معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تاکید کرد:

لزوم رویکرد بانک‌های استان به پرداخت بیشتر تسهیلات رفع موانع تولید

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار یزد با بیان اینکه تنها ۲۵ درصد واحدهای صنعتی استان توانسته اند تسهیلات مصوب کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید دریافت کنند، بر لزوم رویکرد بانک‌های استان به پرداخت بیشتر تسهیلات تاکید کرد.


به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، ‌روز دوشنبه ۳۱ تیرماه نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان با حضور "سیدمسعود عظیمی" معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار و اعضای این شورا در سالن زنده یاد حمیدیا استانداری برگزار شد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار در این نشست گفت: نزدیک به ۷۵ درصد واحدهای تولیدی استان که مصوبه پرداخت تسهیلات بانکی در این کارگروه داشته اند به هر دلیل نتوانسته اند تسهیلات دریافت کنند.
"‌سیدمسعود عظیمی" ‌ادامه داد: برداشت ما این است که ۲۵ درصد واحدهای تولیدی باقیمانده هم عمدتاً مشتری های بانکها هستند که به آنها تسهیلات بانکی به پرداخت شده است.
وی افزود: به همین دلیل افرادی که مشتری یک بانک نیستند ولی بر اساس تقاضای خودشان و مصوبه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان برای دریافت تسهیلات معرفی می شوند باید نهایت تلاش و همکاری از سوی بانکها به منظور پرداخت تسهیلات انجام شود.
عظیمی خاطرنشان کرد: ضروری است بانکها تلاش کنند با توجه به دستور سازمان بازرسی استان برای تغییر و افزایش این درصدها در پرداخت تسهیلات اقدامات بیشتری صورت گیرد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار درباره اعتبار تبصره ۱۸ قانون بودجه برای افزایش اشتغال در کشور و نحوه توزیع آن در استان یزد، ‌گفت: ۵۸۰ میلیارد ریال تسهیلات در مرحله اول برای طرح‌های نیمه تمام صنعتی یزد اختصاص یافته است و به همین دلیل باید اولویت بندی های لازم در این رابطه را داشته باشیم.
عظیمی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: در این خصوص در کنار اولویت بندی بر اساس میزان پیشرفت طرح ها و پروژه های نیمه تمام هستان که تا ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته اند، باید مسائل اجتماعی، وضعیت نرخ بیکاری و اشتغال، محرومیت شهرستان ‌ها و نیز اختصاص تسهیلات به واحدهای کوچک و متوسط مورد توجه جدی قرار گیرد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان نیز در این نشست گفت: پرداخت ‌دو هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به ۴۸ واحد تولیدی استان یزد در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید امروز تصویب شد.
"‌محمدرضا علمدار یزدی" ‌ادامه داد: با موافقت بانکها‌ی استان مقرر شد این تسهیلات به واحدهای تولیدی به صورت سرمایه ثابت و سرمایه در گردش پرداخت شود.

★‌خبرنگار و عکس: مجید وفایی شاهی★

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات