معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد:

قصّه یکی از ابزارهای تمدّن‌ساز و فرهنگ‌ساز است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در نوزدهمین جشنوارۀ بین‌المللی قصّه‌گویی با اشاره به اینکه قصّه و قصّه‌گویی ظرفیت بسیار خوبی برای انتقال فرهنگ‌‌ها و ارزش‌هاست، گفت: قصّه یکی از ابزارهای تمدن‌ساز و فرهنگ‌ساز است.

به گزارش دفتر استاندار و روابط عمومی استانداری یزد، روز سه‌شنبه یازدهم آبان ماه آیین اختتامیۀ مرحلۀ استانی نوزدهمین جشنوارۀ بین‌المللی قصه‌گویی با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، مديركل دفتر استاندار و روابط عمومي استانداري، مدیرکل دفتر امور بانوان و خانوادۀ استانداری، مشاور استاندار در امور فرهنگی و ارتباطات، مشاور اطلاع‌رسانی و روابط عمومی استاندار، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان و جمعی از مسئولان و مدیران در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یزد برگزار شد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در این نشست با اشاره به ظرفیت‌های بسیار بالای استان در حوز‌های مختلف از جمله فرهنگ و هنر بیان کرد: نماد این ظرفیت‌ها در قصه‌پردازان بزرگی مانند «مهدی آذریزدی» جلوه‌گر شده است و باید ضمن قدردانستن این ظرفیت‌ها بتوانیم آذریزدی‌های دیگری را نیز به جامعه تحویل دهیم.
«محمدعلی طالبی» ادامه داد: قصه یکی از ابزارهای تمدن‌ساز و فرهنگ‌ساز است و یک بُعد بسیار خوب آن انتقال فرهنگ‌ها و ارزش‌های انسانی مشترکی است که در جهان وجود دارد.
وی افزود: ما می‌توانیم از راه قصه و قصه‌گویی در دنیای پرآشوب و درگیر جنگ و جدال امروز این ارزش‌های انسانی مشترک را به جهانیان منتقل و بر روی آنها پافشاری کنیم.
طالبی خاطرنشان کرد: در گذشته کم‌کاری‌هایی انجام شده است، در موضوع جامعه‌پذیری در کشور با مشکلاتی روبه‌رو بوده‌ایم و اگر در گذشته این را به کودکان مان آموزش داده و آنها را با نقش‌هایی که باید در آینده در جامعه بر عهده بگیرند، آشنا کرده بودیم، بخش زیادی از مشکلاتی که امروز در حوزۀ فرهنگی، اجتماعی و حتی سیاسی داریم را نداشتیم.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در بخش دیگری از سخنان خود گفت: از امروز باید تلاش کنیم برای جامعه و کودکان‌مان آینده‌ای خوب را بسازیم و ارزش‌های والای فرهنگی خودمان را از طریق ابزارهای گوناگون که یکی از آنها قصه است به دنیا انتقال دهیم.
وی ادامه داد: متأسفانه مردم دنیا آن‌چنان که باید با ارزش‌های والای فرهنگی و انسانی جامعه ایران آشنا نیستند و کسانی هم بودند که تلاش می‌کردند برای جهانیان تصویر غیرواقعی از ایران بسازند و شاید بعضی از رفتارهای برخی از ما نیز به تصویرسازی آنها کمک کرده است.
طالبی در پایان سخنان خود اظهار امیدواری کرد: بتوانیم با ابزار فرهنگ، هنر و قصه و قصه‌گویی فرهنگ ایران را به مردم دنیا بيشتر و بهتر از گذشته معرفی کنیم و رسالت خود را به ایران، گذشتگان پرافتخارمان و آيندگان انجام دهیم.


جایگاه والای قصّه و قصّه‌گویی برای همۀ ملّت‌ها


مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان نیز در اين آئین اختتامیه گفت: قصه و قصه‌گویی در طول تاریخ برای همۀ ملّت‌ها از جایگاه والایی برخوردار بوده است.
«عباسعلی دانافر» ادامه داد: قصه در انتقال مفاهیم تربیتی و ارزش‌ها از بهترین ابزارهاست و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان نیز بر موضوع قصه و قصه‌گویی و ترویج آن تأکید فرآوانی دارد.
گفتنی است قصه‌گویی توسط «نعیمه جدّی» از قصه‌گوهای برتر بخش پدربرگ‌ها و مادربزرگ‌ها باعنوان «نخودی» از برنامه‌هایی بود که در آیین اختتامیه مرحله استانی نوزدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی برگزار شد.
 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات