مدیرکل مدیریت بحران با مدیرکل هواشناسی دیدار کرد

به گزارش روابط عمومی مدیریت بحران، مدیرکل مدیریت بحران استان با حضور در اداره  کل هواشناسی ضمن دیدار و گفتگو با مدیرکل هواشناسی وجمعی از کارکنان ، از نزدیک در جریان روند ارائه خدمات این اداره کل قرار گرفته و نقش هواشناسی در پیشگیری از بروز حوادث را مهم قلمداد نمود.

هادی نسب در جمع مدیر و کارکنان هواشناسی استان گفت: هواشناسی یکی از اساسی ترین عوامل رشد و توسعه پایدار بوده و در تمام بخش های اقتصادی، کشاورزی، اجتماعی، حمل و نقل، گردشگری تاثیرگذار است.

این مقام مسئول برنامه های آینده هواشناسی استان را مناسب و اهمیت اجرای برنامه ها را ضروری دانست و بر ضرورت اطلاع رسانی به موقع و حساس سازی آحاد جامعه و مسوولین در حوزه پیش بینی و پیشگیری تاکید نمود.

وی ضمن تقدیر از عملکرد هواشناسی استان، به اقدامات موثر این اداره کل در زمینه اطلاع رسانی به موقع پیش آگاهی جوی و کاهش خسارات احتمالی، خدمات هواشناسی را از نیازهای ضروری عامه مردم و بخش‌های مختلف دانست و بر لزوم رفع مشکلات اعتباری هواشناسی تاکید نمود و افزود: ضرورت دارد مشکلات مالی و کمبود اعتبارات در بخش هواشناسی با پیگیری و تعامل سازنده، برطرف شود.

مدیر کل هواشناسی استان نیز با اشاره به اهمیت و نقش کاربردی هواشناسی در بخش های مختلف جامعه و لزوم توسعه هواشناسی در جهت کمک به توسعه پایدار، خواستار مساعدت و توجه ویژه به هواشناسی به خصوص در بحث تخصیص اعتبارات شد.

عمادی در این نشست ضمن اشاره به شناخته نبودن نقش و جایگاه هواشناسی در بین دستگاه های اجرایی، توضیحات مبسوطی در مورد فرآیند پیش بینی، انواع تهک بویژه تهک کشاورزی و ... ارائه نمود.

همچنین یک پیشنهاد کارشناسی جهت اجرای برنامه عملیاتی توسعه هواشناسی استان مورد بررسی قرار گرفت و ضمن تایید بر ضرورت اجرای آن تاکید شد.