استاندار يزد:

متانت فرهنگيان پيشكسوت درس زندگي جوانان باشد

استاندار یزد پیش از ظهر سه‌شنبه ششم مهرماه در مراسم تجليل از پيشكسوتان آموزش و پرورش استان اين انتظار را بيان كرد كه معلمان بازنشستۀ استان براي ايفاي نقش جوانان در مسير تكاملي انسانيّت الگو باشند.

به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد، مراسم تجليل از پيشكسوتان آموزش و پرورش استان با عنوان «زمزمۀ محبت» با حضور استاندار يزد، معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار،امام جمعۀ موقت یزد، مديركل حوزۀ استاندار، فرماندار يزد، مدیرکل آموزش و پرورش و جمعي از مديران استان در پردیس تربيت معلم شهيد پاكنژاد یزد برگزار شد.
استاندار يزد در اين همايش به نقش فرهنگيان پيشكسوت استان در پيروزي انقلاب اسلامی اشاره كرد و متولدین سالهای 1331تا1333 را پرورش دهندگان نسلي دانست كه انقلاب را به پيروزي رساندند.
«سيدمحمد ميرمحمدي» افزود: فرهنگيان پرورش دهنگان نسل هشت سال دفاع مقدس نیز هستند، نسلي كه شجاعانه، مردانه و دلاورانه از تماميّت عرضي كشور، انقلاب و ناموس مان دفاع كردند و موجب افزايش اقتدار ملي و تبديل اميد دشمن به يأس شدند.
وي گفت: فرهنگيان پرورش دهندگان نسل علم و فناوري، توسعۀ ارتباطات و اطلاعات هستند و همۀ اينها توسعۀ بسيار گران‌سنگي است كه معلمان و پيشكسوتان از پيش از انقلاب تاكنون همراه خود داشته اند.
استاندار يزد به رسالت انساني افراد اشاره و بيان كرد: بازنشستگي هرگز به معناي از كار کنار كشيده شدن نيست و انسان هرگز در هيچ زمينه‌اي بازنشسته نمي شود زيرا مسئوليت او ايجاب مي كند كه همۀ امور را دنبال كند.
ميرمحمدي با اشاره به معناي « ز گهواره تا گور دانش بجوي » خطاب به فرهنگيان بازنشستۀ استان افزود: طبيعي است انساني كه در مسير تكامل سير مي كند با گذشت زمان كامل تر مي شود، از اين رو بار مسئوليت وي افزايش می یابد.
عالی‌ترین مقام اجرائی استان دربارۀ مطالبات معلمان بازنشسته و اين گفته كه گرفتن مطالبات مردم از دولت با وقفه مواجه مي شود اما مطالبات دولت به هر طريقي وصول خواهد شد، خاطرنشان كرد: اينگونه نيست كه دريافت مطالبات يكسويه باشد بلكه دولت نقش واسطه دارد و با دريافت منابع درآمدي از منابع مختلف، آنها را طبق قانون بودجه ميان بخش هاي گوناگون تقسيم مي كند.
استاندار يزد ادامه داد: اگر دولت در دريافت مطالبات خود از مردم جدّي نباشد نخواهد توانست مطالبات مردم در بخش هاي مختلف را بدهد پس انتظار است توجه كنيم كه دولت جدا از مردم نيست و چرخاندن چرخ جامعه نيازمند اين است كه بدانيم دولت يعني مردم و مردم يعني دولت.


معلمان ترويج كنندۀ علم و پرورش دهندۀ انديشه هستند


میرمحمدی مقام معلم را ترويج كنندۀ علم و پرورش دهندۀ انديشه دانست و از آنان به عنوان اهالي انديشه، فرهنگ و ادب ياد كرد و گفت: انتظاري كه از جامعۀ معلمان و اهالي انديشه است، تلاش براي ايجاد تحول مثبت و بهره مندي جامعه از فوايد آن است.
رئيس شوراي آموزش و پروش استان از فرهنگيان پيشكسوت استان خواست الگو، مشوق و آموزنده براي نسل جوان باشند؛ به گونه‌اي كه جوانان از متانت و وقار با تجربه ها الگوگيري كنند؛ درس زندگي بياموزند و در مسير تكاملي انسانيت جايگاه رفيع خود را ايفا كنند.
وی افزود: تحول و زايش انديشه و خلاقيت هاي شما فرهنگیان بازنشسته درسي است براي جوانان تا از اين طريق به مسئوليت هاي انساني خود عمل کنند.
استاندار یزد در پايان سخنان خود گفت: ما به عنوان مسئول وظيفه داريم در چارچوب قانون و بي منّت در كنار فرهنگيان و همراه آنان باشيم و از خداوند مي خواهيم كمك كند تا در اين راه کوچک‌ترین كوتاهي‌ای نداشته باشيم.


توجه به حق بازنشستگان در قبال دولت، ديگران و خود


امام جمعۀ موقت يزد نیز در مراسم تجليل از فرهنگيان بازنشستۀ استان، بازنشستگي را يكي از نعمت هاي خداوند دانست و بیان کرد: بعضأ تعريف درستي از واژۀ بازنشسته نشده است در حالي كه اين واژه داراي بار مثبت و تحرك زا است.
«حجت الاسلام والمسلمين محمدحسن معزالديني» افزود: اين دوران سرآغاز تجلّي ديگري است و معتقدم كساني كه بازنشسته مي شوند بايد بدانند گشايشي براي آنان فرآهم آمده است.
وي سه محور را در ارتباط با بازنشستگان قابل تأمل بيان كرد و گفت: اگر بازنشستگان را مركز بدانيم بايد به ارتباط آنان با دولت، ديگران و خودشان توجه و تأمل كنيم.
امام جمعۀ موقت يزد با بيان اينكه بازنشستگان پرتحرك‌ترين مرحلۀ زندگي خود را در اختيار دولت بوده اند، ادامه داد: دولت نیز بايد قدردان بازنشستگان باشد.
حجت الاسلام والمسلمین معزالدینی با اشاره به جملۀ اميرالمؤمنين(ع) در هنگام رسيدن به خلافت، گفت: بايد حكومتيان اين جملۀ حضرت علي(ع) را با زر بنويسند و بالاي سر نصب كنند که «من بر شما حقي دارم چون والي شما هستم و شما هم بر من حقي داريد مثل حقي كه من به گردن شما دارم.»
امام جمعۀ موقت يزد در اين باره كه ديگران در قبال بازنشستگان چه كنند؟ به سخن حضرت امام علی(ع) اشاره و بیان کرد: « بر تو باد به نشست و برخاست با اصحاب تجربه زيرا آنان چيزي را كه با پرداخت عمر به دست آورده‌اند به ارزاني و رايگان در اختيار تو قرار مي دهند.»
وي در پایان سخنان خود دربارۀ بازنشستگان و مسئوليت هايي كه در قبال خودشان دارند، بيان كرد: بازنشستگان گمان نكنند پس از بازنشستگي باید كار را رها كنند بلكه بايد با ابزار مرتبط، فعاليت ها و تحرك ذهني خود را به نتيجه برسانند.
گفتني است در پایان اين مراسم از آقايان طيّبات، اسلامي، شهسواري، رادمنش، ميرزايي و خانم ميرميران از فرهنگيان بازنشستۀ استان (متولدین سالهای 1331تا1333) با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تجليل شد و نمايندگان فرهنگيان بازنشسته نيز به بيان مطالبات و انتظارات خود از مسئولان استان پرداختند.
 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات