استاندار یزد مطرح کرد:

فنّاوری‌های نوین و انرژی خورشیدی دو محور پررنگ در سند توسعۀ استان

استاندار یزد در نشست بررسی پیش نویس سند چشم انداز توسعۀ استان یزد منطق مورد استفاده در تعیین هشت محور توسعۀ استان را خوب ارزیابی کرد و فنّاوری‌های نوین و انرژی خورشیدی را از محورهای پررنگ در تدوین سند چشم‌انداز توسعۀ استان دانست.

به‌گزارش اداره‌کل روابط عمومی استانداری یزد، نشست بررسی پیش‌نویس سند چشم‌انداز توسعه استان با هدف ویرایش پیش‌نویس چشم‌انداز بلندمدت توسعه و با حضور استاندار یزد، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری، رئیس سازمان برنامه‌وبودجه و برخی مدیران استان در سالن زنده‌یاد حمیدیا استانداری برگزار شد.
استاندار یزد در این نشست با طرح این پرسش که پایه و مبنای تدوین چشم‌انداز استان چیست؟ گفت: آیا غیر از این است که باید با توجه به منابع موجود، ظرفیت‌های جدید و توسعۀ تکنولوژی سند آمایش و چشم‌انداز توسعۀ استان را ترسیم کنیم.
«سیدمحمد میرمحمدی» افزود: لازم است برای ترسیم چشم‌انداز توسعۀ استان پس از توجه به این سه رویکرد، چارچوب کار را در نظر گیریم؛ به‌گونه‌ای‌که چارچوب کار با این مبانی هماهنگی داشته باشد.
وی با تأکید بر توجه به فرآهم کردن زیرساخت‌ها، ادامه داد: نظر ما این است که بیش از پیش از دیدگاه صاحبنظران در تدوین سند توسعه استفاده شود و مشورت با آنها در اولویت باشد.
استاندار یزد منطق، دلیل و برهان مورد استفاده در تعیین هشت محور توسعۀ ارسالی استان از سوی کشور را خوب ارزیابی کرد و گفت: دو محور فناوری‌های نوین و انرژی خورشیدی از عواملی هستند که در پیش‌نویس سند توسعۀ استان پررنگ شده است.
میرمحمدی دربارۀ اولویت داشتن یا نداشتن برخی مقوله‌ها مانند توسعۀ صنعت فولاد در برنامۀ توسعۀ استان بیان کرد: هدف ما پیش‌برد برنامه‌ها به سوی واقعیت‌هاست و در مورد صنعت فولاد و امثال آن نیز باید درنظر گرفت که اگر سه محور پایه ایجاب می‌کند که فولاد موجب توسعه خواهد شد، باید دربارۀ آن به گونه ای دیگر اندیشید.
استاندار یزد بر تصمیم گیری بر اساس منطق، علم و فن تأکید کرد و ادامه داد: اگر پیش بینی علمی باشد و برای مسائل کلان، اساسی و مهم وقت گذاشته شود، آنگاه تصمیم گیری به طور شایسته انجام خواهد شد و توسعه استان محقق می شود.


لزوم سرعت بخشی در ارائۀ سند آمایش سرزمین یزد


رئیس سازمان برنامه‌وبودجه استان نیز در این نشست به پیشینه سند چشم‌انداز در کشور اشاره کرد و با بیان اینکه از سال ۹۳ تاکنون چندین پیش‌نویس از این سند تهیه و به تهران فرستاده شده است، گفت: استان یزد آخرین پیش‌نویس سند توسعه را شهریور ماه به تهران ارسال کرده است.
«حمیدرضا نصیری زاده» با بیان اینکه تدوین سند توسعه در گروی تدوین سند آمایش سرزمین است، بیان کرد: برای تدوین سند چشم انداز توسعۀ یزد نظر صاحبنظران استان دربارۀ چشم اندازها و سیاست های استان نیز اعلام شده است با این حال هنوز یکی از مهمترین مشکلات یزد تدوین نشدن سند آمایش سرزمین است.
وی به اقدامات انجام شده برای تدوین سند آمایش سرزمین اشاره کرد و افزود: اکنون برای ارائۀ سند آمایش سرزمین نیازمند مشارکت همۀ صاحبنظران هستیم.
گفتنی است در این نشست هشت محور توسعۀ استان طبق آخرین پیش نویس ارسالی سازمان برنامه و بودجه استان به کشور بیان و دربارۀ ابعاد آن هم اندیشی شد.
 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات