استاندار يزد در جمع نمايندگان جامعه كارگري استان:

فرهنگ كار بايد در ميان كارگران تقويت شود

استاندار يزد گفت : فرهنگ كار را بايد در ميان كارگران تقويت كنيم و حس مسئوليت پذيري و جديت را ترويج دهيم تا كارگر در اثر كار بيشتر، مهارت بالاتر و شجاعت كاري كسب كند.

به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد ، جلسه شوراي هماهنگي جامعه كارگران استان با حضور استاندار يزد ، معاون سياسي ،امنيتي واجتماعي استاندار ، مدير كل حوزه استاندار و جمعي از نمايندگان كارگران استان در سالن زنده ياد حميديا استانداري برگزار شد.
استاندار يزد در اين جلسه در خصوص برنامه هاي دولت درجهت تسهيل كار كارگران اظهار داشت :تدابيري كه در مجلس شوراي اسلامي اتخاذ مي شود،همه براي اين است كه مسير هموارتري براي جامعه كارگري فراهم شود و مشكلات اين قشر با وضع قوانين مرتفع شود.
"سيد محمد ميرمحمدي" افزود : سيستمها و نرم افزارهاي تعبيه شده جهت سرعت بخشي به امور كارگران است و نبايد مشكلاتي كه در سيستم به وجود مي آيد، بهانه اي براي به تاخير انداختن كار كارگران باشد .
وي تصريح كرد : كارگران بايد انتظارات خود را به شكلي موثر بيان و تمام سعي خود را كنند كه درتشكلها روي زمينه هايي كار كنند كه بيشتر خود را مطرح كنند و نقششان تبيين شود ؛ نهايتا آنها بايد بتوانند توجه كار آفرينان و بخشهاي صنعتي را جلب كنند و آنها را به اين نتيجه برساند كه  اگر كارگر نباشد، بازوي جامعه از كار مي افتد .
عالي ترين مقام اجرايي استان نيز در خصوص بخش درمان افزود : بر طبق آمار ، 45 در صد از تختهاي بيمارستانهاي يزد در اختيار غير بومي هاست و ما 35 درصد از ميانگين متوسط تخت بيشتري در بيمارستانها داريم  كه اين نشان از اعتماد غير بوميها به پزشكان و خدمات بيمارستان هاي يزد دارد.
وي اضافه كرد :  در سال گذشته ،722 تخت به مراكز درماني كارگران اضافه  و مركز درمان سرطان ايران در استان ، توسط مركز تامين اجتماعي براي اين قشر احداث شد .
ميرمحمدي  در خصوص تعطيل شدن بخشي ازكارگاهها وكارخانجات استان تصريح كرد  : بعضي از كارخانه ها مشكلات زير ساختي دارند و از پس كوچكترين هزينه ها بر نمي  آيند كه بهتر است مشكلات آن ها بررسي شود  و البته ما هم سعي مي كنيم براي اينكه چرخ صنعت بچرخد و كارگران از كار بيكار نشوند و زندگيشان لطمه نخورد ،آنها را حمايت كنيم .
وي در خصوص به كارگيري كارگران غير بومي در كارهاي ساختماني عنوان كرد: اين كارگران كارايي بيشتر و با كيفيت بالاتري دارند و دستمزد كمتري مي گيرند،به همين دليل مردم بيشتر از آنها استفاده مي كنند وگرنه مردم استان دوست دارند كارگران بومي در كارهايشان استفاده كنند كه اين نيازمند همكاري بيشتر كارگران بومي است.
ميرمحمدي در پايان سخنان خود گفت : اميدوارم با همفكري هم بتوانيم مشكلات را مرتفع كنيم البته بسياري از مشكلات هم بايد به مرور زمان حل شود و قرار نيست همه مشكلات  باهم و در يك زمان حل شود .
گفتني است در ابتداي اين جلسه ، كارگران استان  در خصوص مشكلات اين قشر از جمله بيمه هاو درمانگاههاي تامين اجتماعي ، وجود كارگران اتباع خارجي و عدم به كارگيري كارگران بومي ، سختي كار و بازنشستگي كارگران مسائلي را مطرح كردند.
 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات