معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداریزد:

ما نیازمند حضور اقشار مختلف جامعه در عرصه های اجتماعی و فرهنگی هستیم

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداریزد گفت: ما امروز به نوعی نیازمند حضور اقشار مختلف جامعه در عرصه های اجتماعی و فرهنگی هستیم که مشارکت بانوان هم به عنوان یکی از تاثیرگذارترین قشر جامعه، در فعالیتهای مختلف قطعا می تواند کمک زیادی به روند توسعه و پیشرفت استان نماید.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، " محمد علی طالبی " روز چهارشنبه 9 اردیبهشت ماه دراولین کار گروه زنان و خانواده که به منظور بحث درخصوص هماهنگی برگزاری نمایشگاه توانمندی های زنان با حضور اعضای ستاداجرایی نمایشگاه در سالن شهید موحدین استانداری برگزار شد، ضمن تشکر از اعضای ستاد برگزاری نمایشگاه گفت: نمایشگاه به نوعی می تواند بازتاب دهنده ی توانمندی های بسیار بالايی باشد که در بین زنان استان یزد وجود دارد که این توانمندی ها فرصتی را در جهت عرضه خلاقیت ها ، استعدادها و توانمندی های بانوان استان در جهت مشارکت در عرصه های مختلف اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی ایجاد می کند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد اظهار داشت: امروز نیازمند حضور اقشار مختلف جامعه در عرصه های اجتماعی و فرهنگی هستیم که بانوان هم به عنوان یکی از تاثیرگذارترین قشر جامعه، مشارکت آنها در فعالیتهای مختلف قطعاً می تواند کمک زیادی به روند توسعه و پیشرفت استان و رسیدن آن به جایگاهی که در چشم انداز توسعه تعریف شده نماید، بنابراین هر فعالیتی که می تواند به نوعی بازتاب مشارکت بانوان باشد برای ما ارزشمنداست و به عنوان یک فرصت به آن نگاه می کنیم و از حضورشان در این عرصه ها استقبال می شود.
وی ادامه داد: مجموعه کارهای که از زمان روی کار آمدن دولت تدبیر و امید در استان با مشارکت دستگاه های مختلف مورد اجرا گذاشته شده بیانگر ارتقای تعامل دستگاههای دولتی و نهادهای غیر دولتی در بحث مشارکت بانوان هست .
طالبی افزود: ما در سطح جامعه شاهد فعال تر شدن گروه های مختلف بانوان و مشارکت آنها در بسیاری از برنامه های اجتماعی و فرهنگی هستیم که این نشان می دهد که هر چه در این عرصه ها کار کنیم باز هم کم است و هنوز جامعه پذیرای برنامه های متنوع در این عرصه است که با ارتقای این تعامل و تداوم این مسیر که متاثر از همکاری بسیار خوب همه ی همکاران است به این مهم دست یابیم.

 

نمایشگاه باید بازتاب دهنده استعدادها و توانمندی های بانوان در همه ابعادباشد

 

این مقام مسئول تصریح کرد: نمایشگاه باید به نوعی بازتاب دهنده استعدادها و توانمندی های بانوان در همه ابعاد باشد و متمرکز به صنایع دستی و هنری بانوان نشود بلکه باید در برنامه ریزی ها ابعاد مختلف مورد توجه قرار گیرد.
وی ادامه داد: در این برنامه ریزی ها باید به ارزشهای معنوی بانوان توجه خاص شود تا از این طریق فعالیتهای که بعد معنوی دارند در معرض دید مردم قرار گیرد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد خاطر نشان کرد: برنامه های جنبی نمایشگاه باید جدی گرفته شود و از آنها نه به عنوان یک برنامه جنبی بلکه به عنوان یک فرصت و ظرفیت استفاده شود.
وی افزود: این نمایشگاه بامشارکت دستگاه های متولی فرصتی را برای عرضه خدمات دولت برای معرفی برنامه هاو اجرای برنامه ها با هدف ارتقاء مشارکت بانوان فراهم نموده است، بنابراین باید در این نمایشگاه این موضوع به صورت جدی دنبال شود.
"طالبی" اظهارداشت: نمایشگاه نباید حالت زنانه به خود گیرد بلکه باید محلی برای حضورخانواده ها باشد، بنابراین باید جذابیت های لازم برای حضور خانواده ها فراهم شود.
وی افزود: در این نمایشگاه باید مخاطب جدی گرفته شود و این مهم است که ما بدانیم چه کسی و به چه میزانی از نمایشگاه استقبال می کند و چه تاثیراتی را انتظار داریم تا بر مخاطب گذاشته شود كه از مسير آن بازخورد مناسبی از برگزاری نمایشگاه داشته باشیم.
"طالبی" در پایان ادامه داد: ما باید در بحث مخاطبان خوب کار کنیم تا بتوانیم مخاطبان خوبی را از طریق تبلیغات رسانه ای،تبلیغات شهری و اطلاع رسانی از طریق گروه های خاص جذب کنیم.
در این جلسه نیز " فخر السادات خامسی " مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد ضمن تشکر و قدر دانی از اعضای کارگروه و ستاد اجرایی نمایشگاه گفت: در سالی که به نام سال همدلی و هم زبانی دولت و ملت نامگذاری شده است شاهد هم گرایی و هم راهی بیشتر ادارات، سازمانها و انجمن های دولتی و غیر دولتی در امور مرتبط با زنان و خانواده باشیم.
وی هدف از این جلسه را بحث هماهنگی برگزاری نمایشگاه توانمندی های زنان استان یزد عنوان کرد و افزود: این نمایشگاه برای اولین بار به عنوان جشنواره نمایشگاه توانمندی های زنان قرار است برگزار شود.
خامسی در ادامه هدف از برگزاری این نمایشگاه را معرفی فرصتهای شغلی زنان در جامعه ، بازاریابی برای عرضه محصولات زنان کارآفرین ، معرفی زنان کارآفرین در بخش های کشاورزی، صنعتی صنایع دستی ،علمی و پژوهشی، ارائه آموزشها و خدمات مشاوره ای در زمینه بازاریابی ، فروش محصولات ، حمایت از زنان سرپرست خانوار و بد سرپرست، ساماندهی صنایع و مشاغل به ویژه در حوزه مشاغل خانگی و معرفی توانمندی های زنان و دختران استان یزد در حوزه های مختلف بیان نمود.
وی تصریح کرد: امیدواریم این نمایشگاه فتح باب و شروعی باشد برای یک روند چندین ساله در قالب فضای ثابت برای بازارچه های خود اشتغالی برای زنان تولید کننده و سرپرست خانوار که نیاز به حمایت دارند.
مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد در خصوص زمان و مکان برگزاری نمایشگاه گفت: این نمایشگاه قرار است در تاریخ 16 اردیبهشت ماه به مدت سه روز در محل دائمی نمایشگاه ها استان برگزار شود.
وی در پایان افزود: این نمایشگاه در دو بخش تحت عنوان عرضه توانمندی های بانوان و فروش محصولات و دستاوردهای آنها در بخش های مختلف برگزار می شود و در این نمایشگاه گروه های مختلفی از قبیل ادارات دولتی ، سازمان های مردم نهاد و عموم بانوانی که از طریق سامانه از آنها ثبت نام به عمل آمده است حضور دارند.
گفتنی است در این جلسه هر یک از اعضای ستاد اجرایی در این نمایشگاه فعالیتهای انجام شده خود را بیان نمودند.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات