معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار:

مبارزه با مصرف مشروبات الكلي، اجراي فرامين الهي است

معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار يزد گفت: حجم ورود مشروبات الكلي به استان در حال افزايش است و در داخل كشور به صورت دست ساز نيز اين ماده توليد مي شود.

به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد، "محمد علي طالبي" در جلسه پيشگيري و مبارزه با مشروبات الكلي، اظهار داشت: پيشگيري و مبارزه با الكل از چند جهت براي ما اهميت دارد چرا كه مرتبط با اعتقادات ديني ماست و حرام بودن آن مسجل است و اقدام در مبارزه با مشروبات الكلي در راستاي اجراي فرامين الهي است.
وي با اشاره به اينكه اين مقوله در بخش سلامت تاثيرگذار است، گفت: اين معضل اجتماعي همچنين از لحاظ اقتصادي مانند بحث قاچاق وخروج ارز و در بخش امنيتي تاثير دارد و بر جرائم خشن نيز موثر است.
طالبي ادامه داد: حجم ورود مشروبات الكلي به استان در حال افزايش است و در داخل كشور نيز به صورت دست ساز اين ماده توليد مي شود.
اين مقام مسئول گفت: خوشبختانه شيوه نامه جديد وزارت كشور ابلاغ شده است كه وظيفه را براي برخي دستگاه ها مشخص كرده است.
وي بيان كرد: ما نيازمند يك برنامه استاني در زمينه مقابله با مصرف مشروبات الكلي هستيم كه ذيل برنامه كشوري قرار گيرد.
طالبي افزود: مهلتي مشخص خواهد شد تا دستگاه ها پيشنهاد خود را در خصوص برش استاني اين مقوله پيشنهاد دهند و سند استاني مرتبط مصوب شود.
وي بر آموزش مورد نياز در اين خصوص براي دانشگاه ها، شبكه هاي درمان، صدا و سيما، آموزش و پرورش، ستاد احيا و بسيج تاكيد كرد و افزود: اولويت بندي در زمينه مبارزه با اين پديده شوم بايد صورت پذيرد.
معاون استاندار در بخش ديگري از سخنان خود اين مقوله را نيازمند جلسات منظم دانست و افزود: در خصوص مقوله قاچاق، جلسه ويژه مشروبات الكلي داشته ايم ولي بايد همگرايي و هماهنگي بيشتر بوجود بيايد و اين به روند مبارزه كمك خواهد كرد.
وي خواستار نظارت بيشتر بر محل هاي گردشگاهي مخصوصا در فصول گرم سال در خصوص مصرف مشروبات الكلي شد و تاكيد كرد: قبح اين موضوع بايد رعايت شود.
طالبي اظهار داشت: لطيفه هايي كه در شبكه هاي اجتماعي در خصوص موضوع مشروبات الكلي منتشر مي شود اين مقوله را عادي جلوه مي دهد و برخي را به دام مي اندازد كه بايد آموزش لازم در اين زمينه داده شود.
در اين جلسه گزارشي از سوي دانشگاه علوم پزشكي شهيد صدوقي (ره) در خصوص فعاليت هاي صورت گرفته در راستاي پيشگيري استفاده از مشروبات الكلي در استان ارائه شد و اعضاء نكته نظرات خود را در خصوص راهكارهاي مبارزه با مصرف مشروبات الكلي ارائه كردند.

 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات