استاندار يزد:

كميته امداد امام خميني(ره) مكاني براي هم افزايي و بروز استعدادهاي نهفته مددجويان است

استاندار يزد خاطر نشان نمود: افراد تحت پوشش اين نهاد بايد احساس كنند كه تحت پوشش كميته امداد امام خميني (ره) ، در قالب جمعيتي قرار دارند كه براي هم افزايي گرد هم آمده اند تا روي پاي خود بايستند و شخصيتشان حفظ شود و به جاي احساس فقر، حس اعتماد به نفس و توانمندي در وجودشان بروز و ظهور كند.

به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد، " سيد محمد ميرمحمدي، عصر چهارشنبه 3 ديماه در جلسه كارگروه تخصصي كميسيون اشتغال استان كه با حضور " انواري" سرپرست كميته امداد امام خميني(ره) كشور و عضو شوراي عالي اشتغال و همچنين مديران بانكهاي عامل در سالن شهيد موحدين برگزار شد، بحث اشتغال افراد تحت پوشش اين نهاد در استان را با توجه به ارائه گزارشات و بازديدهاي به عمل آمده خوب توصيف كرد و رويكرد كميته امداد امام خميني(ره) استان را پرورش افراد متكي به خود دانست و گفت: امداد صرفاً محدود به كمكهاي مادي نيست بلكه امداد در زمينه هاي معنوي، فرهنگي و اجتماعي نيز معني مي يابد.
استاندار يزد خاطر نشان ساخت: در بحث اشتغال مواردي بايد مد نظر قرار گيرد از جمله اينكه ابتدا بايد مقدمات اشتغال افراد به درستي فراهم شود و توجه شود كه افراد براي پذيرش مشاغل گوناگون آمادگي لازم را داشته باشند و آنگاه در مرحله اشتغال نيز از اين افراد پشتيباني لازم به عمل آيد.
وي فراهم آوردن امكان استمرار شغل وايجاد شغل پايدار و همچنين بازاريابي مناسب قبل از توليد براي توليداتي كه از مسير مشاغل خانگي ايجاد مي شود را يكي ديگر از موارد مد نظر عنوان نمود و گفت: بازار معمولا در جايي شكل مي گيرد كه مشتري وجود دارد و مشتري نيز در جاييست كه رونق اقتصادي است.
ميرمحمدي با بيان مثال كشور چين در خصوص بازاريابي مشاغل خانگي، بر بازاريابي محصولات توليدي مشاغل خانگي در خارج از كشور تاكيد كرد و آنگاه با اشاره به نقش بانكها در حمايت از اين مشاغل گفت: بانكها در صورتيكه احساس كنند وامهاي پرداختي آنها به موقع پرداخت مي شود با اعتماد و اطمينان بيشتري از اين مشاغل حمايت مي كنند گرچه اين امر در استان يزد رخ داده و از اين منظر عملكرد بانكها مثبت بوده است.
وي همچنين با اشاره به لزوم مشاركت خيرين در زمينه ايجاد اشتغال با همكاري با كميته امداد امام خميني(ره) تاكيد كرد: حلقه اي از خيرين بايد پيرامون موضوع اشتغال كميته امداد امام خميني(ره) شكل بگيرد.
رييس شوراي اشتغال استان يزد در ادامه، بحث ايجاد مشاغل خانگي براي روستاييان را از ديگر مباحث اولويت دار در اين زمينه عنوان كرد و تصريح نمود: اگر بتوانيم در روستاها مشاغل خانگي را رونق دهيم ، هم جمعيت روستاها را حفظ كرده و هم رونق اقتصادي را در اين اماكن افزايش داده ايم.
ميرمحمدي خاطر نشان كرد: در زمينه اشتغال، افراد ابتدا بايد از نظر استعداد و علاقه شناسايي شوند تا مشخص شود كه براي تداوم شغل چه كارايي دارند و آنگاه مشاوره هاي لازم به اين افراد داده شود تا براي انجام كار آماده شده و به زواياي انجام كار اشراف بهتري داشته و اعتماد به نفسشان ارتقاء يابد و سپس آنچه در اين مسير مهم است، كيفيت توليد محصولاتي است كه از مسير مشاغل خانگي توليد مي شود تا رقابت پذيري را در بازار افزايش دهد.
استاندار يزد با بيان اين موضوع كه " كارگروه تخصصي اشتغال بايد همه ابعاد تخصصي را در خود جاي دهد و رونق اشتغال را فراهم سازد" گفت: قالي بافي يكي از مشاغل خانگي قدمت داريست كه در استان يزد وجود داشته و هم به رونق اقتصادي كشور و صادرات كمك كرده و هم مخارج خانوار را تامين مي كند.
وي ابراز اميدواري كرد تا با مديريت، همت و تلاش كميته امداد امام خميني(ره) و همكاري كارگروه تخصصي اشتغال، بتوان فضاي اشتغال را براي افراد تحت پوشش بيش از پيش فراهم آورد و استانداري نيز وظيفه خود مي داند تا در اين مسير از هيچ كمكي دريغ نكند و به دنبال توسعه فضاي اشتغال و فراهم كردن ساز و كارهاي لازم براي رونق اين بخش باشد .
ميرمحمدي خاطر نشان نمود: افراد تحت پوشش اين نهاد بايد احساس كنند كه تحت پوشش كميته امداد امام خميني (ره) ، در قالب جمعيتي قرار دارند كه براي هم افزايي گرد هم آمده اند تا روي پاي خود بايستند و شخصيتشان حفظ شود و به جاي احساس فقر، حس اعتماد به نفس و توانمندي در وجودشان بروز و ظهور كند.
استاندار تاكيد كرد: بايد اين رويكرد را تغيير دهيم كه كساني به دليل فقر تحت پوشش كميته امداد امام خميني(ره) هستند و اين ذهنيت را جايگزين كنيم كه اين افراد تحت پوش قرار گرفته اند تا از توانمنديها و ظرفيتهاي آنان براي پيشبرد جامعه بهره گيري شود و كميته امداد امام خميني (ره) ميتواند اين توانمديها را در وجود اين عزيران پرورش داده و تقويت كند.

عالي ترين مقام اجرايي استان در پايان با بيان اين موضوع كه "هيچكس بي نياز نيست و در يك جامعه پويا همه به مساعدت و كمك يكديگر نيازمندند " خاطر نشان كرد: كميته اماد امام خميني(ره) ساختاري را در كشور ايجاد كرده كه بتواند همكاري ها را توسعه دهد و نيازها را هر چه سريعتر بر طرف كند و در استان نيز اين تعامل و همكاري هم در سطح استانداري و هم در سطح فرمانداري ها در عالي ترين سطح وجود دارد تا نيازمندان واقعي مورد حمايت قرار گرفته و زمينه رشد و بالندگي آنها فراهم شود.
گفتني است در حاشيه اين مراسم از استاندار يزد، معاون برنامه ريزي استاندار ، فرماندار يزد، مدير كل تعاون، كار و رفاه اجتماعي، دبير شوراي هماهنگي بانك ‌ها و مدير شعب بانك كشاورزي و شركت سنگ ‌آهن بافق به خاطر همكاري با كميته امداد امام خميني(ره) در رونق طرح ‌هاي اشتغال استان، از سوي حسين انواري، سرپرست اين نهاد تجليل شد.

 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات