رئيس شوراي اسلامي استان يزد خواستار شد:

كاهش مشكلات شهري با تسهيل خدمات حمل و نقل عمومي

رئيس شوراي اسلامي استان در جلسۀ برررسي وضعيت حمل و نقل استان گفت: ايجاد زمينه و ارائۀ خدمات براي تسهيل حمل و نقل عمومي يكي از مؤثرترين اقدامات در مديريت شهري و رفاه مردم است.

به گزارش اداره‌كل روابط عمومي استانداري يزد، جلسه شوراي اسلامي استان با موضوع بررسي وضعيت حمل و نقل استان و ساماندهي پايانۀ مسافربري امام علي (ع) با حضور رئیس و اعضاي شوراي اسلامي استان، شهردار يزد، معاون حمل و نقل سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي استان، در دفتر شورای اسلامی استان در استانداري برگزار شد.
رئيس شوراي اسلامي استان در اين جلسه با اشاره به اهميت حمل و نقل عمومي در كاهش مشكلات شهري بيان كرد: بايد با برنامه هاي منسجم و بررسي وضعيت موجود، امكانات و شرايط خوبي را براي ايجاد جذابيت استفادۀ آسان مردم از امكانات حمل و نقل عمومي فراهم کنيم.
«محمد فقيه خراساني» ادامه داد: با توجه به مباحثي كه براي ايجاد قطارشهري (مترو) در يزد مطرح شده نگاه كارشناسي و همكاري مسنجم بخش هاي مختلف براي به مرحلۀ اجرا رسيدن اين طرح بسيار موثر است و ايجاد قطار شهري مي تواند خدمات بسيار خوبي را به مردم در حوزۀ حمل و نقل عمومی ارائه كند.
شهردار يزد در اين جلسه گفت: زماني كه ارائۀ خدمات در حوزۀ حمل و نقل عمومي با كيفيت و مقبوليت همراه باشد مردم نيز وسايل حمل و نقل شخصي را كنار می گذارند و براي استفاده از وسايل عمومي رغبت بیشتری پيدا مي كنند.
«محمدرضا عظيمي زاده» افزود: در طرح جامع حمل و نقل ترافيك استان تمام نيازها و سياست‌گذاري ها مورد توجه قرار گرفته است و الزامات، برنامه ها و رويكردهاي مورد نياز مناطق مختلف بايد هماهنگ و بر مبناي طرح جامع انجام شود.
وي با بيان وضعيت فعلي پايانه هاي حمل و نقل درون شهري و استاني خاطرنشان كرد: برنامه هاي توسعه و بهسازي حمل و نقل عمومي بر مبناي طرح جامع حمل و نقل ترافيك استان در دست كارشناسي و اجرا است كه با هماهنگي بين دستگاهي نتايج خوبي براي مردم و استان به همراه خواهد داشت.
معاون حمل و نقل سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي استان نيز در اين نشست به بيان اقدامات و محدودۀ فعاليت حوزه هاي مربوط به سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي استان پرداخت و فراهم آوردن امنيت و ايمني در حمل و نقل را مهم ترين وظيفه در اين حوزه دانست.
«محمد حاجي صفري» افزود: اقدامات و برنامه هايي از جمله نصب دوربين هاي كنترل سرعت، تردد شمار، بهسازي برخي از مسير هاي تردد، جانمايي پليس راه هاي استان و تقويت امداد جاده اي سبب شد تا پايان سال 94 آمار تلفات جاده اي 9 و دو دهم درصد كاهش پيدا كند.
گفتني است در اين جلسه اعضاي شوراي اسلامي استان به ارائۀ گزارشي از وضعيت حمل و نقل هر شهرستان پرداختند و برنامه های ساماندهي موضوع های مختلف از جمله پايانۀ مسافربري امام علي (ع) مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات