وزیر کشور در اختتامیه گردهمایی استانداران تاکید کرد؛

لزوم بهره گیری از ظرفیت های بومی و منطقه ای برای مقابله با آسیب های اجتماعی

وزیر کشور بر لزوم بهره گیری از ظرفیت های بومی و منطقه ای برای مقابله با آسیب های اجتماعی تاکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، عبدالرضا رحمانی فضلی در اختتامیه گردهمایی استانداران سراسر کشور گفت: مقابله با آسیب های اجتماعی به ویژه اعتیاد از جمله اصلی ترین اولویت های کاری دولت در این حوزه در سال 95 است.
وی با اشاره به اینکه با پیچیده شدن روابط در جامعه آسیب های اجتماعی ابعاد جدیدی پیدا کرده است، افزود: با بهره گیری از ظرفیت غنی موجود در فرهنگ اجتماعی بومی و بازگشت به آموزه های دینی می توان با معضلات اجتماعی مبارزه کرد.
وزیر کشور با بیان اینکه علی رغم وجود تنوع فرهنگی در کشور به دلیل تجلی وحدت در قالب امت اسلامی همواره شاهد اقتدار ملی ایران اسلامی بوده ایم، تصریح کرد: در داخل جوامع محلی با توجه به الزامات وشرایط موجود به دنبال اتخاذ بهترین راهکار برای مقابله با آسیب های اجتماعی هستیم.
رحمانی فضلی به برگزاری دو جلسه در حضور مقام معظم رهبری با هدف ارائه گزارش درخصوص آسیب های اجتماعی اشاره و خاطرنشان کرد: با تصویب جایگاه وزارت کشور در شورای عالی مقابله با آسیب های اجتماعی و پیگیری های صورت گرفته انگیزه لازم در دستگاه های اجرایی برای مقابله با مشکلات اجتماعی از طریق شکل گیری یک درک مشترک و با جلب همراهی همگانی ایجاد شده است.
وی در ادامه سخنانش اقتصاد مقاومتی را به عنوان یکی از موضوعات اساسی و یکی از ارکان اصلی سیاست های کلان کشور معرفی کرد و گفت: لازم است مصوبات قرارگاه مرکزی از جمله طرح ها و پروژه ها و برش های استانی دنبال شود و استانداران برنامه ها را با توجه به شرایط منطقه ای به صورت مستمر گزارش دهند.
وزیر کشور با بیان اینکه مسئولیت اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی در استان های آذربایجان شرقی، کرمان و لرستان به وزارت کشور واگذار شده است، خاطرنشان کرد: تلاش مجموعه وزارت کشور تهیه الگوی جامع در این استان ها و تسری آن به سایر مناطق است.
رحمانی فضلی مشهد 2017 را فرصت مغتنمی برای گرامیداشت فرهنگ غنی اسلامی-ایرانی در سطح کشور دانست و اظهار داشت: تمام استان های کشور باید از این موقعیت ویژه برای معرفی ظرفیت های خود در حوزه های فرهنگی، هنری و اسلامی استفاده کنند.
وی نحوه برگزاری مرحله دوم انتخابات در 55 حوزه انتخابیه را مطلوب ارزیابی و خاطرنشان کرد: علی رغم رقابت فشرده بین تعداد محدودی کاندیدا در این مرحله نیز انتخابات با نظم و در چارچوب قانون برگزار شد.
وزیرکشور افزود: نتایج انتخابات در 40 حوزه انتخابیه توسط شورای نگهبان تایید شده و سایر حوزه ها در دست بررسی است.
لزوم تکریم ارباب رجوع به عنوان یکی از اصلی ترین موضوعات دردستورکار وزارت کشور در سال جاری، افزایش همکاری های مجموعه وزارت کشور با نیروی انتظامی به دلیل تناسب نسبی حوزه کارکرد و حضور نماینده آنها در همایش های آتی استانداران و لزوم همراهی تمام استان ها برای برگزاری پرشور برنامه فرهنگی مشهد 2017 از دیگر تاکیدات وزیر کشور در این گردهمایی بود.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات