مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری:

مباحث مربوط به زنان جدا از مسائل مردان نیست

مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد گفت : مباحث مربوط به زنان اهم از بهداشت ، شغل و امنیت زنان مسئله ای جدا از مردان نیست و اگر این مباحث را جد از مسائل مردان مورد بررسی قرار دهیم، آسیب جدی به حوزه بانوان وارد خواهد شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، " فخر السادات خامسی هامانه " روز سه شنبه 11 آذرماه در نشست مشترک نمایندگان بانوان دستگاه های اجرايی استان که با هدف بحث و تبادل نظر پیرامون نحوه پاسخگویی به مکاتبات ، بررسی وضعیت و مطالبات بانوان دستگاه ها وهمچنین بررسی امکان ایجاد تعامل دانشگاه ها و دستگاه های دولتی که در سالن شهید صدوقی دانشگاه یزد برگزار شد، اظهار داشت: بانوان این توانایی و شایستگی را دارند که به مقام های بالاتری ارتقا یابند به شرط آنکه از موضع ضعف به مباحث وارد نشوند.
مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری افزود: با توجه به آنکه بحث خانواده در اولویت قرار دارد، هدف ما این است که در کنار داشتن خانواده ای صالح، بانوان ما در اجتماع هم حضور پررنگ تری داشته باشند .
وی در خصوص اهمیت تعامل بین دانشگاه ها و دستگاه های دولتی گفت:خیلی از مسائلی که دانشجویان با آن رو برو هستند مرتبط به دستگاه های اجرايی است ، بنابراین دانشگاه ها از طریق برقراری تعامل با ادارات می توانند آگاهي دانشجویان را به دانشگاه ها منتقل نموده و هم می توانند از ظرفیتهای ادارات جهت خدمت رسانی به دانشجویان استفاده كنند.
"خامسی" با اشاره به تعامل ادارات و دانشگاه، از نمایندگان بانوان دستگاه های اجرایی خواست تا اهم خدماتی که هر کدام از ادارات حاضر در جلسه نسبت به دانشگاه می توانند داشته باشند و همچنین انتظارات ادارات مربوطه از دانشگاه ها طی گزارشی به دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد اعلام نمایند.
مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری در این نشست خاطر نشان کرد: مسئله زنان هنوز مسئله ی کاملا شناخته شده ای نیست و در مورد جایگاه زنان در جامعه و همچنین در خصوص اینکه آیا برای زنانی که دوش به دوش مردان در جامعه فعالیت دارند تسهیلاتی در نظر گرفته شده است یا نه اختلاف نظرهای زیادی وجود دارد.
" خامسي" گفت : مباحث مربوط به زنان اهم از بهداشت ، شغل و امنیت زنان مسئله ای جدا از مردان نیست و اگر این مباحث را جد از مسائل مردان مورد بررسی قرار دهیم، آسیب جدی به حوزه بانوان وارد خواهد شد.
این مقام مسئول افزود: در مباحث مذهبی و روان شناسی و تربیتي، بحث خانواده در اولویت اول قرار می گیرد ولی آنچه مهم تلقی می شود این است که آیا بدون توجه به مسئله زنان می توان مسائل خانواده را حل کرد؟ که مطمئنا این اتفاق صورت نمی گیرد.
وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری به این نکته که نظام جمهوری اسلامی با اشتغال زنان تا جایی که معارضه ای با بخش خانواده نداشته باشد هیچ مخالفتی ندارد گفت: بحث توسعه پایدار ، عدالت اجتماعی، فرهنگ و اقتصاد با مدیریت جهادی وقتی تحقق پیدا می کند که مسئله زنان در کنارش مطرح شود .
خامسی اظهار داشت: نگاه اسلام به زن به شیوه ای است که ظاهر زن را ملاک قرار نمی دهند بلکه زیباترین جلوه های زن از قبیل شجاعت ، از خود گذشتگی ، ثبات و صبر و مقاومت را در زن متجلی می کند و حضور زن در صدر اسلام دردو حوزه ی "نقش زنان در ترویج اندیشه اسلامی" و "زن به عنوان پرچم دار دین" متجلی می شود .
وی ادامه داد: در اسلام چیزی که باعث ارزش دادن به زن و مرد می شود تقوا است و تنها معیاری که می تواند زن را از مرد جدا نماید بحث تقوا و پرهیزگاری است ، بنابراین درخواست بانوان از جامعه این است که نگاه به زن نگاه دین مداری باشد .
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری ضمن الگو قرار دادن حضرت زینب (س ) گفت: ازدواج و تشکیل خانواده نمی تواند مانعی برای حضور زنان در حوزه فعالیت های سیاسی و اجتماعی باشد.
وی در پایان ادامه داد: ما بانوان با قبول این دیدگاه که نقش مادری و همسری زنان همیشه در اولویت است از جامعه می خواهیم تا نقش زنان در توسعه جامعه فراموش نشود و جایگاه مناسبی برای بانوان توانمند ایران در نظر گرفته شود .
گفتنی است در این نشست هر کدام از نمایندگان بانوان از دستگاه های اداری استان مطالبات خود را در حوزه کاری اعلام نمودند.

 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات