سند تحولی یزد نوین دانست و گفت: وصیت نامه امام خمینی(ره) و بیانیه گام دوم انقلاب باید به عنوان دو سند بالادستی برای تدوین برنامه ها باشد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، نشست شورای فرهنگ عمومی استان یزد با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد، استاندار یزد، امام جمعه بخش مرکزی یزد و جمعی از مسئولین به منظور بررسی پیش نویس برنامه پیشرفت فرهنگی یزد برگزار شد.
 
استاندار یزد در این نشست، حوزه فرهنگ را یکی از محور های اساسی سند تحولی یزد نوین دانست و گفت: با توجه به تفاوت دیدگاه ها نسبت به حوزه فرهنگ و تنوع موضوعات این حوزه، تدوین برنامه فرهنگی کار سختی بوده و اهتمام به تدوین برنامه پیشرفت فرهنگی یزد شایسته تقدیر است.
 
وی در ادامه به اهمیت و ضرورت تدوین برنامه مذکور اشاره و بر بازبینی مجدد پیش نویس این برنامه از طریق تجمیع نظرات و پیشنهادات افراد صاحب نظر در حوزه فرهنگ تاکید کرد.
 
دکتر فاطمی در بخش دیگری از سخنانش به لزوم توجه به دین در تدوین برنامه های فرهنگی اشاره و خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) می فرمایند: «فقه، تئوری واقعی و کامل اداره انسان از گهواره تا گور است» لذا در برنامه ریزی ها باید توجه ویژه ای به دین شود.
 
وی با بیان اینکه وصیت نامه سیاسی - الهی امام خمینی(ره) تجلی «اندیشه ها و آرمان ایشان» و بیانیه گام دوم انقلاب تجلی «توصیه ها، حکمت ها و راهبردها و رهنمودها رهبر معظم انقلاب اسلامی» است، گفت: در برنامه ریزی ها باید این موارد به عنوان اسناد بالادستی قرار گیرد.
 
استاندار یزد در ادامه به تبیین اهمیت مردمی سازی برنامه های حوزه فرهنگی اشاره کرد و افزود: با بهره گیری از ظرفیت های مردمی و ارائه نقش به مردم در برنامه ریزی ها، می توان مدیریت بهتری بر مسائل فرهنگی و حل برخی دغدغه های موجود داشت.
 
دکتر فاطمی با تاکید بر احیا و بروزرسانی فرهنگ دارالعباده و دارالعلم یزد، اظهارداشت: این مهم، در راس ماموریت های برنامه پیشرفت فرهنگی یزد بوده و باید در تدوین این برنامه مد نظر قرار گیرد.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات