مدیرکل دفتر بانوان و خانواده استانداري یزد تأکید کرد:

لزوم افزايش سازمان‌ها و نهادهاي مردمي در موضوع حقوق كودك

مدیرکل دفتر بانوان و خانواده استانداري یزد بر لزوم افزايش سازمان‌ها و نهادهاي مردمي در موضوع حقوق كودك تأکید کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، کارگروه حمايت از حقوق كودكان بی‌سرپرست و بد سرپرست با عنوان كنوانسيون حقوق كودكان و نوجوانان با حضور مدیرکل دفتر بانوان و خانواده استانداري يزد در محل كانون اصلاح و تربيت استان برگزار شد.
«فخرالسادات خامسي هامانه»، با تأكيد بر لزوم افزايش سازمان‌ها و نهادهاي مردمي در موضوع حقوق كودك و فعال كردن انجمن‌های خيريه و مردمي از مسئولين در استان خواست تا با توجه به‌ضرورت رسيدگي به حقوق كودكان، با برنامه‌ریزی مناسب و اصولي، ضمن استفاده از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بالقوه در اين كودكان، مانع از پيشروي فقر فرهنگي در آنان شوند.
وی با اشاره نقش نظارتی دفتر امور بانوان و خانواده استانداري يزد برای اجرای برنامه‌های دفاع از حقوق كودكان، به موضوع‌بندی حوزه‌ها و شرح وظايف هریک از حوزه‌ها پرداخت.
 وي همچنين ساخت مهدکودک در اين ندامتگاه را يكي از راهكارهاي مهم در راستاي دفاع از حقوق كودكان بد سرپرست عنوان کرد.
خامسي هامانه از اداراتي نظير كميته امداد امام خميني (ره)، آموزش‌وپرورش، مؤسسات خيريه، دادستاني، شهرداري و ديگر ارگان‌های مرتبط با اين گروه كاري خواست تا بااطلاع از برنامه‌ها و ظرفیت‌های موجود يكديگر و با همگرايي و هماهنگي، بانك آماري كودكان بی‌سرپرست را با رويكرد بين دستگاهي گسترش دهند.
در ادامه اين گروه كاري «شهمير صاحبي» رئيس كانون اصلاح و تربيت نيز خواستار عدم موازي كاري در مراكز شبه خانواده استان شد و توجه به مركز مراقبت بعد از خروج را امري بديهي در راستاي عملكرد اين گروه كاري عنوان نمود.
 وي اظهار داشت: درصورتی‌که حمایت‌های مالي و معنوي مسئولين استاني وجود داشته باشد ظرفیت‌های كانون اصلاح و تربيت در راستاي گسترش اماكن شبه خانواده ويژه كودكان بی‌سرپرست و بد سرپرست قابل‌تأمل است.
گفتني است پس از پایان جلسه، حاضرین از بخشه‌ای مختلف كانون اصلاح و تربيت بازديد به عمل آوردند.
 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات