استاندار یزد مطرح کرد :

فعالیت جدی دولت تدبیر و امید در مبارزه با قاچاق کالا

استاندار یزد صبح روز یکشنبه 30 خردادماه در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان گفت : نیروی انتظامی در برخورد با قاچاق کالا اولویت بندی داشته باشد و ابتدا با گلوگاه ها، سپس انبارها و مغازه ها برخورد شود .

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد ، شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان با حضور استاندار یزد ، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری و اعضای این شورا در سالن کنفرانس اتاق بازرگانی ، صنعت ، معدن وکشاورزی استان برگزار شد .
"سید محمد میرمحمدی " در این جلسه اظهار داشت : یکی از مسائل اصلی در بخش صنعت ، پدیده قاچاق کالا است که گزارشات منعکس شده به وزارت صنعت ومعدن ، معاونت ریاست جمهوری ، هیات دولت و حتی به مقام معظم رهبری نیز حاکی از این مسئله است .
وی ادامه داد :اگر اصلی ترین مسئله در حال حاضر پدیده کالای قاچاق است که واحدهای تولیدی را فلج کرده است ، باید نحوه مقابله جدی با آن نیز تعیین شود.
میرمحمدی  تصریح کرد : باید با هم فکری تمام دستگاهها به دنبال ایجاد فضایی باشیم تا عرصه بر قاچاقچیان تنگ شود.
استاندار یزد افزود : در زمینه مبارزه با قاچاق ، خریداران مراقب باشند تا جنس قاچاق خریداری نکنند ، مغازه دارها کالاهای قاچاق در مغازه به فروش نرسانند و با حساسیت تمام اسناد و مدارک معرف غیر قاچاق بودن کالا را بگیرند و همه فروشندگان و عرضه کنندگان باید به پدیده قاچاق حساس و بر عدم خرید کالای قاچاق توجه ویژه داشته باشند .
وی بااشاره به شروع فعالیت جدی مبارزه با کالای قاچاق در استان گفت: در گذشته این حساسیت در بین عرضه کنندگان در خرید کالا کم بوده است و آنها با توجه به روال گذشته ، خرید های خود را انجام می دادند و کالاهایی نیز از قبل در مغازه داشته اند که باید بدانیم با این افراد چگونه برخورد کنیم ؟
عالی ترین مقام اجرایی استان بر ضرورت مشارکت اصناف واتحادیه ها در این مسئله تاکید و عنوان کرد : نماینده اصناف به دلیل آشنایی با مغازه دارها  ، می تواند با نیروی انتظامی همکاری کرده و اگر افراد متدین و مومن بازار هستند این کار توسط خود صنف دنبال شود و در صورتی که اصناف نیز خود به مغازه داری گمان فروش کالای قاچاق دارند از طریق نیروی انتظامی عمل شود .
استاندار یزد تصریح کرد :در بازار یزد چهره های متدین ، مومن و سالمی هستند که در کشور شهره بوده و حضور نیروی انتظامی در مغازه های آنها و رفتن به کلانتری را به معنای از بین رفتن آبرو می دانند که این فرهنگ بسیار ارزشمند است و به معنای دوری این چهره ها از تخلف در هرشرایطی است .
میرمحمدی اضافه کرد : رویه مبارزه با قاچاق کالا نباید به فرهنگ حفظ آبروی مردم یزد آسیب برساند چون دارای مزایای بیشماری است و اگر در حال حاضر رویه مبارزه با قاچاق در یزد ، آسیب زننده این فرهنگ  ارزشمند است باید آن را تغییر داد .
وی خواستار  تشکیل کمیته ای با حضور اصناف و اتحادیه های استان و نیروی انتظامی برای رفع مسائل و مشکلات در این زمینه شد .
میرمحمدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به میدان تره بار یزد ، گفت : جلسه های جداگانه ای در خصوص این موضوع داشتیم و در واقع این میدان ایجاد شده و قانون و جواز لازم را نیز دارد که به نظر می رسد اگر به دیدگاه یک مرکز اقتصادی نگریسته شود ، می توان از ظرفیت های بالای آن در استان استفاده کرد .
استاندار یزد پارک علم وفناوری را یکی از کانون های اساسی استان و کشور دانست و خاطر نشان کرد : یکی از نیازهای ضروری کشورهای در حال پیشرفت پارک علم وفناوری است تا فکر و ایده پردازی در آن شکل گرفته و بتواند  محصولات دانش بنیان را با هزینه کمتر و کیفیت بهتر عرضه کند .
وی ادامه داد : پارک علم وفناوری به دنبال خلق ایده و فکر جدید در شرایط موجود است که نیازهای جامعه را رصد و درصدد عرضه آن با روشی متفاوت است .
میرمحمدی  بر استفاده از ایده های جوانان در این مراکز تاکید و اظهار امیدواری کرد : بتوانیم با توسعه فعالیت های پارک علم وفناوری ، دستاوردهای بهتری برای کشور و استان داشته باشیم .
عالی ترین مقام اجرایی استان در خصوص مشکل مطرح شده در بحث تامین اجتماعی حوزه معدن اظهار داشت : اگر در شرایط رکود، اصلاح قانونی صورت گرفت باید به آن عمل کرد در غیر اینصورت باید بر اساس قانون جاری عمل نمود .
میرمحمدی در پایان سخنان خود خاطر نشان کرد : پیمانهای منعقد شده در حوزه معدن باید مدت دار بوده و اگر فعالیت مازاد بر این مدت انجام می شود باید به اطلاع  تامین اجتماعی برسد  و لیستی به تامین اجتماعی به منظور عدم قطع بیمه آنها ارسال شود .
گفتنی است گزارش عملیاتی شدن تکمیل زنجیره تولید بخش کشاورزی ، طرح مشکلات بحث تامین اجتماعی در حوزه معدن و پیمانکاران معادن دولتی ، ارائه گزارش اهداف و فعالیت پارک علم وفناوری و طرح مشکلات اصناف در خصوص نحوه مبارزه با قاچاق کالا از دستورکارهای این جلسه بود که مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت .
 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات