معاون عمرانی استاندار یزد بر وظیفه شهرداری ها در بروز سیلاب تاکید کرد :

لزوم‌ آمادگی کامل شهرداری‌ها‌ی استان قبل و هنگام بارندگی

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار در جلسه ویدئوکنفراس با شهرداری‌های استان با اشاره به بند ۱۴ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها، خواستار اقدام جهادی شهرداران برای رفع مسدودی جوی‌ها و کانال‌ها و آبگرفتگی معابر شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، "محسن صادقیان" معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار در جلسه ویدئوکنفراس با شهرداری‌های استان، درخصوص احتمال بارندگی‌های سال جاری و سال‌های آینده بر وظیفه شهرداری‌ها در حفظ شهرها در برابر سیل تاکید کرد.
وی ا‌دامه داد: شهرداران ضمن ایجاد آمادگی در همه پرسنل خود لازم است بررسی اجمالی در مسیر رودخانه ها و آبراه ها را در مناطق بالادست شهری به‌عمل آورند و در صورت مشاهده هرگونه مانع و مشکل، موضوع را از طریق دستگاه های اجرایی و مراجع قضایی پیگیری کنند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار با اشاره به حمایت از شهرداران و اقداماتی که صورت گرفته است، افزود: اما باید توجه کرد آب گرفتگی در نقاطی که همواره در بارندگی ها اتفاق می افتد برای مردم‌ قابل پذیرش نیست هر چند که اقداماتی نیز در این مناطق صورت گرفته باشد.
صادقیان تاکید کرد. باید حداقل کارهایی صورت گیرد که اگر این نقاط به طور کامل رفع نشد اما مردم تفاوت را احساس کنند و متوجه شوند که تلاشهایی در این راستا انجام شده است.
وی اظهار کرد: در بسیاری از نقاط، آب گرفتگی ‌جوی های آب به دلیل مسدود شدن طبیعی یا بی توجهی مردم است و در مواردی نیز مسیر ورود آب به آنها کاملا مسدود شده که باید رفع موانع و مسدودیت ها صورت گیرد.


اقدامات فوری در رفع مسدودی جوی‌ها و کانال‌های کنار خیابان‌ها و بلوارهای شهری


معاون عمرانی استاندار از تمام شهرداران استان خواست اقدامات فوری در رفع مسدودی جوی ها و کانال های کناره خیابان ها و بلوارهای شهری انجام شود.
صادقیان خواستار انجام اقدامات لازم برای جلوگیری از ورود آب به منازل مسکونی‌ای که در بارندگی های قبلی اتفاق افتاده، شد ‌و گفت: این موضوع با هدایت آب یا حتی با استفاده از کیسه های شن و با آموزش شهروندان صورت گیرد.
وی افزود: ‌به شهروندان باید یادآوری کرد و با پخش مصاحبه و گزارش آموزش داد که  قبل و در مواقع بارندگی ناودان های منازل خود را بررسی کنند و مسیر آبراهه کوچه ها به‌خصوص کوچه های قدیمی را چک نمایند تا اگر مانعی در مسیر روان آب وجود دارد، اطلاع رسانی کنند و رفع نمایند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار با اشاره به برخی ساخت و سازهایی که در حریم‌ آبراه ها و رودخانه ها صورت گرفته است، از شهرداری‌ها خواست بررسی لازم صورت گیرد که این ساخت و سازها مجاز بود‌ه است یا خیر و اطلاع رسانی لازم انجام شود تا مردم بیشتر با تبعات ساخت و سازهای غیرمجاز آشنا شوند.
صادقیان بر توجه به پیش بینی های هواشناسی از منابع مختلف و تحلیل بارندگی ها تاکید کرد و ادامه داد: شهرداران باید قبل و در زمان بارندگی ها امکانات خود را بسیج کنند تا در کوتاه ترین زمان ممکن مشکلات آبگرفتگی معابر شهری برطرف شود.
معاون عمرانی استاندار در پایان سخنان خود تاکید کرد: البته باید قبول کرد شهرهای ما تاب آوری بارندگی زیاد در زمان کوتاه را ندارند، از این رو بسیاری از دستگاه های استان نیز باید در این زمینه همکاری کنند و امکانات و تجهیزات خود را وارد عمل ‌نمایند.
گفتنی است ارائه  گزارش صدور پروانه های ساخت و کمیسیون های ماده ۱۰۰، تهیه گزارش ثبت اطلاعات املاک شهرداری ها در سامانه سادا و تسریع در اجرای طرح اقدام ملی مسکن از دیگر موارد مطروح شده در این جلسه بود.

★‌خبرنگار: ‌مجید وفایی شاهی★

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات