استاندار يزد در نشست شوراي آموزش و پرورش استان؛

مدرسه سازي، بستر انسان سازي است

استاندار يزد با اشاره به برخي آمارهايي كه از سالهاي قبل درخصوص مدارس استان به مركز ارائه شده گفت: متأسفانه برخي آمارهايي كه در سالهاي قبل از سوي استان اعلام شده، به دليل تلاش در جهت جذب اعتبارات بيشتر با واقعيات موجود سازگار نيست و علت آن نيز عدم شفافيت در امور بوده و مي بينيم كه امروز در استان يزد 8 هزار كلاس درس قابل استفاده و داير وجود دارد اما اين آمار، 11 هزار به مركز اعلام شده كه همين امر موجبات بروز مشكلاتي در امر آموزش وپرورش استان شده است.

به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد "سيدمحمد ميرمحمدي" در نشست شوراي آموزش و پرورش استان كه صبح پنجشنبه 17 ارديبهشت ماه با حضور " رئيسي" معاون وزير آموزش وپرورش و رئيس سازمان نوسازي مدارس كشور در سالن زنده ياد حميديا برگزار شد با تبريك فرارسيدن هفته معلم بر لزوم ايمن سازي و مقاوم نمودن مدارس و كلاسهاي درسي موجود در استان تأكيد كرد و خواستار مشاركت بخش دولتي و خيرين، در به ثمررساندن تكميل اين طرح شد و گفت : در بحث ساخت مدارس، بايد دقت شود كه ساختارهاي موجود ، متناسب با فرهنگ ايراني - اسلامي طراحي شده و از افراد نخبه و كارشناسان مباحث فرهنگي و معماري در طراحي آن بهره گرفته شود.
استاندار يزد آنگاه از مشاركت خيرين در ساخت و تجهيز مدارس در سراسر استان قدرداني كرد و افزود : در استان يزد 2 هزار خير در زمينه ساخت و نوسازي مدارس وجود دارند كه منشاء اثر هستند و اين همكاري تداوم داشته و روز به روز نيز پررنگ تر مي شود.
وي با اشاره به برخي آمارهايي كه از سالهاي قبل درخصوص مدارس استان به مركز ارائه شده گفت: متأسفانه برخي آمارها كه در سالهاي قبل از سوي استان اعلام شده، به دليل تلاش در جهت جذب اعتبارات بيشتر با واقعيات موجود سازگار نيست و علت آن نيز عدم شفافيت در امور بوده و مي بينيم كه امروز در استان يزد 8 هزار كلاس درس قابل استفاده و داير وجود دارد اما اين آمار، 11 هزار به مركز اعلام شده كه همين امر موجبات بروز مشكلاتي در امر آموزش وپرورش استان شده است.
"سيدمحمد ميرمحمدي"افزود: در ساخت مدارس بايد به تناسب شرايط دانش آموزان و مقطع تحصيلي، از نقشه و مصالح مناسب استفاده كرد و فضا و معماري مدرسه به صورتي باشد كه هم موجب نشاط و شادابي دانش آموزان گردد و هم سؤالاتي را در ذهنشان ايجاد كند تا به دنبال پاسخ آن باشند.
استاندار يزد تأكيد كرد: الگوي معماري مدارس ما بايد منطبق بر فرهنگ ايراني - اسلامي و معرف ارزشهاي اخلاقي و بومي ما باشد و در اين فضاست كه هم دانش آموزان و هم معلمين مي كوشند تا با اخلاق حسنه، اين فرايند را تكميل و فزوني بخشند.
رئيس شوراي آموزش وپرورش استان يزد خاطرنشان كرد : مدارس ما بايد به گونه اي عمل كنند كه دانش آموز را درگير مسائل زندگي و آموختن سبك زندگي نمايند چرا كه از مسير كارهاي معمول در مدارس، نبايد انتظار داشت تا ذهن خلاقي براي دانش آموزان ايجاد شود.
"ميرمحمدي" افزود : بايد ذهن دانش آموزان را درگير سؤالات و مسائل گوناگون كرد تا به سمت دستيابي به پاسخ بروند و از اين مسير، نوآوري و خلاقيت را بياموزند و ايده پرداز شوند و اين امر زمينه ساز رشد شخصيت و تفكر آنها شده و اثبات كننده اين امر باشد كه در بحث آموزش وپرورش هرچقدر هزينه شود، در واقع سرمايه گذاري صورت گرفته است.
استاندار يزد با بيان اين نكته كه "مدرسه سازي، بستر انسان سازي است و اين مسير بايد به نحو مطلوب طي شود" تأكيد كرد : از هر كمكي كه بتوان سطح آموزش و پرورش استان را ارتقاء بخشيد دريغ نخواهيم كرد و به مانند هميشه در چارچوب قانون، كمك كار و همراه خواهيم بود.
وي با اشاره به برگزاري جشنواره ها و همايش ها در عرصه آموزش وپرورش خاطرنشان نمود : در اينگونه موارد به اين امر بيانديشيم كه ثمره اين برنامه ها بايد ايجاد فضاي فرهنگي در جامعه باشد و به گسترش اخلاق و ادب كمك كند.
ميرمحمدي در پايان ابراز اميدواري نمود تا با انجام فعاليتهاي فرهنگي، به سوي ايجاد يك تمدن اسلامي شاداب و خلاق گام برداريم و بتوانيم با رقابت با دنياي امروز، جايگاه و منزلت خاص خود را بيابيم تا ملتهاي ديگر، تشنه فراگيري ارزشهاي جامعه بشوند تا بتوانيم اعتقادات خود را در سايه تلاشي هدفمند و با برنامه محقق نماييم.
در اين نشست رئيسي معاون وزير آموزش و پرورش و رئيس سازمان نوسازي و تجهيز مدارس كشور ضمن تبريك فرارسيدن هفته معلم، خيرين مدرسه ساز را منشاء خيرات و مبرات بسيار در جامعه دانست و گفت : استان يزد يك و نيم درصد دانش آموزان كشور را داراست اما دو وشش دهم مدارس خيري كشور در اين استان قرار دارد و اين امر نشان دهنده روحيه مشاركت جويي و خيري مردم اين استان است.
وي در پايان از اهتمام استاندار يزد در رفع مسائل و مشكلات آموزش و پرورش استان قدرداني كرد.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات