معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد:

فعالیت منسجم احزاب سیاسی مانع از حرکت‌های افراطی و تفریطی می‌شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گفت: تدوین منشور اخلاقی فعالیت و وفاق احزاب و ایجاد خانۀ تشکل‌های سیاسی در استان موجب انسجام فعالیت‌های احزاب و تشکل‌های سیاسی می‌شود.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی استانداری یزد، چهارشنبه شب 27مردادماه، هفتمین جلسۀ هم‌اندیشی با احزاب و تشکل‌های سیاسی استان با حضور استاندار یزد، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، مدیرکل حوزۀ استاندار، مدیرکل دفتر امور سیاسی و انتخابات استانداری و سرپرست فرمانداری یزد و نمایندۀ احزاب و تشکل‌های سیاسی استان در سالن زنده‌یاد حمیدیا استانداری برگزار شد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در این جلسه بیان کرد: در استانداری چند کار در راستای تقویت فعالیّت احزاب و تشکل‌ها شروع کرده‌ایم که تدوین منشور اخلاقیِ فعالیّت‌ و وفاق احزاب و تشکل‌های سیاسی در مرحلۀ کسب نظرات و پیشنهادات از احزاب و تشکل‌ها و نیز معرفی نماینده است تا فرمت اولیه را نهایی کنیم و در جلسه عمومی به تصویب برسانیم.
«محمدعلی طالبی»  ادامه داد: موضوع دوم ایجاد خانۀ احزاب و تشکل‌های صنفی و سیاسی در استان است که خوشبختانه در سطح کشور این مهم با مشارکت و حمایت وزارت کشور اتفاق افتاده است.
وی با تأکید بر اینکه لازم است خانۀ احزاب از فعالیّت احزاب سیاسی پشتیبانی کند و همگرایی و همراهی همۀ احزاب و تشکل‌ها را در برداشته باشد، افزود: درصدد هستیم زمینۀ راه‌اندازی خانۀ احزاب را فرآهم و مکانِ مورد نیاز آن را تأمین کنیم.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار دربارۀ راهکارهای تقویت احزاب در استان و اولویت‌های مسائل توسعه‌ای با بیان این اعتقاد که لازم است فعالیّت احزاب و تشکل‌های سیاسی از همۀ گروه‌ها و جناح‌ها در فضای استان باشد، گفت: هرچه فعالیّت احزاب و تشکل‌ها پررنگ‌تر باشد فعالیّت‌ها در چارچوب و قاعدۀ مناسبی پیش می‌رود؛ از حرکت‌های افراطی و تفریطی جلوگیری می‌شود و به نوعی مردم با سامان‌دهی فعالیّت‌های سیاسی در استان روبه‌رو خواهند بود.
طالبی ادامه داد: فعالیّت تشکیلات شناخته شدۀ سیاسی که دارای مجوز دولت و نظام هستند از هر دسته و جناح، همواره مورد اعتماد مردم است و این ترجیح دارد بر اینکه گاهی محوریت یک فعالیت سیاسی را شخص یا یک رسانه برعهده گیرد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار با بیان اینکه از نظر کمّی آمار و کارنامۀ خوبی در برگزاری جلسات مشترک با احزاب و تشکل‌های سیاسی داریم، خاطرنشان کرد: انتظار داشتیم از نظر کیفی هم شاهد فعالیّت و مشارکت بیشتر تشکل‌ها باشیم؛ خوشبختانه در دولت تدبیر و امید شرایط و فضایی فرآهم است که این امیدواری را به ما می‌دهد تا در ماه‌های آینده شاهد رشد فعالیّت‌ تشکل‌های سیاسی در سطح استان باشیم.
گفتنی است در این جلسه نمایندگان احزاب و تشکل‌های سیاسی استان به بیان نظرات خود پرداختند و دربارۀ محورها و اولویت‌های توسعۀ استان و راهکارهای تقویت فعالیت‌های احزاب سیاسی هم انديشي و بر تأسیس هرچه زودتر خانۀ احزاب در استان تأکید کردند.
 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات