معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استاندار:

محل توافق شده برای تدفین شهدای گمنام، متبرک به قدوم مقام معظم رهبری است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد گفت: محل توافق شده برای دفن شهدای گمنام به قدوم مقام معظم رهبری متبرک است و انتخاب محل جدید فرصت ایجاد مجموعه فرهنگی ارزشمند و باشکوهی را در اين محل براي استان فراهم خواهد کرد.

به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد، " محمد علي طالبي" معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار ایرنا ضمن تشریح تصمیمات مسوولین استان در خصوص تدفین شهدای گمنام گفت: خوشبختانه مسوولین استان و فرماندهی کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح به تفاهم خوبی در زمینه محل تدفین شهدای گمنام دست یافتند که این تفاهم می تواند زمینه ای برای وحدت و همدلی همه اقشار مختلف مردم برای استقبال و تشییع این شهیدان عزیز را فراهم آورد.
 معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار يزد با بیان این نکته که شهیدان چشمه های همیشه جوشان برکت برای دارالعباده یزد خواهند بود گفت: انتخاب محل جدید فرصت ایجاد مجموعه فرهنگی ارزشمند و باشکوهی را در مرکز شهر به نام و یاد شهیدان فراهم خواهد کرد.
 "محمد علي طالبي" با انتقاد از کسانی که این مکان را نامناسب می دانند گفت: این مکان، تنها نقطه در سطح مجموعه امیرچخماق است که متبرک به قدوم مقام معظم رهبری شده و همیشه به عنوان ورودی مقامات عالیرتبه به جایگاه امیرچخماق مورد استفاده قرار می گرفته است و اکنون نیز به زیبایی از سوی سردار باقرزاده پیشنهاد نامگذاری آن به باب الشهدا مطرح گردید که مورد استقبال نیز قرار گرفت.
این مقام مسئول، هرگونه شائبه کم توجهی مسوولین استان به جایگاه و اهداف شهدای گرانقدر را جفا در حق ایثارگری های آنان دانست و گفت: اکثر مدیران ارشد استان یا عضوی از خانواده شهید و یا جانباز، آزاده و رزمنده 8 سال دفاع مقدس هستند و امروز خود را کارگزار نظامی می دانند که برآمده و بیمه شده خون شهداء است.
طالبی افزود: امروز به برکت این شهدای عزیز اراده ای منسجم و قاطع برای سازماندهی مجموعه امیرچخماق در بین مسوولین استان، نماینده محترم مردم در مجلس شورای اسلامی و دلسوزان فرهنگی شکل گرفت که امیدواریم با ایجاد این مجموعه فرهنگی و نیز پیگیری ثبت جهانی مجموعه امیرچخماق ، زمینه خوبی برای ارائه فرهنگ ایثار و شهادت به گردشگران داخلی و خارجی فراهم شود.
وي در پايان اين گفتگوهرگونه نگاه سیاسی به مقوله ایثار و شهادت را آسیبی جدی در راه گسترش این فرهنگ دانست و تاکید کرد: خوشبختانه آنچه در این موضوع مورد توجه بوده مبانی کارشناسی و فنی با ملاحظه رعایت ضوابط و مقررات میراث فرهنگی است کما اینکه ملاحظات فعلی از سوی مسوولین سابق استان نیز مورد تاکید قرار گرفته بود و از این لحاظ هیچ دیدگاه یا موضع جدیدی از سوی مقامات استان اتخاذ نگردیده است.

 

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات